Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها، نسخه ۰۱ در مورد بازگشایی آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، ابلاغ شد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن نسبت به سرایت ویروس کرونای جدید (کووید -۱۹)، بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

هدف از ارسال این دستورالعمل برگزاری ایمن کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها است و مسئولیت اجرای این دستورالعمل با مدیر آموزشگاه علمی آزاد و مدیر زبان‌سرا است.

مسئولیت نظارت بر اجرای این پروتکل با شورای نظارت به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان (نماینده تام‌الاختیار) و مرکب از پنج نفر شامل دو نفر نماینده حوزه مشارکت‌های مردمی (ترجیحاً مدیر مشارکت‌های مردمی و کارشناس مسئول توسعه مدارس غیردولتی)، یک نفر از شورای مؤسسین آموزشگاه‌های علمی آزاد استان به پیشنهاد مدیر مشارکت‌های مردمی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و مدیریت سلامت محیط و کار است.

الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری بازگشایی آموزشگاه‌ها و زبان‌سراها منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است؛ برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، امکان فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود و خروج، امکان فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌ها، آگاهی کلیه دانش آموزان، اساتید، مربیان و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

کد خبر 4950160

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا آموزش زبان خارجی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران اکبر طبری آتش سوزی وضعیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان تامین اجتماعی آموزش مجازی نیروی انتظامی آموزشگاه های علمی آزاد بیماری کرونا فاصله گذاری آموزشگاه ها علمی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی

دکتر جواد شاهین‌فر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۹۷۰ نوزاد متولد شده در برنامه غربالگری شنوایی دانشگاه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه آمارهای جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه هایی از آسیب شنوایی را دارند، اعلام کرد: برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری های غیرواگیردار گنجانده شده است؛. در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان توسط شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می شود. وی تصریح کرد: طبق آمارها در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نوزاد متولد شده تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته و ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش های جراحی و طبی تحت پوشش قرار گرفته اند. دکتر شاهین‌فر، افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از داروهای آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن های همراه و دستگاه های صوتی شخصی را از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی عنوان کرد. وی یکی از مهم ترین اقدامات برای محافظت از قدرت شنوایی را انجام مراقبت ‌های شنوایی عنوان کرد و گفت: بدین منظور لازم است واکسیناسیون کودکان علیه بیماری‌های عفونی به موقع انجام شود. همچنین در صورت ابتلا به بیماری و عفونت‌های گوش از خود درمانی خودداری کنند و با مراجعه به پزشک، عفونت به طور کامل درمان شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: ممانعت از ورود اجسام نوک تیز، استفاده از وسایل محافظت شنوایی در صورت مواجهه شغلی با صداهای بلند و محدود کردن استفاده بی رویه تلفن همراه و وسایلی نظیر هدفون و هدست از جمله مواردی است که برای مراقبت ‌از شنوایی توصیه می شود. وی همچنین توصیه کرد چنانچه فردی در مواجهه با عوامل آسیب‌رسان به گوش و شنوایی قرار دارد باید جهت بررسی وضعیت شنوایی به کارشناسان شنوایی سنجی و یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. وی با اشاره به ضرورت انجام آزمایشات غربالگری شنوایی در نوزادان به عنوان یکی از وظایف والدین برای مراقبت از شنوایی نوزاد، بیان کرد: از هر هزار تولد زنده، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!