Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:08:13 GMT

بلاتکلیفی اهالی شهرک «ناصریه» از سکونت در حریم راه‌آهن

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۸۸۵

بلاتکلیفی اهالی شهرک «ناصریه» از سکونت در حریم راه‌آهن

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دادخواه ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات صاحبان املاک شهرک ناصریه گرمدره که در حریم شبکه ریلی راه آهن تهران قرار دارند، اظهار کرد: وضعیت املاک واقع شده در حریم راه آهن چند سالی است که پیگیری شده ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ساکنان خانه‌های واقع شده در حریم راه آهن خواهان برگزاری تجمع مقابل شهرداری گرمدره بودند، گفت: مسئولان راه آهن باید به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار گرمدره با تاکید بر اینکه اجرای هر طرحی نیازمند تأمین مالی است، این سوال را مطرح کرد که مسئولان راه آهن چگونه نمی‌توانند تکلیف بیش از ۱۰۰ خانوار واقع در حریم راه آهن را تعیین تکلیف کنند؟

یاسر سلگی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرمدره در ادامه گفت: شهرداری گرمدره نمی‌تواند برای املاک واقع در حریم راه آهن پروانه صادر کند، از طرفی راه آهن نیز برای تملک این املاک کاری نمی‌کند.

وی با اشاره به انجام مکاتبه با استانداری، فرمانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه مطالبات صاحبان این املاک همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرمدره با اشاره به ناکارآمدی بافت‌های مسکونی واقع در حریم راه آهن، گفت: اگر بازسازی بافت‌های مسکونی انجام نشود با وقوع زلزله با فاجعه انسانی رو به رو می‌شویم.

سلگی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان البرز مقرر شده بود شش میلیارد تومان به به تعیین تکلیف املاک واقع شده در حریم راه آهن اختصاص یابد، گفت: این در حالی است که قیمت ملک بالا رفته و با این مبلغ نمی‌توان حتی چند مورد از این املاک را تعیین تکلیف کرد.

وی با اشاره به اینکه زیرگذر ناصریه سالیان سال است که به حال خود رها و تَرَک هایی در بدنه پل ایجاد شده است، گفت: این تَرَک ها ممکن است سبب ریزش پل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرمدره بیان کرد: مردم توقع دارند مسئولان برای تعیین تکلیف املاک واقع در حریم راه آهن تلاش کنند زیرا ساکنان املاک به دلیل ناکارآمد بودن بافت‌های مسکونی در خطر هستند و به دلیل نبود پروانه ساختمانی نمی‌توانند هیچ ساخت و سازی انجام دهند.

علی محمدی، معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن استان تهران نیر در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت خانه‌های واقع در حریم راه آهن گرمدره رصد شده است، گفت: این خانه‌ها وضعیت خوبی ندارند اما ربطی به حریم راه آهن ندارد زیرا مهندسی ساز نیستند و استحکام کافی نداشته و نیاز به تحول سازه‌ای دارند.

وی گفت: در پروژه‌ای که توسط راه آهن در محدوده گرمدره دنبال می‌شود مقرر شده با ساخت خطوط جدید افزایش حریم را عملیاتی کنیم اما هنوز این حریم لحاظ نشده تا اعتبار آن مشخص شود.

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن استان تهران با اشاره به اینکه در محدوده گرمدره در حال حاضر برای احداث خطوط جدیدی ریل راه آهن هیچ‌گونه معارضی نداریم، گفت: می‌توانیم این خطوط را بدون ورود به املاک مردم و حتی با ساختن دیواره‌هایی اجرایی کنیم اما کماکان کار احداث این خطوط را متوقف کرده‌ایم تا در مورد املاک واقع در حریم راه آهن تصمیم گیری شود.

محمدی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات املاک یاد شده تلاش کنیم، گفت: این خانه‌ها بهتر است که از موقعیت کنونی جابجا شود زیرا در آنجا امکان‌ساخت و ساز جدید و بازسازی املاک وجود ندارد، باید با راه و شهرسازی استان البرز مذاکراتی داشته باشیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

وی در بخش دیگری با این توضیح که در حال حاضر امیدواریم یک توقفگاه قطار در مسیر ریلی راه آهن در محدوده گرمدره ایجاد شود و در کنار آن با ایجاد خط جدید و اقدامات مقاوم سازی موجب کاهش لررزش هایی شویم که در حال حاضر در املاک گرمدره واقع در حریم راه آهن قرار دارند.

کد خبر 4950204

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمدی مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج راه آهن ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام آتش سوزی جنگل ها بیرجند گرگان زلزله یاسوج مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف املاک واقع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع اهالی هنر برای پاسداشت وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اجتماع مردم و اهالی هنر برای پاسداشت وعده صادق با اجرای جدیدترین سروده‌های شاعران در خصوص این رویداد همراه بود. شاعران آثار حماسی خود را در قالب رجز نامه قرائت کردند شجاعت و ایثار و حماسه سازی مضمون این اشعار بودند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر از اهالی کنارک گرفتار در سیل + فیلم
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه
  • اجتماع اهالی هنر برای پاسداشت وعده صادق
  • بلاتکلیفی همچنان گریبان گیر نماینده قم در فوتسال