Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@18:27:24 GMT

کاهش شدید ارزش پول سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۰۴۰۱

کاهش شدید ارزش پول سوریه

براساس خبرهای منتشر شده در رسانه های سوریه، در روزهای گذشته هر دلار آمریکا از 2 هزار به 3 هزار لیره سوریه افزایش یافت اما تا دیروز این رقم به 2300 تا 2500 لیره بازگشت.

این برای اولین بار است که ارزش یک دلار آمریکا به بیش از 2 هزار لیره سوریه می رسد.

گفته می شود تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه عامل این کاهش شدید ارزش پول سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از آغاز بحران سوریه در بهمن 1389 (سال 2011 میلادی) یک دلار آمریکا برابر با 47 لیره سوریه بود. ارزش پول سوریه در این مدت 49 برابر کاهش یافته است.

برخی رسانه ها و منابع خبری می گویند شرایط سخت اقتصادی سوریه در زمینه تامین دلار به همسایه اش یعنی لبنان نیز منتقل شده است.

برخی منابع غیررسمی می گویند حجم زیادی دلار از لبنان به سوریه منتقل می شود. این موضوع دلیل کاهش ارزش پول لبنان (لیره لبنان) در برابر دلار شده و اعتراضات شدیدی را در این کشور به وجود آورده است.

قرار است تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه در اواخر ماه جاری میلادی (دو هفته دیگر) اجرا شود. این تحریم ها باعث نگرانی فعالان اقتصادی در سوریه شده است.

یورونیوز نوشته است بسیاری از مردم برای فرار از کاهش ارزش دارایی های خود، تلاش می کنند پول خود را از لیره به دلار یا ارزهای دیگر تبدیل کنند. همچنین برخی فروشندگان کالا نیز، فروش را متوقف کرده و منتظر شرایط جدید هستند.

در روزهای اخیر نیز شهر سویدا در سوریه شاهد اعتراضات ضددولتی علیه سخت شدن شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول این کشور بود.

تحریم های جدید آمریکا علیه دولت سوریه، "سزار" نام دارد. 

براساس این تحریم، همه شرکت ها، سازمان ها و افرادی که با دولت بشار اسد در سوریه همکاری کنند شامل تحریم های بی سابقه آمریکا خواهند شد.

به نوشته یورونیوز، هدف اصلی تحریم "سزار"، تشدید فشار بر بانک مرکزی سوریه، نیروی هوایی و بخش نفتی سوریه است. همچنین این تحریم به دنبال هدف قراردادن حامیان نظامی دولت سوریه است.

«سزار » نام مستعار عکاس سابق پلیس سوریه است که در سال ۲۰۱۴ با حضور در کنگره آمریکا و نمایش ۵۵ هزار قطعه عکس، دولت سوریه را به شکنجه و قتل عام سازمان یافته غیرنظامیان متهم کرد. البته ادعای او از سوی دولت سوریه رد شد ولی مبنای مبارزات گروه‌های حقوق بشری علیه اقدام‌های حکومت اسد شد.

پیش از این نیز آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های شدیدی را علیه بخش های مختلف سیاسی - اقتصادی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعمال کرده بودند.

* عصرایران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دولت سوریه تحریم ها ارزش پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

روزنامه کیهان مدعی است که تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

این روزنامه نوشت: پس از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی از سوی برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز و ادعا‌هایی در این باره اعلام شد.

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

البته برآورد‌ها نشان می‌دهد دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای تحریم اقتصادی ایران چندان باز نخواهد بود، به بیانی دقیق‌تر شدت تحریم‌های وضع‌شده در طول این سال‌ها خصوصاً از دهه ۹۰ به بعد در بالاترین سطح خود بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری و روش‌های دورزدن این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته است. از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت بعد از بحران کرونا و همچنین نیاز کشوری بزرگ و صنعتی همچون چین به نفت ایران، یکی از موانعی است که دست آمریکایی‌ها را برای کاهش فروش نفت ایران بیشتر از گذشته می‌بندد.

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند