Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان استانی با کمترین وقوع جرایم خشن است گفت: قتل رومینا همه را تحت تأثیر قرار داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمود قاسم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه از نظر آمار جرایم مهم و خرد در بین استان‌های کشور استان گیلان جزو استان‌های دارای کمترین وقوع جرایم خشن است اظهار داشت: گیلان در حوزه‌های مربوط به شرارت در رتبه 30 استان‌ها در سال 98 قرار گرفته و به گواه آمار و ارقام گیلان سال گذشته از لحاظ جرائمی نظیر تجاوز به عنف در رتبه 25 کشوری قرار داشت و از این حیث جزو استان‌های دارای محیط امن تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه استان گیلان با قدمت چندین هزار ساله و با فرهنگ و تمدن بالای مردمان این دیار همواره محلی امن برای سایر اقوام و قومیت‌های مختلف محسوب ‌شده است تصریح کرد: سالیان سال این همزیستی مسالمت‌آمیز بین مردمان ساکن در استان گیلان اتفاق افتاده و ثمرات و برکات فراوانی نیز داشته است. 

ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش+جزئیاتعزم دستگاه قضایی برای رفع موانع «اقتصاد مقاومتی» در گیلان؛ فقر و بیکاری ریشه بسیاری از جرایم است«شعبات ویژه قضایی»‌ جهت رسیدگی به جرایم سرقت در استان گیلان راه‌اندازی شد

وی این موضوع که استان گیلان آماری در بحث وقوع جرایم ندارد را منتفی دانست و با بیان اینکه گیلان به نسبت سایر استان‌ها وقوع کمتری در این بخش دارد افزود: حادثه قتل رومینا نشانگر این است که باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، شرایط محیط زندگی و بالا بردن آستانه تحمل به منظور پیشگیری از وقوع جرایم تلاش ویژه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان حادثه قتل رومینا را حادثه‌ای تلخ که بدون شک هر انسان آگاه و منصفی را تحت تأثیر قرار داده تلقی کرد و ابراز داشت: فرزندکشی با هر دلیل و منطقی در فرهنگ غنی و بسیار والای ایرانی که همواره به خانواده دوستی شهره است عملی زشت و ناپسند تلقی می‌شود.

قاسم‌نژاد بررسی دقیق علل و عوامل حادثه تلخ رومینا به دور از حب و بغض و تعصبات را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید پژوهشگران علوم رفتاری این اقدام را مورد کنکاش و واکاوی قرار دهند و نتیجه آن برای آموزش بهتر و بیشتر در اختیار جامعه قرار گیرد تا افراد در مواجهه با مشکلات و تنگنا به‌دنبال حذف و پاک کردن صورت مسئله نروند.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن آستانه تحمل و استفاده از راهنمایی مشاوران خیرخواه در این زمینه بسیار می‌تواند مفید باشد افزود: آموزش در مسائل اجتماعی تنها خدمتی است که می‌توانیم برای جامعه داشته باشیم و همه کسانی که تریبونی برای صحبت و شنیده شدن صدایشان و مسئولیت در امور‌ فرهنگی دارند در این حوزه مسئولند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نقش نهاد خانواده را در رشد و تعالی افراد جامعه مهم خواند و گفت: اگر خانواده را یک ضلع محیط اجتماعی تلقی کنیم چگونگی تعاملات درون خانواده بین والدین و فرزندان و درک صحیح و متقابل در مقابل موضوعات مختلف و شکل‌گیری شخصیتی فرزندان در محیط‌های دیگر نقش به‌سزایی خواهد داشت.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه تمام کسانی که مسئولیتی در امور فرهنگی دارند باید دست به کار شوند گفت: ائمه جمعه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی به عنوان نهاد پشتیبان این وظیفه برایشان متصور است اما اگر در ابعاد وسیع‌تر بخواهیم موضوعات اجتماعی را رصد کنیم همه افراد جامعه در قبال این موضوع مسئول هستند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان استان گیلان قتل رومینا وقوع جرایم قاسم نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند این استان خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در حال انجام است.

او با تأکید بر تسریع در روند ساخت تقاطع غیرهمسطح در ۵ نقطه رشت افزود: ساخت این تقاطع‌ها یک اقدام جهادی است که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف می‌کند.

استاندار با بیان اینکه در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقدام فوری انجام شود، تصریح کرد: در خصوص کنار گذر‌های رشت و خصوصا مسکن مهر این شهر باید کار‌های کارشناسی انجام شود.

عباسی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی است که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در ۵ نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

بازدید استاندار گیلان از اجرای پروژه‌های غیرهمسطح رشت

او همچنین به همراه مدیران شهرداری رشت از ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت این شهر (طرح میثاق) در میدان امام حسین (ع)، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار