Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@06:58:08 GMT

60 درصد از رقبات چهارمحال و بختیاری کاربری کشاورزی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۲۶۴

60 درصد از رقبات چهارمحال و بختیاری کاربری کشاورزی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از احیای موقوفات کشاورزی استان با همکاری اوقاف و جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: 60 درصد از رقبات چهارمحال و بختیاری دارای کاربری کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری صبح امروز در نشست مشترک اوقاف و سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از احیای موقوفات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: موقوفات کشاورزی و زراعی ظرفیت و پتانسیل عظیمی است که با احیای آنها می‌توان قدم بسیار ارزشمندی را در خدمت به کشاورزان و توسعه استان برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ظرفیت موقوفات برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی گسترده است که با برنامه‌ریزی و همکاری و وحدت رویه می‌توان به بهترین نحو از آنها بهره‌برداری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی در استان استفاده کرد، توضیح داد: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرمایه آب در جایگاه مطلوبی قرار دارد، کار احیای زمین‌های مزروعی را آسان‌تر کرده؛ زیرا  این موضوع بیشتر به نفع مردم استان و باعث رونق کسب و کار است که جهاد کشاورزی سهم بسیار مهمی در این امر می‌تواند داشته باشد.

امیری با بیان  اینکه 60 درصد از رقبات استان دارای کاربری کشاورزی هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از اراضی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کلیه شهرستان‌ها شناسایی شده که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و جهش تولید و همچنین حمایت از اقشار ضعیف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان، اخیرا بخشی از این مزارع در جوار آستان مقدس امامزاده حمزه علی بلداجی احیا و به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده‌است.

وی بیان کرد: تعامل و مشارکت بیشتر جهاد کشاورزی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان می‌تواند به گسترش احیای موقوفات کشاورزی استان سرعت بخشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/68031

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی چهارمحال و بختیاری احیا سرمایه گذاری کشاورزی چهارمحال و بختیاری احیا سرمایه گذاری اوقاف جهاد کشاورزی حسن امیری احیاءموقوفات چهارمحال و بختیاری اوقاف و امور خیریه موقوفات کشاورزی کشاورزی استان جهاد کشاورزی سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد

به‌گزارش جام جم آنلاین به‌نقل از  روابط عمومی صمت، سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 

محمدعلی چراغیان افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می کند. وی گفت: نخ ابریشم خالص از الیاف های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه ها و نساجی های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می شود.

 

چراغیان افزود:در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می شود. ایران با تولید ۱۴۵ تن نخ ابریشم، رتبه هشتم جهان را در اختیار دارد..

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم