Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی توجه به محتوای مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: محتوای این مرکز باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بیانگر دستاوردهای این حماسه ماندگار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه با طراحی صورت گرفته مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان جزو موزه‌های برجسته کشور خواهد بود، اظهار کرد: این مرکز به عنوان میراث ماندگار دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام را در طول دفاع مقدس برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت تا آنها بدانند که امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: آحاد مردم دفاع از سرزمین اسلامی و انقلاب را وظیفه خود می‌دانند، یگان‌های خراسان در دفاع مقدس اعم از سپاه، ارتش و بسیج به عنوان یگان‌های پیشتاز، منشأ بسیاری از خدمات بودند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس با حداقل امکانات در مقابل دنیای استکبار ایستاد، ابراز کرد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی از برکات دفاع مقدس است و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس است.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را یک ضرورت دانست و متذکر شد: همه ما بر خود وظیفه می‌دانیم نسبت به تکمیل این پروژه که عملیات اجرایی آن آغاز شده، گام برداریم تا با تکمیل آن، شاهد حضور و بازدید زائرین و مجاورین بارگاه حضرت رضا (ع) و زائرین خارجی از موزه باشیم. مصمم هستیم که با هماهنگی همه دستگاه‌های استانی توقفی در روند احداث این مرکز صورت نگیرد.

استاندار خراسان رضوی توجه به محتوای مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: محتوای این مرکز باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بیانگر دستاوردهای این حماسه ماندگار باشد.

وی به برگزاری کنگره ملی 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادهای استانی کنگره‌ای فاخر و در شأن استان خراسان رضوی برگزار شود و به همین مناسبت شاهد افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیز باشیم.

نیاز 70 میلیارد تومانی بنیاد حفظ آثار استان برای تکمیل باغ موزه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این مراسم، گزارشی از روند اقدامات عمرانی صورت گرفته در راستای احداث این مرکز ارائه کرد و گفت: برای تکمیل این مرکز در حوزه عمرانی 70 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تقاضا داریم با هدایت‌ها و فعالیت‌های استاندار خراسان رضوی و پیگیری‌هایی که صورت خواهد گرفت این اعتبار تأمین شود.

سردار حسینعلی‌ یوسفعلی‌زاده با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در سطح استان 20 یادمان شهید گمنام در حال ساخت است و در 31 نقطه جهت احداث یادمان شهدای گمنام هنوز اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم با دستورات و کارسازی که صورت می‌گیرد یادمان شهدای گمنام به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری کنگره ملی 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در این 51 مکان به بهره‌برداری برسد.

وی به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: طرح دانشنامه استانی دفاع مقدس که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار استان رسیده و در بازه زمانی چهار ساله اجرائی می‌شود، در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جلد اول این دانشنامه در هفته دفاع مقدس همزمان با افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که درخواست داریم اعتبار سال 1399 تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس براساس مکانیزمی که سال گذشته صورت گرفت، تأمین و واگذار شود.

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تأمین اعتبار جهت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مکانیزم و راه حل قانونی پیدا و ارائه کنند.

همچنین مقرر شد برای تأمین اعتبار سال 1399 در خصوص تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس بر اساس مصوبه نشست شورای هماهنگی حفظ آثار اقدام شود.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس خراسان رضوی فرهنگ مشهد دفاع مقدس خراسان رضوی فرهنگ فرهنگی رزم حسینی یوسفعلی زاده مشهد دانشنامه استانی دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس دفاع مقدس خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی استان خراسان رضوی دفاع مقدس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، با حضور جمعی از مسئولان ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران ، اصحاب قلم و هنر و قشرهای مختلف مردم  مراسم پاسداشت مادر شهدا و رونمایی از کتاب هم نفس در شهرستان ایذه برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت : ظرفیت‌های مهم، اصیل، جریان ساز، فرهنگی و تاریخی با موضوع «دفاع مقدس» که در استان خوزستان و شهرستان ایذه وجود دارد، ظرفیت بزرگی است.

مجید منادی افزود : پرفروش‌ترین کتاب‌های ما در زمینه دفاع مقدس است، آنجایی که روایتی خوب صورت گرفت، پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی آنهایی است که به مساله دفاع مقدس از زاویه‌های دید خود پرداخته‌اند.
مجید منادی افزود : 

وی  با اشاره به رونمایی از کتاب «هم نفس مادران» که روایت زندگی زیبا کیانی، فعال پشتیبان و همسر شهید نصرت الله کیانی است، بیان کرد: امید است این نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ایذه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد :  امروز شاهد هستیم برادران و خواهرانی با هم افزایی، نگاه فرهنگی، نگاه دغدغه مند و نقطه زنی در حوزه فرهنگ متوجه می‌شوند باید در بخشی شرکت کنند و روایت‌های نگفته‌ای را از گنجینه عظیم دفاع مقدس بیان کنند؛ ما باید از آنها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی یا حوزه‌هایی که با خلأ مواجه هستیم، استفاده کنیم که بخش عمده‌ای از خلاءها برای استفاده نشدن از گنجینه‌های فرهنگی بوده که یکی از بزرگ‌ترین آنها دفاع مقدس است.

 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • هم اکنون بارش باران در ۹ شهرستان خراسان رضوی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی
  • اعطای اعتبار نامه منتخب مردم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه
  • تعریف ۵۳ پروژه در حوزه صمت خراسان رضوی با اعتبار ۱۰۰ همت