Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@22:23:28 GMT

تایوان؛ رونق صنعت دوچرخه‌سازی در دوران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۱۴۰۶

تایوان؛ رونق صنعت دوچرخه‌سازی در دوران کرونایی

افزایش تقاضا برای دوچرخه در دوران شیوع  کرونا باعث رونق دوچرخه‌سازی در تایوان شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، افزایش جهانی برای استفاده از دوچرخه باعث شده تا کارخانه‌های دوچرخه‌سازی تایوان با سرعت زیاد شروع به ساخت دوچرخه کنند.

خیابان‌های خالی، انزوا، ایزوله‌سازی، فوبیای کابین (مترو، اتوبوس یا خودرو) و نگرانی از رفت‌و‌آمد به دلیل شیوع ویروس کووید- 19 باعث افزایش تقاضا برای خرید دوچرخه در آمریکا و اروپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بسیاری از کارخانه‌های تایوانی در رقابتی نزدیک تغییر کاربری داده و شروع به سرهم‌کردن قطعات دوچرخه و ساخت آن کرده‌اند.

افزایش تقاضای جهانی در دوران کرونایی باعث رونق دوچرخه‌سازی در تایوان شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

ویروس مرگبار باعث رکود جهانی شده و آسیب زیادی به صنایع زده است اما این دوران زمان طلایی رونق دوچرخه در جهان به شمار می‌آید و به فرصتی عالی برای تایوان تبدیل شده است.

تایوان در تولید دوچرخه پیشرو است و با شکست زودهنگام ویروس کرونا توانست تعطیلی و قرنطینه‌های طولانی کاهش دهد.

برای "بونی تو" مدیر عامل شرکت دوچرخه‌سازی "جاینت" (جیانت) چند ماه گذشته کمی گیج کننده بود. جاینت یک برند تایوانی و بزرگترین تولید کننده دوچرخه در جهان است.

"تو" در هفته گذشته و در دفتر جدیدش در شهر صنعتی "تایچونگ" تایوان گفت: ما متوجه شدیم که دنیا به سمت استفاده از دوچرخه‌ها می‌رود و سریع به آن واکنش نشان دادیم.

وی افزود: ما کمپانی‌ها و کارخانه‌های خود را  بسیج کردیم تا بتوانیم تقاضای مصرف کنندگان در جهان را برآورده کنیم.

سفارش دوچرخه در جهان همچنان ادامه دارد. گزارش‌های زیادی نیز از قفسه‌های خالی در نمایندگی‌های فروش اروپا و آمریکای شمالی به دست شرکت‌های سازنده دوچرخه در سراسر جهان می‌رسد.

"اتحادیه صنفی تجار دوچرخه" در بریتانیا در ماه‌های گذشته اعلام کرد که حدود 20 هزار دوچرخه نیز براساس پیش ثبت‌نام یا رزروهای قبلی تولید خواهد شد.

"بونی تو" مدیر عامل شرکت دوچرخه‌سازی "جاینت" و بزرگترین تولیدکننده دوچرخه در جهان امیدوار است این ویروس جهانی در دوران پسا کرونا، مردم را به دوچرخه‌سواری ترغیب کند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

"لینکلن رومین" مدیر شرکت "دوچرخه بریکستون" در لندن در ماه گذشته گفت: در ماه‌های گذشته ترکیب  متقاضیان دوچرخه‌سواری در این شهر تغییر کرده و ما افراد و اقشار جدیدی را برای استفاده از دوچرخه می‌بینیم.

وی افزود: ما در میان مردم دوچرخه‌سواران جدیدی را می بینیم. این افراد معمولا مجبور به رفت‌و‌آمد دائم در مسیرهای شهری هستند. تقاضاهای جدید برای خرید دوچرخه نیز همچنان افزایش می‌یابد.

در انتظار تامین‌کنندگان

بنا به گزارش گروه NDP به عنوان گروه تحقیقاتی- مشاوره‌ای صنایع، فروش سالانه دوچرخه‌های مسافرتی و بدنسازی در مقایسه با ماه مارس سال گذشته حدود 66 درصد افزایش یافته است. در همین مقیاس زمانی،  فروش دوچرخه‌های معمولی حدود 121 درصد و فروش دوچرخه‌های الکتریکی نیز حدود 85 درصد افزایش یافته است.

"تو" به عنوان مدیرعامل شرکت دوچرخه‌سازی "جاینت" می‌گوید: آمریکا و اروپا بیشتر مدل‌های اقتصادی و ارزان‌تر دوچرخه‌ها را سفارش می‌دهند.

در حالی که بسیاری از کارخانه‌های شرکت  دوچرخه‌سازی "جاینت" در تایوان به کار خود ادامه می‌دادند، بسیای از سایت‌های صنعتی این کارخانه در سرزمین اصلی چین و در مرکز ووهان به دلیل شیوع کرونا بسته شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

از طرفی بازگشت به ظرفیت اولیه تولید به دلیل مشکلات موجود برای تامین قطعات، باز شدن تدریجی مرزها و باز شدن آرام کارخانه‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

"تو" در این باره افزود: برای افزایش ظرفیت تولید باید منتظر اوج گیری کارخانه‌های تعطیل شده و باز شدن کامل کمپانی‌های تامین قطعات باشیم. این مسئله سختی است اما به خوبی آن را مدیریت خواهیم کرد.

"جاینت" به زودی یکی از شعبه‌های اروپایی خود در مجارستان را افتتاح خواهد کرد. این بخشی از  سیاست تدریجی تولیدکنندگان تایوان برای ایجاد تنوع و دوری از چین و نزدیک‌تر شدن به بازار مصرف‌کنندگان است.

"جینا هنگ" دبیر کل "اتحادیه دوچرخه در تایوان" در این باره گفت: تولیدکنندگان حوزه دوچرخه در ابتدای شیوع کرونا از لغو یا تعویق سفارشات آسیب دیدند. از کمی بعد از آن سفارش دوچرخه اوج گرفت.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: پس از آن ما با سفارشات عجولانه یا هول خرید دوچرخه مواجه شدیم.

رنسانس تایوانی

ویروس کرونا باعث ایجاد یک رونسانس یا انقلاب صنعتی در  دوچرخه‌سازی تایوان شده است.

این جزیره خودمختار از دهه 90 میلادی تا کنون تولیدکننده شمار یک دوچرخه در جهان است. تایوان با شروع اصلاحات اقتصادی در چین از فرصت نیروی کار گسترده و ارزان برای چنین موفقیتی بهره برده است.

در حالیکه  کارخانه‌های چینی در زمینه کمیت تسلط خود بر بازار را حفظ می‌کنند، تولیدات تایوان با کیفیت بیشتر و رشد مدل‌های الکتریکی سود بیشتری را از آن خود می‌کند.

در سال گذشته تایوان حدود 1.36 میلیارد دلار دوچرخه غیر الکتریکی را به کشورهای جهان صادر کرد. این درحالیست که درآمد تایوان از صادرات گذشته در سال 2018 به بیش از 1.5 میلیارد دلار می‌رسید.

 با این وجود تولید دوچرخه برقی در تایوان رو به افزایش است.

در سال 2019 صادرات دوچرخه‌های برقی تایوان به 863 میلیون دلار رسید. صادرات این دوچرخه‌ها در تایوان در سال 2018 نیز حدود 377 میلیون دلار برآورد شد.

در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال جاری صادرات دوچرخه‌های الکتریکی به بیش از 301 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23.6 درصد افزایش نشان می دهد.

"تو" امیدوار این بیماری باعث تشویق بیشتر مردم به دوچرخه‌سواری در دوره کاهش کرونا شود. این همان چیزی است بسیاری از دولت‌های اروپایی به شدت به آن علاقه دارند.

مدیر عامل شرکت بزرگ دوچرخه "جاینت" در این باره گفت: با دوچرخه سواری در معرض هوای تازه قرار می‌گیرید و به یکدیگر زیاد نزدیک نمی‌شوید و به طور طبیعی فاصله اجتماعی را حفظ می‌کنید.

_______________________________________________________

بیشتر بخوانید: *افزایش دوچرخه‌سواری در اروپا به دلیل ترس کرونا/ کمک 50 یورویی فرانسه برای تعمیر دوچرخه *شهردار تهران: دوچرخه سواری راهکاری مناسب برای مقابله با کرونا است *افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در جهان به دلیل کرونا لینک کوتاه: asriran.com/0034n7

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دوچرخه تایوان کرونا صنعت دوچرخه رشد خبرگزاری فرانسه دوچرخه سواری دوچرخه در جهان دوچرخه سازی کارخانه ها دوچرخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حامد کیخسروی با بیان اینکه در حالی که میانگین مقاوم سازی واحد‌های روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است، افزود: سال گذشته چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.
وی گفت: با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بنا‌های مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که در سال گذشته سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
به گفته کیخسروی تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستا‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل احداث مسکن برای محرومان در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین، کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.
به گفته کیخسروی برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که (روز گذشته) مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.
وی افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحد‌ها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث این واحد‌ها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.
کیخسروی در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحد‌های مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستا‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين