Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:39:39 GMT

کهن دژ هزارساله توس؛ ظرفیت جدید گردشگری مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۰۹۲۶

کهن دژ هزارساله توس؛ ظرفیت جدید گردشگری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس طی روزهای آینده در شورای عالی معماری و شهرسازی مجدد بررسی خواهد شد.

مسعود ریاضی در حاشیه بازدید جمعی از اعضاء شورای اجتماعی محلات در قالب سلسله برنامه‌های «شهربان» با اشاره به اهمیت طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع به صورت جدی پیگیر تصویب طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هفته گذشته در این خصوص جلسه ای در تهران برگزار شد و جلسه ای دیگر نیز طی روزهای آینده برای تصمیم‌گیری در این باره برگزار خواهد شد که امیدواریم به نفع مردم مشهد و منطقه تاریخی توس تمام شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در راستای توسعه و بهسازی توس بیان کرد: با توجه به وضعیت نابسامان جلوخان آرامگاه فردوسی ساماندهی این منطقه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و دو فاز آن در نیمه اول سال 98 به بهره برداری رسید.

ریاضی خاطرنشان کرد: فازسوم ساماندهی جلوخان نیز اواخر سال 98 آماده بهره‌برداری شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم افتتاحیه وجود نداشت.

ایجاد مسیر دسترسی به کهن دژ

وی ادامه داد: یکی دیگر از آثار تاریخی واقع در منطقه توس دژ هزار ساله کهن دژ است که در مجاورت آرامگاه فردوسی قراردارد، هدف بعدی ما در ساماندهی منطقه تاریخی توس ایجاد مسیر دسترسی به کهن دژ است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و می تواند یک ظرفیت گردشگری جدید را به شهر مشهد اضافه کند.


رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کنار اقدامات عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قراردارد که در این میان می‌توان به سفارش ساخت هشت مجسمه از شخصیت‌های شاهنامه برای نصب در پیرامون آرامگاه فردوسی و مسیر جلوخان به عنوان پارک مفاخر اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ریاضی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سه مجسمه رستم و اسفندیار، دقیقی طوسی و آرش کمانگیر تیر ماه در پارک جلوخان آرامگاه فردوسی نصب خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آرامگاه فردوسي آرامگاه فردوسی شهر مشهد کهن دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

زارعی کوشا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه توسعه روستایی، خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در روستاها در طول دو سال گذشته، بیش از ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شده است.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهادهای مسؤول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

کد خبر 6081441

دیگر خبرها

  • برنامه مدون برای استانداردسازی اماکن گردشگری
  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد