Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی از پیشرفت ۶۰ درصد از روند راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت» با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های دهه کرامت در بستر فضای مجازی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 26 خرداد) در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بستر اجرای همه برنامه های فرهنگی هنری اجرا تغییر کند و در فضای مجازی اجرا شود به گونه ای که درسه ماه اول سال 1399برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است و همچنان در دهه کرامت نیز برنامه ها در فضای مجازی ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: امید که با هم افزایی دستگاه های اجرایی برنامه هایی که برای هر سه حرم تدوین شده است، شایسته و درخور با محوریت ائمه اطهار (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع)  اجرا شود.   دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس تاکید کرد: محور اصلی برنامه ها «امین ولایت» که بارزترین شاخصه حضرت شاهچراغ (ع) است، باشد تا شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از سوم تا 13 تیرماه سال جاری مصادف با (اول تا یازدهم ذیقعده) به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می شود.   دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: با توجه به تقارن برنامه های ویژه ایام دهه کرامت و طرح اوقات فراغت تابستان در کانون های مساجد، سعی بر این است که برنامه ها بتوانند معرفت افزایی را برای نوجوانان و جوانان داشته باشد.   سهرابی همچنین گفت: نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.
مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به دیگر برنامه ها ادامه داد: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم،  برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.   سهرابی از پیشرفت 60 درصدی روند راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت» با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: این بنیاد برای اجرای برنامه های ویژه حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی خواهد شد که 60 درصد کار پیشرفته است و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط تحقق پیدا خواهد کرد.   دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به لزوم اطلاع رسانی برنامه های ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه ای با عضویت مسئولان کشوری تا دهیاران در بستر فضای مجازی ایجاد شده و 25 گروه با مجوز واتساپ ایجاد شده که تمام اخبار برنامه ها در بستر زنده و فضای مجازی قرار داده می شود.
    پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت در فارس جشن های دهه کرامت دهه کرامت شیراز حضرت شاهچراغ راه اندازی امین ولایت فضای مجازی استان فارس دهه کرامت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر

همزمان ماه مبارک رمضان بهار قرآن، مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام در حال برگزاری است.

این مراسم هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • چرا به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت می‌گویند؟