Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار لطفعلی پاکباز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:عاملان قاچاق قصد داشتند در یک فرصت مناسب این محموله دام سبک را از با چند فروند قایق سبک از تالاب هورالعظیم عبور داده و به کشور عراق قاچاق کنند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی ماموران مرزبانی در این هدف ناکام ماندند.
وی گفت:در این ارتباط یک متهم به قاچاق دام بازداشت و محموله دام نیز که قرار بود به عراق قاچاق شود به یکی از پایگاه های مرزبانی منطقه انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوایل ماه جاری نیز قاچاقچیان درعبور غیرقانونی ۴۰راس دام سبک از منطقه مرزی هورالعظیم ناکام ماندند و در دام ماموران مرزبانی گرفتار شدند.
تالاب مرزی هورالعظیم در غرب خوزستان حدود ۴۵۰هزار هکتار مساحت دارد که در ۱۵۰هزار هکتار آن در محدوده خاک ایران و بقیه متعلق به کشور عراق است.
این تالاب که سال ها در تب بی آبی می سوخت در ۲ سال اخیر به برکت بارش های بسیار مطلوب به قدری پرآب شده که قاچاقچیان می توانند با قایق کالاهای ۲ سوی  مرز را به صورت غیرقانونی جابه جا کنند.
گفته می‌‎شود تعطیلی سه ماهه مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و در محدوده شهرستان مرزی دشت آزادگان به علت شیوع ویروس کرونا، سبب شده قاچاق کالا از این منطقه به عراق رونق بگیرد.
استان خوزستان حدود ۵۰۰کیلومتر مرز زمینی و آّبی با کشور عراق دارد و با ۲ استان میسان و بصره مناسبات اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی دارد.
مسئولان محلی و استانی خوزستان در تلاش هستند با پیگیری ها و رایزنی ها با مقام‌های دولتی و محلی استان میسان عراق مرز تجاری چذابه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کنند ولی مسوولان عراقی هنوز برای باز کردن مرز تجاری چذابه که سبب رونق اقتصادی برخی شهرهای شرقی عراق از جمله شهر العماره مرکز استان میسان شده تردید دارند.
مرز چذابه یکی از گذرگاههای رسمی عزیمت زائران عتبات عالیات و کاروان های اربعین حسینی نیز هست هرچند امسال به علت شیوع کرونا برای بازگشایی این مرز برای تشرف زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس کربلا و نجف اما و اگرهای زیادی وجود دارد.

برچسب‌ها دشت آزادگان کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دشت آزادگان کالای قاچاق دشت آزادگان کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

سرهنگ حسینعلی فراهی  گفت: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیری فرآورده‌های سوختی را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌ موفقیت‌آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مأموران در این عملیات‌ موفق شدند ضمن توقیف هشت دستگاه خودرو، مقدار ۱۳هزار ۹۹۵ لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مرزداران غیور است، افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌ قاچاق شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد