Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یحیی اسفندیاری معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه یازده واحد گلخانه تولید گل شاخه بریده دارد، گفت : این واحد‌ها در سطح هشت هکتار اقدام به تولید گل شاخه بریده می‌کنند.

او گفت : در استان کرمانشاه در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه واحد‌های تولید گل شاخه بریده فعال هستند که سالانه هشت میلیون شاخه گل تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن هفت واحد تولید گلدان‌های آپارتمانی در سطح استان، گفت: این واحد‌ها در سطحی معادل ۲.۵ هکتار اقدام به تولید گلدان‌های تزیینی شامل نخل‌های تزئینی، کاکتوس، دیفن باخیا، یوکا و... می‌کنند.

اسفندیاری افزود: سالانه حدود ۲۰۰ هزار گلدان تزیینی در گلخانه‌های استان کرمانشاه که عمدتا در شهرستان کرمانشاه و هرسین هستند، تولید می‌شود.

او عمده بازار مصرف گل‌های تولیدی در استان را تهران و اصفهان عنوان کرد و افزود: مقادیری از گل‌های تولیدی هم در داخل استان مصرف می‌شود.

اسفندیاری سپس با اشاره به نبود هیچ انجمن و اتحادیه‌ای برای گل و گیاه در استان، گفت: در صورت ایجاد یک انجمن یا اتحادیه برای فعالان حوزه گل و گیاه، مشکلات این حوزه به ویژه مشکلات مرتبط با گل‌فروشی‌ها بیشتر در کانون توجه قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی شاخه بریده شاخه گل گل محمدی استان کرمانشاه تولید گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک

آلودگی صنعت پلاستیک با وجود میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود، تا اواسط قرن تلاش‌های جهان برای کنترل بحران آب‌وهوایی را تضعیف می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان می‌دهد که تا اواسط قرن، انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید پلاستیک می‌تواند سه برابر شود و یک‌پنجم بودجه کربن باقی‌مانده زمین را تشکیل دهد. این برآوردهای جدید شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که صنعت پلاستیک در حال تضعیف تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است.

محققان برای تخمین مجموع انتشارهای مرتبط با تولید پلاستیک، تأثیر گازهای گلخانه‌ای ۹ نوع از رایج‌ترین پلاستیک‌ها را بررسی کردند که برای ساخت بسته‌بندی‌های پلاستیکی، بطری‌های آب، ظروف نوشیدنی داغ و مواد دیگر استفاده می‌شوند.

تولید پلاستیک و انتشار گازهای گلخانه‌ای

تولید پلاستیک که از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شود، فرآیند تولید گازهای گلخانه‌ای را تشدید می‌کند، در این فرآیند زغال‌سنگ، نفت یا گاز استخراج و مواد آن‌ها پالایش و فرآوری می‌شود که در این میان تولید ترکیبات شیمیایی دیگری مانند فرمالدئید از آن، آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند. محصولات پتروشیمی پس از آن به بلوک‌های ساختمانی پلاستیکی مانند اتیلن شکسته می‌شوند که این فرآیند، آلاینده‌ترین جنبه تولید پلاستیک با بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است. فرآیند پلیمریزاسیون (ترکیب این بلوک‌های سازنده برای تشکیل مولکول‌های بزرگ‌تر) و سپس شکل‌دهی آن‌ها برای تبدیل شدن به محصولات گوناگون با انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری همراه است.

تولید پلاستیک ۲.۲۴ گیگا تن آلودگی ناشی از گرمایش سیاره در سال ۲۰۱۹ (به اندازه ۶۰۰ نیروگاه زغال‌سنگ) ایجاد کرد و طبق گزارش حاضر، در آن سال پنج درصد از کل انتشار جهانی کربن، ۱۲ درصد از تقاضای نفت جهان و ۸.۵ درصد از تقاضای گاز را به خود اختصاص داد. انتظار می‌رود این اعداد به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند، زیرا صنعت پلاستیک در مسیر رشد تصاعدی قرار دارد و انتظار می‌رود تولید آن تا سال ۲۰۵۰ دو یا حتی سه برابر شود.

در این میان با افزایش سالانه چهار درصدی تولید پلاستیک و دو برابر شدن آن در عرض یک ربع قرن، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از گرم شدن سیاره را تا سال ۲۰۵۰ به ۶.۷۸ گیگا تن خواهد رساند که برابر با انتشار بیش از ۱۷۰۰ کارخانه زغال‌سنگ است. پلاستیک همچنین اگر در زباله سوز بسوزد یا به محل دفن زباله فرستاده شود، در پایان عمر خود انتشارهای سمی و گرمایش سیاره ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر ۷۰ درصد از سوخت فسیلی مورد استفاده در تولید پلاستیک از مواد خام مورد استفاده در مرحله تولید و نه الکتریسیته مورد استفاده در پردازش آن به‌کار می‌رود. در نتیجه حتی اگر جهان تا سال ۲۰۵۰ به برق کاملاً بدون کربن دست پیدا کند، تولید پلاستیک در سال ۲۰۵۰ با سناریوی رشد سالانه چهار درصد، ۵.۱۳ گیگا تن آلودگی تولید خواهد کرد.

جلوگیری از این رشد انفجاری می‌تواند این تأثیر را کاهش دهد. اما حتی اگر تا سال ۲۰۵۰ تولید در سطح فعلی ثابت بماند، سهم تولید پلاستیک ۱۵ تا ۱۹ درصد از بودجه جهانی کربن باقی‌مانده برای حفظ میانگین دمای جهانی در ۱.۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و حتی با یک شبکه کاملاً کربن‌زدایی شده، این رقم هنوز می‌تواند تا ۱۶ درصد باشد.

برآوردهای این گزارش قوی‌ترین شواهد علمی تا به امروز را در مورد نیاز به توقف و معکوس کردن گسترش تولید پلاستیک فراهم آورده است، چراکه نشان می‌دهد تولید پلاستیک می‌تواند بودجه کربن جهان را قبل از پایان قرن به‌طور کامل مصرف کند. با این حال محدود کردن تولید پلاستیک می‌تواند مزایای آب‌وهوایی عظیمی به همراه داشته باشد. مهار تولید پلاستیک اثرات مثبت دیگری از جمله بر سلامت عمومی نیز خواهد داشت.

کد خبر 745943

دیگر خبرها

  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای