Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:24:40 GMT

مخازن جمع آوری زباله تغییر شکل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۲۳۲

مخازن جمع آوری زباله تغییر شکل می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران در مراسم آغاز اجرای طرح کاپ و رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیک و اپلیکیشن‌های جمع‌آوری و تفکیک پسماند با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در حوزه پسماند منطبق با اقدامات بین المللی است و تلاش شده است تا چیزی که به عنوان پسماند دفن می‌شود را کاهش دهیم، در طرح کاهش تولید پسماند که به صورت مخفف "کاپ" خوانده می‌شود، به دنبال ایجاد یک الگوی کاری در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تهران، روزانه هفت هزار تن پسماند عادی، ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع‌آوری می‌شود. اما فرم ذخیره سازی آن مشکلاتی دارد.

علیپور با اشاره به اینکه ۱۸ هزار نفر کارگر در حوزه پسماند درگیرند و ۵۵ هزار مخزن پسماند در شهر تهران مستقر شده است، اظهار داشت: این در حالی است که ۴۵۰ غرفه بازیافت در شهر تهران فعال شده‌اند.
وی گرفتاری بزرگ این مجموعه را شیرابه‌ها عنوان کرد که به دلیل چرخه دفن اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: باید سهم تفکیک زباله برای اجرای طرح کاپ بالا برود و متناظر آن هم میزان استخراج انرژی از پسماند تولید شده بالاتر رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کاپ دارای شش محور اصلی است، که اولین آنها تغییر فرمت مخزن گذاری ها برای جمع‌آوری زباله است. گفت: یازده ایستگاه میانی پسماند در مناطق برای ساکنین محلات اطراف آن تولید بو و شیرابه ایجاد کرده است و برای حل این مشکل به سراغ طرح MRF رفتیم که هم تفکیک حداکثری انجام می‌دهد و هم شیرابه ناشی از آن بازیافت می‌شود.

وی در خصوص اجرای این طرح توضیح داد که قرار است در ۴ پهنه در شهر تهران مستقر شوند که باعث از میان برداشتن ایستگاه‌های میانی می‌شوند.


علیپور تغییر فرمت مخازن جمع‌آوری پسماند و تبدیل آن به شکل خشک و تر، مشخص شدن مالک مخازن و تعیین ساعت مشخص دفن از برنامه‌های پیش روی این سازمان است.


وی افزود: برای جمع‌آوری پسماندهای حجیم مثل لاستیک، شیشه و پسماند الکترونیک که به آرادکوه منتقل نمی‌شوند هم برنامه ریزی کرده‌ایم، برای مثال پسماندهای الکترونیک در غرفه‌های جداگانه جمع‌آوری و در سایت دیگری پردازش می‌شوند.

کد خبر 4950129

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت پسماند طرح کاپ وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران اکبر طبری آتش سوزی وضعیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان تامین اجتماعی آموزش مجازی نیروی انتظامی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

رضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جمع آوری طرحی مبنی بر برخورد با زباله گردان غیر مجاز از ابتدای فروردین تا امروز خبر داد و گفت: طی این طرح، نزدیک به ۶۰۰تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰خودرو از زباله‌گردهای غیرمجاز توقیف کردیم.

او افزود: مافیاهای زباله در تهران از هر زباله گرد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند ولی حقوق حداقلی بین ۶ تا ۱۰ میلیون به آنها می‌دهند بدون اینکه هیچ ضمانتی در مقابل جان و امنیت آنها داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه یک ماجرای جالب را از یکی از زباله گردان بازگو کرد و گفت: یکی از پیمانکارها به بنده توضیح داد که یک‌بار به زباله‌گردی اعلام کرده که بهتر است به‌عنوان پاکبان استخدام شود؛ چون این کار بیمه و حقوق ثابت دارد. این فرد از طریق پیمانکار رصد و در نهایت مشخص شد که زباله‌گرد است و در یک خانه محقر محدوده منطقه ۲۰زندگی می‌کند. نصف خانه‌اش مملو از زباله‌های خشک بود که براساس نظر کارشناسان حدود ۶۰میلیون تومان ارزش داشت، اما مافیا از او ۱۰میلیون تومان می‌خرید. جالب است بدانید که این فرد اکنون به‌عنوان پاکبان در شهرداری استخدام شده است.

کد خبر 845505 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها