Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@18:21:11 GMT

پایان لوله گذاری بخش دریایی خط لوله ترانس آدریاتیک

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۸۱۶۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ به گفته Kallanish Energy، این خط لوله گاز طبیعی به میزان 95 درصد تکمیل شده است و تا پایان سال میلادی جاری به اتمام خواهد رسید. ظرفیت  سالانه این خط لوله 10 میلیارد متر مکعب گاز است.

خط لوله TAP امکان انتقال گاز طبیعی  از مرز یونان و ترکیه به جنوب ایتالیا  را با عبور از شمال یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در صورت اتصال این خط لوله  به خط لوله ترانس آناتولی (TANAP) به عنوان بخشی از شبکه کریدور گاز جنوبی ، این خط لوله گاز طبیعی دریای خزر را به اروپا می رساند. طول کل این خط لوله 878 کیلومتر و به قطر 36 اینچ می باشد.

کنسرسیومی که توسط BP، SOCAR، Snam، Fluxy، Enagas، Axpo، تشکیل شده است در بیانیه ای اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن،  این پروژه از سیاست کربن زدایی اروپا حمایت خواهد کرد. همچنین در زمینه امنیت انرژی و متنوع سازی تامین کنندگان این اتحادیه نیز موثر خواهد بود.

در حالی که 20 درصد از سهام تاپ در اختیار شرکتهای BP ، SOCAR و Snam  است، شرکت‌های  Fluxys و Enagas  و Axpo  هرکدام به ترتیب 19 ، 16 و 5 درصد از باقیمانده سهام را در اختیار دارند.

شرکت ایتالیایی سایپم لوله گذاری مربوط به اتصال سواحل ایتالیا و آلبانی را در ژانویه 2020 آغاز کرد. در طی این عملیات  به طور متوسط  در هر روز 1.2 کیلومتر لوله در کف دریا لوله گذاری شده است و حداکثر عمق این خط لوله از سطح دریا 810 متر بوده است. به گفته مدیران این شرکت به دلیل شیوع بیماری کرونا تدابیر ویژه و سخت گیرانه ای به منظور حفاظت از کارکنان این پروژه اتخاذ شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش دریایی دریای خزر سهام گاز گاز طبیعی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تجهیزات اورژانس به ویژه در حوزه لجستیک یکی از ضروریات جزیره خارگ بوده بوده که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: به منظور اطمینان بخشی برای شهروندان جزیره خارگ همچنین در دسترس بودن شرایط متفاوت برای اعزام بیماران، آمبولانس دریایی در راستای تکمیل زنجیره توسعه زیرساخت‌های درمانی یکی از نیازهای دارای اولویت است.


بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با عنایت به مصوبه و تاکید مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در سفر به جزیره خارگ، در خصوص خرید یا اجاره آمبولانس دریایی، انتظار داریم شرکت پایانه‌های نفتی ایران روند اجرایی شدن آن را تسریع کند.

کد خبر 6080210

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • جاده گچساران به زیدون برای انتقال لوله آب فردا بسته می‌شود
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ
  • اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهی کپور در گلستان برای نخستین بار
  • تعمیرات دوره‌ای واحد شماره چهار بخار نیروگاه بندرعباس به پایان رسید
  • اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در ۱۴۰۲