Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه اصلی برگزاری نماز جماعت است، گفت: بیشتر کارهای فرهنگی جزیره‌ای و بخشی انجام می‌شوند که مناسب نیست و سندی هم برای فعالیت ارگان‌های متولی در این زمینه وجود ندارد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح محراب سبز، اظهار داشت: نوع نگاه حوزویان نسبت به شهرداری در بعد فرهنگی نگاه مثبتی است و لذا به این دلیل انتظارات بیشتری هم در این بین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه 16 ساله برگزاری نماز جماعت در پارک‌های همدان، بیان کرد: حضور اجتماعی در عرصه‌های مختلف خود یک روش ایجابی امر به معروف است و این برنامه که 16 سال در حال برگزاری است یکی از بهترین این اتفاقات است.

امام جمعه همدان افزود: البته متاسفانه نتوانسته‌ایم آن طور که باید این حرکت را در سطح ملی مطرح و منتشر کنیم و این اشکالی است که به این قضیه وارد است.

جشنواره سراسری "سرود نماز" برگزار می‌شودنخستین نماز جمعه اصفهان در سال 99 به روایت تصاویرنظر رهبر انقلاب دربارۀ فاصله‌گذاری اجتماعی در نماز جماعت

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه اصلی برگزاری نماز جماعت است، مطرح کرد: باید مراقب باشیم که با اجرای این طرح مساجد خلوت نشوند و جمعیت مسجد به پارک‌‌ها سوق پیدا نکند، بلکه باید سعی کنیم جمعیت جدیدی را برای حضور در نماز پارک جذب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پارک‌ها از ظرفیت خوبی برای تبلیغ و کار فرهنگی برخوردار هستند، عنوان کرد: طرح محراب سبز نباید صرفا برگزاری نماز جماعت باشد و باید شرایطی ایجاد شود تا امام جماعت نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از نماز هم در محل حضور داشته باشد.

وی خواستار تدوین سند مهندسی فرهنگی در استان شد و گفت: بیشتر کارهای فرهنگی به صورت جزیره‌ای و بخشی انجام می‌شود در حالی که اگر دغدغه مندان در این عرصه ورود کنند و یک سند مهندسی فرهنگی بومی شده در استان تدوین کنند، تمامی این مسائل را می‌توان در آن پیش بینی کرد.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: خیلی از ارگان‌ها باید متولی فرهنگ باشند اما به دلیل آنکه چنین سندی وجود ندارد کارها مشخص نیست و لذا با انجام این کار می‌توان تمام فعالیت‌های آن را در غالبی در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه هر پارک دارای مشکلات مختص به خود است و نیازمند شناسایی و بررسی جداگانه هستیم، گفت: به دلیل آنکه امسال با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، بنابراین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

عباس صوفی شهردار همدان نیز با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا پروژه‌های عمرانی شهرداری تعطیل نشده است، گفت: علیرغم تمامی مشکلات موجود اما تا امروز اقدام به 40 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر کرده‌ایم و در مدت گذشته تعداد 18پارک جدید و زمین ورزشی نیز توسط شهرداری برای کودکان ایجاد شده است.

وی افزود: بنده با انتقاد سازنده موافق هستم اما نباید اقدام به سیاه نمایی کنیم و لذا در کنار اینکه مشکلات را بیان می‌کنیم باید خوبی‌ها را هم ببینیم.

شهردار همدان با تقدیر از اقدامات گروه سراج، ابراز داشت: از آنجایی که این برنامه در کشور کم نظیر است اعتقاد ما به گسترش این کار در سطح شهر است و بالابردن کیفیت آن است.

انتهای پیام/741/ی

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه