Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:52:19 GMT

مدارس ملایر سبز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۰۶۴۶

مدارس ملایر سبز می‌شوند

ایسنا/همدان شهردار ملایر از راه اندازی سامانه هوشمند "شهروند سپاری" در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه امکان صدور غیرحضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می کند.

حسین بابائی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به شهرداری، ۷۰ درصد از این مراجعات در زمینه دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک ها، دفترخانه ها و ادارات خدمات رسان شامل برق، گاز، تلفن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بود که بعد از طراحی این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می شود.

وی اظهار کرد: پس از راه اندازی سامانه شهروند سپاری، در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به مراجعان و شهروندان ملایری می‌دهد تا با مراجعه به پورتال شهرداری ملایر کلیه مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به انجام برسانند.

بابائی یادآور شد: ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت گیری از جمله مزایای استعلام الکترونیک است که با هدف تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان به صورت غیرحضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا می شود.

شهردار ملایر ادامه داد: طبق اطلاعات آماری در این شهرداری و سایر شهرداری های کشور، در وضعیت کنونی مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌ انجامد و متقاضیان بامراجعه حضوری باید پاسخ استعلامات را از شهرداری، اداره ثبت اسناد و دفتر خانه‌های اسناد رسمی پیگیری کنند که با اجرای طرح "شهروند سپاری" مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

بابائی با اشاره به قابلیت های سامانه "شهروند سپاری"، با بیان اینکه خدمات در این سامانه به صورت عمومی و اختصاصی ارائه می شود، افزود: خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می شود، شامل استعلام ادارات، نقل و انتقال، مشاهده درخواست ها و پرداخت های پیشین و جستجوی ملک است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارض های صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهرنما و پیگیری درخواست است.

مدارس ملایر "سبز" می شوند

شهردار ملایر در ادامه بیان کرد: به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر، طرح توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس با عنوان "مدرسه سبز" با حضورکارشناس سازمان طی دو روز متوالی در دبستان‌های دخترانه سماء اجرا شد.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای مصوبه کمیته مطالعه و تحقیق این سازمان و درباره انجام فعالیت‌های فرهنگی با هدف توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس و زیبایی و طراوت فضای بصری از سال گذشته در مدارس سطح شهر اجرا می‌شود.

بابائی دانش ‌آموزان را "سفیران ویژه" برای توسعه فضای سبز در جامعه توصیف و تصریح کرد: در طرح مدرسه سبز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با مشارکت دانش‌آموزان اقدام به توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس می‌نماید لکن با توجه به وقوع انتشار ویروس کرونا این طرح بدون حضور دانش‌آموزان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شد و نیروهای سازمان اقدام به حذف علف‌های هرز، ساماندهی باغچه‌ها، کوددهی و کاشت گل‌های دائمی کردند.

اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر

شهردار ملایر در ادامه بیان کرد: به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ملایر، درزها و ترک های آسفالت بلوارها، خیابان ها و معابر اصلی و پرتردد شهر با استفاده از دستگاه کمپرسور بادی ابتدا باز شده و سپس با استفاده از مواد پلیمری درزگیری شده و پر می شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ۳۲۰ میلیون تومان برای تراش تراش آسفالت در مناطق ۶گانه سطح شهر نیز در نظر گرفته شده که به تدریج عملیاتی و اجرا می شود، گفت: عملیات درزگیری آسفالت های سطح شهر در برخی از معابر تاکنون انجام شده و قرار است در عملیاتی موسوم به نهضت آسفالت سازمان عمران در ورودی های اصلی شهر، بلوارها، خیابان ها، مناطق ۶گانه شهر و حفاری های سازمان آب نیز اجرا شود.

بابائی با بیان اینکه برای اجرای این عملیات مقدار ۱۲۰۰ تن قیر و ۱۰ هزار تُن مصالح خریداری شده است، گفت: در این عملیات مقدار ۲۰ هزار تُن آسفالت به صورت دستی و فینیشر با اعتبار ۷ میلیارد تومان تولید و پخش شده و میزان ۴۰ هزار متر طول مواد پلیمری با ۳۱۶ میلیون تومان تزریق می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه سبز شهرداري آسفالت شهردار ملایر پاسخ استعلام شهروند سپاری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، همچنین در خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها سالانه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی درختان برای از بین‌بردن آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و برگ‌خوار نارون است، افزود: به‌منظور کنترل آفت درختان در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان، سه اکیپ سم‌پاشی در سپاهان‌شهر، صفه و سطح منطقه در حال انجام عملیات است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها به صورت نقطه‌ای و لکه‌گیری درختان دارای آفت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی در حال انجام است.

کد خبر 746898

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • استقبال ویژه اردو‌های مدارس از مجموعه ارم سبز
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران