Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید، دارای یک عقبه فکری است و نگاه جامع ایشان تکلیف و وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما نهاده تا تولید درکشور به رونق و جریان بیافتد و مشکلات تولید کنندگان مرتفع شود و در این زمینه پرونده‌های واحد‌های صنعتی و تولیدی بصورت جدی پیگیری، رسیدگی و فصل خصومت گردد تا تعرضی به واحد‌های تولیدی صورت نپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رییس قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که صاحبان واحد‌های تولیدی به هیچ وجه احضار نشوند؛ چرا که در این موقعیت حساس کشور که بشدت مورد تحریم‌ها قرار داریم و هر روز هم این حلقه محاصره اقتصادی تنگ‌تر می‌شود؛ نباید وقت تولید کنندگان جهت جری تشریفات قضایی صرف شود و حتی اگر تخلفی هم انجام داده اند به این موضوعات به نحوی رسیدگی کنیم که به تولید کشور لطمه و آسیبی وارد نشود و افزون بر این مساعدت و ارفاق‌های قانونی را برای این واحد‌ها اعمال کنیم.

حشمتی گفت: بنده به تمام روسا و دادستان‌ها اعلام می‌نمایم که به هیچ عنوان نباید واحد‌های تولیدی تعطیل بشوند و این یک حرف و شعار نیست؛ بلکه تاکید و توجه است که ما در شرایط حساس فعلی کشور باید دست تولید کنندگان را ببوسیم؛ چرا که آن‌ها با ایجاد واحد تولیدی اشتغالزایی ایجاد نموده و این گونه حمایت‌ها باید اتفاق بیافتد تا شاهد جهش تولید در کشور باشیم.

محمد جواد حشمتی مهذب خاطر نشان کرد: بزودی شورا‌های حل اختلاف در تمام شهرک‌های صنعتی راه اندازی می‌شود تا اختلافات تولیدکنندگان در همان جا مرتفع و به محاکم کشیده نشود و اتلاف هزینه در وقت و تولید صورت نپذیرد.

وی افزود: ما بطور قاطع با افراد فرصت طلب و سودجویی که منتظر این هستند تا اراضی ملی و دولتی را به اشکال مختلف طعمه فرض نمایند، برخورد قاطع خواهیم کرد و در این زمینه حتی با عالی‌ترین مقامات نیز مماشات نخواهیم داشت و اجرای احکام قضایی در لواسان، شهریار و دماوند نمونه‌ای از این موارد می‌باشد و ما وظیفه داریم مطابق توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری، حافظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و مالی باشیم، قانون را پاس بداریم و در زمینه اجرای قانون ملاحظه هیچ شخصی را نخواهیم نمود.

حشمتی مهذب خاطر نشان کرد: تقویت واحد‌های حقوقی شهرک‌های صنعتی امری جدی است؛ از ظرفیت قوه قضائیه در این زمینه نهایت استفاده بشود تا این واحد‌های تولیدی مجدد به چرخه صنعت بازگردند و به سرمایه کشور اضافه بشوند و با تعطیلی آن‌ها ضربه‌ای سنگین به اقتصاد کشور و بیت المال وارد می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران در خاتمه بیان کرد: ما حقوق اشخاص دولتی و حقیقی را قبول داریم و باید این مطالبات وصول شود؛ اما اولویت ما در اینجا بخش تولید است؛ بنابراین مطالبات آن‌ها باید به مرور وصول شود و ما اجازه نخواهیم داد که نهاد‌های دولتی پا بر روی کمر واحد‌های تولیدی و صنعتی گذاشته و تولید آن‌ها را متوقف کنند و برای این منظور آن‌ها را دعوت و برنامه ریزی کنند تا تولید در کشور پر رنگ باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قوه قضاییه تولید دادگستری استان تهران حشمتی واحد های تولیدی جهش تولید واحد های تولیدی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد و تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از پایش واحدهای صنعتی و تولیدی، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، افزود: پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و انتظار است همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه پارسال ۳۱۷۰ واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی مورد پایش قرار گرفتند، ادامه داد: قانونگذار پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست، را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 6063358

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی