Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع فرانسه به دنبال رای پارلمان دانمارک مبنی بر بکارگیری ناوگان دریایی این کشور در ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز اعلام کرد که حضور نظامی اروپا در این تنگه استراتژیک ادامه دارد.

«فلورانس پارلی» که وزارت متبوعش از اسفند سال گذشته/ مارس ۲۰۲۰ از عملیاتی شدن کامل ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز خبر داده بود، روز دوشنبه در توئیتی نوشت: «همکاری‌های اروپایی در تنگه هرمز ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در این توئیت با اشاره به رای پارلمان دانمارک در روز پنجشنبه گذشته نسبت به بکارگیری یک ناوچه و یک بالگرد در عملیات «اژنور – Agénor» به مدت ۴ ماه از ماه اوت/مرداد افزود: دانمارک تعهد خود به امنیت دریایی ما را تایید می‌کند.

وزارت دفاع فرانسه هشتم خرداد ۹۸/یکم مارس ۲۰۲۰ از عملیاتی شدن کامل ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز خبر داد و اعلام کرد: این کشور به دنبال تضمین ثبات منطقه است.

دولت فرانسه که طرح تشکیل ائتلاف دریایی اروپایی را ارائه داده بود، حامی اصلی این طرح ادعایی برای تضمین تردد در آبراه هرمز و خلیج‌فارس است. این ائتلاف قرار است در ابتدا، کار خود را با حدود ۱۰ عضو آغاز کند و مقر آن در پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی امارات متحده عربی است.

پیش تر وزارت امور خارجه فرانسه در روز بیستم ژانویه/۳۰دی اعلام کرده بود که آلمان، ‌بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، ‌هلند و پرتغال از ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز، حمایت کرده‌اند.

وزارت دفاع دانمارک ۲۱ آذر/۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که در مشورت‌های صورت گرفته با کمیته سیاست خارجی، دولت این کشور از ابتدای سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز ملحق خواهد شد. 

اظهارات وزیر دفاع فرانسه در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده که امنیت آب‌های منطقه‌ای تنها از طریق خود کشورهای منطقه و همکاری کشورهای ساحلی خلیج فارس و دریای عمان میسر است.

وزیر دفاع و نیروهای مسلح ایران هشتم خرداد در بندرعباس گفت: با طراحی، ساخت، تولید و تحویل شناورهای تندرو هجومی و رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران، کمربند امنیتی خلیج فارس و بویژه تنگه حیاتی هرمز محکم‌تر خواهد شد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، وجود تنگه هرمز در منطقه خلیج فارس را شاهراهی حیاتی برای جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: بیشتر سوخت مصرفی جهان صنعتی از این تنگه استراتژیک به سایر کشورهای دنیا انتقال می‌یابد و حفظ امنیت این منطقه در کانون تمرکز و توجه جمهوری اسلامی قرار دارد و حتی تصیم های استراتژیک سیاست خارجی همواره با در نظر گرفتن اهمیت این منطقه اتخاذ و تدوین می شود./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف دریایی اروپا اروپا در تنگه هرمز دفاع فرانسه وزیر دفاع خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین

چرنوگورنکو، معاون وزیر دفاع کانادا اعلام کرد به زودی پهپاد‌های» اسکای رنجر آر 70 SkyRanger R70 به اوکراین منتقل خواهد شد.

انتظار می‌رود، کی یف در تابستان امسال ۴۵۰ هواپیمای بدون سرنشین دریافت کند که برای انجام اقدامات لجستیکی و شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در مجموع، کانادا قصد دارد ۸۰۰ فروند پهپاد از این دست ارسال کند.

پیشتر، بیل بلر، وزیر دفاع کانادا گفت که در صورت تحقق شرایط خاص، کانادا اعزام مستشاران نظامی به اوکراین را بررسی خواهد کرد، اما این شرایط هنوز وجود ندارد.

کانادا قبلا در قالب یک بسته کمک نظامی ۴۷ میلیون دلاری شامل گلوله‌های توپ، سامانه ارتباطات ماهواره‌ای، لباس‌های زمستانی و دوربین‌های هواپیما‌های بدون سرنشین به اوکراین ارسال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد