Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی  کلانتری امروز در دیدار با معاونان و نمایندگان استان‌های زاگرس‌نشین در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی راهکارهای حفظ و احیای زاگرس مرکزی، آتش سوزی در مناطق جنگلی کشور را بخشی از اکوسیستم محیط دانست و گفت : آتش سوزی جنگلی طبیعی است و در هر کجای دنیا احتمال وقوع آن وجود دارد همانطور که در امریکا و استرالیا  نیز با وسعت‌های بسیار زیاد این اتفاقات افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی احیای دریاچه ارومیه را نماد یک همکاری ملی دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها در نجات جنگل‌های زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری افزود: با همکاری مجلس و دولت می‌توان مسائل و مشکلات مناطقی را که هر ساله دچار آتش سوزی می شود را تا حدود زیادی کاهش داد، همانطور که  این توفیق در احیای دریاچه ارومیه به دست آمد.

 

۴۷۲۱۲

کد خبر 1399840

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عیسی کلانتری محیط زیست سازمان محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ضمن بیان اینکه ۶۳ درصد از مجموع حجم مخازن سد‌های کشور معادل ۳۱ میلیارد مترمکعب پرشده است، گفت: با اینکه امسال مقدار ورودی به سد‌ها ۹ درصد کاهش داشته است، اما میزان خروجی سد‌ها تقریبا مانند سال گذشته است. 

سخنگوی صنعت آب درباره بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در سال به طور متوسط ۵۶ میلی‌متر بارش دریافت می‌کند، اما به دنبال سامانه بارشی مستقر در این منطقه، بیش از ۵۰ درصد کل بارش سال آبی خود را ظرف ۴۸ ساعت دریافت کرد.

به گفته سخنگوی صنعت آب میزان ورودی سد‌های استان سیستان و بلوچستان طی سیلاب اخیر ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

قاسم‌زاده همچنین به شرایط دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۱۲ سانتری‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی ۶۰ سانتی‌متر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است و ۲.۲ میلیارد مترمکعب حجم آب موجود در این دریاچه تخمین زده می‌شود.

سخنگوی صنعت آب در ادامه نیز درخصوص شرایط کلی سد‌های سیزده‌گانه کشور اینگونه گزارش داد: مدیریت مصرف آب چاه‌های کشاورزی با استفاده از کنترل برق مصرفی این چاه‌ها سیاستی است که وزارت نیرو از سال گذشته در پیش گرفته است تا بتواند از اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی جلوگیری کند.

طبق گفته سخنگوی صنعت آب با اجرایی شدن این طرح ۶ الی هفت میلیارد مترمکعب یعنی معادل ۲۵ درصد مصرف چاه‌های کشاورزی مدیریت می‌شود. 

قاسم زاده همچنین درباره روند اجرایی شدن این طرح گفت: برنامه مصرفی چاه‌های کشاورزی توسط پیامک به مالکان آنها اطلاع رسانی می‌شود، اگر به این پیامک‌ها توجه نکنند در چندمرحله به آنها هشدار داده می‌شود و در صورت پیروی نکردن از دستورالعمل مصرف، جریمه و برق چاه‌های کشاورزی به برق خانگی تبدیل می‌شود و اینگونه دیگر نمی‌توانند از چاه برداشت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از آغاز سال تاکنون نیز دو مرحله اطلاع‌رسانی به مردم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید