Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "مسعود پل مه" گفت: شناورهای سنتی معمولا استهلاک پذیربوده و ضریب وقوع خسارت در این شناورها به دلیل استهلاک و مدیریت سنتی که بر این شناورها حاکم است افزایش پیدا می کند ودر کنار تمامی این موارد، کم توجهی خدمه کشتی، ریسک آتش سوزی و سایرحوادث در این نوع شناورهارا افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید براین نکته که تمامی شناورها برای دریانوردی مستلزم داشتن بیمه نامه های متعدد و مرتبط بانوع فعالیت خودهستند، افزود: بیمه نبودن شناورها به دید سنتی و نوع مدیریت این شناورها بر می گردد که به دلیل کاهش هزینه ها انجام می شود که منجر به افزایش ریسک آنها هم می شود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اذعان داشت که شناورهای فاقد بیمه نامه، شناورهایی هستند که برای ورود و خروج آنها مدیریت دقیقی صورت نمی گیرد یعنی در هرمقطع زمانی که تمایل داشته باشند به راحتی از بندرگاه خارج می شوند و به دلیل اینکه استاندارد خاصی بر این شناورها حاکمیت نمی کند الزامی برای داشتن یک بیمه نامه واحد در هنگام خروج ندارند.

پل مه ،‌با اشاره به درآمد پایین مالکین شناورهای سنتی، گفت: این دسته از شناورها از موادی تهیه می شوند که آسیب پذیری بیشتری ازسایر مواد مورد استفاده در ساخت کشتی دارد و95 درصد شناورهای سنتی به دلیل عدم رغبت به نوسازی، فرسوده تلقی می شوند.

وی، در خصوص خدمات شرکت های بیمه ای در حوزه دریانوردی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور خدماتی که شرکت های بیمه ای ارائه می دهند نامطلوب نیست اما اگر این امکان وجود داشت که می شد از مزیت های بین المللی استفاده شود یک رقابتی شکل می گرفت و شرکت های بیمه ای داخلی به دلیل به دست آوردن سهم بیشتری از بازار ناچار بودندکه فعالیت خودرا معطوف به رقابت کنند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته مدعی شدکه  شرکت های بیمه ای در زمان پرداخت خسارت های کلان به درستی عمل نمی کنند وعدم رضایت مالکان کشتی از شرکت های بیمه ای به صورت مطلق نیست.

به گفته وی، زمانی که صنعت بیمه نتواند رضایت مالکان کشتی را جذب کند یعنی این صنعت نتوانسته آنچه را که مسئولیت واقعی یک بیمه گراست را در حوزه دریا به اجرا بگذارد.

پل مه، درخصوص امکان را ه اندازی یک سامانه مشترک مابین صنعت بیمه و سازمان بنادر با هدف شناسایی دقیق شناورهای دریایی، توضیح داد: اطلاعات مربوط به شناورها در سازمان بنادر وجود دارد و اگرتوسط هر سازمانی مورد مطالبه قرار بگیرد می تواند آن را اخذ کند.

وی افزود: این اطلاعات در حال حاضر به صورت برخط در دسترس قرار ندارد ولی به صورت دقیق قابل بررسی است و صنعت بیمه  می تواند این اطلاعات را به عنوان یک سازمان حاکمیتی دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه شرکت های بیمه ای خسارت های کلان شرکت های بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند