Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- درحالی در چند روز اخیر شاهد کمبود تخم مرغ در واحدهای سطح شهر بیرجند بودیم که تولیدکنندگان از قیمت تخم مرغ ناراضی بوده و مانع از عرضه آن به بازار شدند و مسئولان نیز برای رفع مشکل قیمت آن را به کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش دادند. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، با شیوع کرونا و سایه سنگین این ویروس منحوس سبب شد تا قیمت بیشتر اقلام افزایش یابد افزایشی که هر روز یک کالا را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بانوان بیرجندی در حالی که از افزایش قیمت‌ها گلایه دارد به خبرنگار تسنیم گفت: یک روز قیمت گوشت و یک روز قیمت مرغ و امروز قیمت تخم مرغ گران شده است مردم هم باید بسوزند و بسازند.

وی افزود: مسئولان چرا نظارتی بر قیمتها ندارند مگر نمی‌بینند مردم در چه مضیقه مالی قرار دارند. چند روز است برای تهیه تخم مرغ به چند مغازه مراجعه کردم اما فروشنده می‌گوید تخم مرغ موجود نیست.

افزایش قیمت مواد غذایی در بازار کردستان / چرا نظارتی بر روی قیمت‌ها‌ ‌نیست؟مدرس خیابانی: با افزایش قیمت خارج از ضوابط برخورد جدی می‌کنیمروحانی در ستاد اقتصادی دولت: کوتاهی در برابر افزایش قیمت‌ها به هیچ عنوان پذیرفته نیست

این شهروند بیرجندی با گلایه از اینکه خراسان جنوبی قطب تولید و پرورش مرغ و تخم مرغ است چرا باید در آستانه تابستان دچار این مشکل شویم اظهار داشت: مردم اگر دیگر نتوانند تخم مرغ را هم خریداری کنند باید شب را با شکم گرسنه بر بالشت بگذارند.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز با گلایه از اینکه وقتی کالایی تا چند روز در بازار کمیاب می‌شود باید بیم افزایش قیمت آن را بر جان بخریم گفت: قبل از ماه مبارک رمضان تخم مرغ با قیمت 7 هزار تومان خریداری کردیم رمضان که شد قیمت تا 8 هزار تومان پیش رفت و حال گویا قرار است تخ مرغ افزایش قیمت داشته باشد و چند روزی است که در بازار کمیاب شده است.

وی ادامه داد: با وجود کرونا کار و کاسبی اصناف و مغازه داران و برخی مشاغل آزاد خراب است. حال با افزایش قیمت‌ها دیگر کمر مردم شکسته و نمی‌توانند قد راست کنند و باید نظارت‌ها بیشتر از اینها باشد.

در این میان برخی از فروشندگان نیز از نبود تخم مرغ در بازار گلایه دارند و می‌گویند چند روزی است تخم مرغ کمیاب شده و در برخی از مغازه‌ها که چند شانه تخم مرغ وجود دارد برخی در قالب دلال اقدام به خرید کرده و آن را با قیمتی بیشتر به فروش می‌رسانند.

به سراغ مراکز عرضه تخم مرغ در بیرجند رفتیم آنها یکی از دلایل کمبود تخم مرغ را پایین بودن قیمت تخم مرغ نسبت به استانهای مجاور دانسته و معتقدند قیمت دان گران است و با توجه به اینکه قیما تخم‌مرغ در شهرستانها و استان‌های مجاور بیشتر از بیرجند است تمایل تولیدکننده برای ارسال تخم مرغ به خارج استان است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

اما مسئولان استان بعد از چند روز که تخم مرغ در بیرجند کمیاب شد برای رفع این مشکل، افزایش قیمت تخم مرغ را نسخه پیچی کردند آن طور که هفته گذشته تخم مرغ به دست مصرف کننده با قیمت 9 هزار تومان به فروش می‌رسید و از روز گذشته  قیمت تخم مرغ در خراسان جنوبی به 10 هزار تومان رسیده است.

معاون بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در این زمینه گفت: قیمت مصوب شده برای تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم 10 هزار تومان تعیین شده و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی شامل ذرت، سویا و افزایش قیمت تخم مرغ در استان‌های همجوار، شرایط به گونه‌ای بود که کشش قیمتی برای خروج تخم مرغ از استان وجود داشت.

جویبان افزود: طبق هماهنگی بین اتحادیه مرغداران، جهاد کشاورزی و اعضای کمیته تخصصی مقرر شد از 25 خرداد، هر کیلو تخم مرغ در خراسان جنوبی به قیمت 10 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و با توجه به قیمت مصوب شده باز هم پایین ترین قیمت تخم مرغ را در کشور داریم اما مرغداران تعهد کردند تا زمانی‌که تخم مرغ مصرفی استان را تامین نکنند برنامه‌ای برای صادرات نداشته باشند.

وی با بیان این‌که ابتدا باید تخم مرغ مورد نیاز استان تامین و سپس صادر شود تاکید کرد: اگر میزان مصرف استان تامین نشود جلوی خروج تخم مرغ گرفته خواهد شد.

معاون بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: روزانه 65 تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود در حالی که نیاز روزانه استان 15 تن است و مازاد تولید تخم مرغ، در شرایط عادی به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

قیمت هر شانه تخم مرغ در بیرجند در حالی 21 هزار تومان است که ترکاشوند مدیر اتحادیه مرغ تخم‌گذار قیمت هر شانه تخم مرغ را 17 هزار و 900 تومان اعلام کرده است.

انتهای پیام/254/ ع

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت ها خراسان جنوبی قیمت تخم مرغ هزار تومان تخم مرغ تخم مرغ استان ها چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن