Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:25:16 GMT

فرهنگ حجاب و عفاف با تقویت باور جامعه اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۹۶۵

فرهنگ حجاب و عفاف با تقویت باور جامعه اجرایی می‌شود

بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی، افزود: شرایط عفاف و حجاب در جامعه چندان قابل قبول نیست که دلایل این مهم باید کارشناسی و فهرست‌بندی شود.

وی ادامه داد: نسخه‌هایی که تا کنون برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پیچده شده چندان مطلوب و قابل دفاع نیست و برای اصلاح این شرایط و رسیدن به جامعه‌ای با این فرهنگ مقدس، باید برنامه‌های گارگشا و متناسب با شرایط تدوین و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مشکل عفاف و حجاب جامعه با صدور بخشنامه و ابلاغ دستورالعمل حل نمی‌شود، بنابراین اعضای ستاد حقوق شهروندی استان باید برای حل این مسئله برنامه ارائه کنند.

اکرمی اظهار داشت: پوشش و رفتارهای عفیفانه برای هر جامعه‌ای منطبق بر دین و گرایش‌های معنوی مهم است و اگر این مسئله نادیده گرفته شود ، آن جامعه دچار آسیب خواهد شد. 

وی پوشش را مساله‌ای عمیق وهمه جانبه دانست و گفت: این مهم موجب قوام و کارآمدی یک جامعه می‌شود و اگر پوشش در جامعه‌ای مناسب نباشد، حرکت‌ها و کنش‌های اجتماعی دچار اختلال شده و  موجب مشکلات در خانواده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین بر ساماندهی میوه فروشان و پرنده فروشان حاشیه پل خیبر و مرکز شهر اراک تاکید کرد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی مد و لباس استانداری مرکزی اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی مد و لباس استانداری مرکزی اخلاق استان مرکزی مد و لباس استانداری مرکزی اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور مطالبه عمومی است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه، افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست ، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولان در این مسئله است.

وی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد : توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه های اصلی خانوادها برای همین مسئله است.

شریف تبار با اشاره به طرح نمادین زنجیزه انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد : حجاب و عفاف در هر جامعه ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت ، نا"آگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مومن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، منشا حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده ها است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896668

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب