Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ناآرامی‌ها و افزایش نارضایتی در آمریکا، دموکرات‌ها سرکوب رای‌دهندگان را یکی از نگرانی‌های بزرگ در سلامت انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ ارزیابی می‌کنند که می‌تواند در نهایت به مصادره نتایج انتخابات به نفع دونالد ترامپ تمام شود.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل، دموکرات ها می گویند نشانه های نگران کننده فراوانی در انتخابات مقدماتی اخیر در جورجیا وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که رای دهندگان در صف های طولانی ایستاده بودند، دستگاه های اخذ آرا دچار اختلال شدند و کارمندان حوزه های رای گیری اغلب در اماکنی با بیشترین جمعیت رای دهنده فاقد تجهیزات کافی برای رفع این مشکل بودند.

یک کارشناس مسائل راهبردی دموکرات ها در این زمینه درباره نگرانی دموکرات ها از سرکوب رای دهندگان در انتخابات سراسری که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا با جو بایدن نامزد دموکرات ها رقابت خواهد کرد، گفت: کمیته ملی جمهوریخواهان براساس یک حکم توافقی چندین سال را صرف سرکوب رای دهندگان اقلیت کرد و اکنون این حکم لغو شده است. ترامپ و جمهوریخواهان علنا از این که می توانند به عقب برگردند و مانع رای دادن مردم شوند، به خود می بالند.

کارشناس مربوطه گفت: این یک نگرانی مشروع است، هرچه قدر رای دهندگان کمتری وجودداشته باشند شانس پیروزی جمهوریخواهان بالا می رود.

بایدن به تازگی در برنامه «دیلی شو» علنا درباره سرکوب رای دهندگان ابراز نگرانی کرد.

وی به مخالفت ترامپ با رای دادن از طریق پست الکترونیکی اشاره کرد و آن را کلاهبرداری توصیف کرد هرچند که خود او اوایل سال جاری میلادی از طریق پست الکترونیک در انتخابات مقدماتی فلوریدا رای داد.

بایدن و برخی دیگر از دموکرات ها نگران آن هستند که ترامپ همچنان سیستم رای گیری با استفاده از پست الکترونیکی را به ویژه در سالی که بیشتر رای دهندگان با توجه به همه گیری کرونا ممکن است از این گزینه استفاده کنند، محکوم کند.

کیلی مک انانی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با رد اظهارات بایدن آن را «مسخره» توصیف و بایدن را به اشاعه تئوری توطئه متهم کرد.

کلمی هریس استادیار تاریخ آمریکا در دانشگاه نیویورک گفت انتخابات مقدماتی جورجیا دموکرات ها را دچار تردید کرده است.

او به این حقیقت اشاره کرده که ترامپ در این انتخابات نه تنها بیشترین آرا را در مقایسه با نامزدهای دموکرات کسب کرد بلکه تعداد آرای او در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۱۲میلادی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز بیشتر بود.

وی افزود: رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار در دو منطقه فالتون و دکالب که بیشتری جمعیت سیاه پوست را دارد، «سطح جدیدی از سرکوب رای دهندگان» را تجربه کردند. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز ۸۷ هزار نفر فرصت رای دادن نداشتند.

این استاد آمریکایی گفت: فقدان نظارت فدرال آنچنان که در ایالت جورجیا رخ داد باید دموکرات ها را عمیقا نگران کند. در واقع اتفاقی که در این ایالت افتاد نشان می دهد که ترامپ و جمهوریخواهان می توانند انتخابات را به نفع خود مصادره کنند./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مقدماتی دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات