Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین، افزود: رعایت استانداردهای لازم از سوی واحدهای تولیدی استان ضروری است و بالطبع واحدهایی که نتوانند این استانداردها را عایت کنند از چرخه تولید خارج می‌شوند.
وی اضافه کرد:باید سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت پیش بینی تمهیدات و برنامه ریزی لازم را برای تولید و توزیع اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی برای چند ماه آینده داشته باشد تا در صورت شیوع مجدد بیماری کرونا با کمبود اقلام بهداشتی در بازار مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادسازی قیمت نهاده‌های دامی با برنامه ریزی صورت گیرد

دادستان قزوین گفت: هم اکنون واحدهای مرغ و گوشت مرغ استان در بحث جوجه ریزی مشکلی ندارند ولی باید برای جوجه ریزی نیز از چند ماه قبل برنامه ریزی صورت گیرد تا با مشکل جدی در این زمینه مواجه نشویم.

قاسمی گفت: مشکل ما در بحث مرغ‌های گوشتی، موضوع نهاده‌های دامی بوده که به یک معضلی تبدیل شده و پرونده‌ای در تهران نیز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: وقتی شبکه توزیع نهاده‌های دامی دولتی و انحصاری است معنی ندارد که توزیع این نهاده‌ها در خارج از شبکه با قیمت چندین برابر انجام شود که هم به تولید کننده و توزیع کننده آسیب می‌زند.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: تولید کننده‌ها در این بخش گله مند هستند و باید حل مشکلات آنها در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

این مسوول قضایی با اشاره به موضوع آزادسازی قیمت نهاده‌های دامی، افزود: باید بپذیریم که گوشت مرغ، بخش عمده‌ای از مواد پروتئینی و اقلام مرتبط را تشکیل می‌دهد و اگر بحث آزادسازی قیمت نهاده‌های دامی مطرح است با تدبیر صورت گیرد تا با بحرانی در این زمینه مواجه نشویم.

وی در ادامه بر پیگیری افزایش هزینه‌های حمل و نقل نهاده‌های دامی دارای بارنامه از طریق دادستانی کل کشور، عدم حذف مرغ مادر و اصلاح تعرفه‌های حمل و نقل تاکید کرد.

باید قیمت‌ها در حوزه شن و ماسه واقعی شود

دادستان قزوین افزود: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و باید رفع خلا و فاصله‌ای که میان تولیدکننده خدمات تا رسیدن محصول به دست مصرف کننده وجود دارد، مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: راننده‌ای که حمل کننده کالای شن و ماسه است نمی‌تواند خودش نرخ تعیین کند و حتما باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت این موضوع انجام شود.

قاسمی با تاکید بر واقعی کردن قیمت‌های شن و ماسه در استان، افزود: اگر قیمت‌ها در استان ما پایین‌تر از سایر استان‌ها باشد این مشکلات را خواهیم داشت و باید به نوعی قیمت‌ها را متعارف کنیم و با افزایش نظارت جلوی خروج شن و ماسه را از استان بگیریم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از معادن شن و ماسه، گفت: اگر تناژ را به صورت واقعی در اختیار استخراج کننده قرار ندهیم خواه یا ناخواه به سمت تخلف پیش می‌رود و البته قیمت گذاری به موقع نیز در این زمینه بسیار مهم است چون اگر در فصل آن نباشد تاثیر منفی خواهد داشت.

دادستان قزوین افزود: ما در واقع هم کمک کار تولید کننده هستیم و هم می‌خواهیم حقوق مصرف کننده رعایت شود و باید ضمن اینکه موانع را در سال جهش تولید بر می‌داریم باید در حق مصرف کننده نیز اجحاف نشود و از حیث استانداردها و شاخص کالاها نیز اطمینان خاطر وجود داشته باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین دادستان قزوین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین دادستان قزوین ویروس کرونا استان قزوین دادستان قزوین نهاده های دامی دادستان قزوین مصرف کننده شن و ماسه نهاده ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد