Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سفیر واشنگتن در مسکو بعد از صدور حکم دادگاهی در روسیه مبنی بر حبس ۱۶ ساله تفنگدار دریایی سابق آمریکا به جرم جاسوسی، این حکم را «تمسخر عدالت» خواند.

 «جان سولیوان» سفیر کنونی آمریکا در روسیه به فاصله کوتاهی بعد از صدور حکم دادگاه روسیه در مجرم شناختن «پال ولان» تفنگدار دریایی سابق آمریکایی و مجازات ۱۶ سال زندان برای او، به شدت به این حکم تاخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش راشا تودی، سفیر کنونی آمریکا در روسیه و قائم مقام سابق وزارت خارجه این کشور، با حضور در جمع خبرنگاران به ایراد انواع اتهام‌زنی‌ها علیه مسکو در پرونده محاکمه تفنگدار دریایی سابق آمریکا به اتهام جاسوسی پرداخت.

جان سولیوان گفت: «یک شهروند آمریکایی برای جرمی که ما و او هیچ مدرکی درباره آن ندیده‌ایم، به حبس ۱۶ ساله محکوم شد».

سفیر آمریکا در مسکو سپس دادگاه و مقام‌های قضایی روسیه را به عدم شفاف سازی در روند محاکمه متهم کرد و مدعی شد که پال ولان دسترسی کافی به وکیل نداشت.

سالیوان همچنین با لحنی تند علیه دادگاه پایتخت روسیه و حکم صادره آن علیه تفنگدار دریایی سابق آمریکایی آن را «به تمسخر گرفتن عدالت» خواند.

دادگاه شهر مسکو امروز دوشنبه پال ولان تفنگدار دریایی سابق آمریکایی را به جرم جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم کرد. 

این دادگاه پایتخت روسیه، ولان را به دلیل دریافت اطلاعات طبقه‌بندی شده مجرم شناخت. طبق گزارش‌ها، وی از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته در این امر دخالت کند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تفنگدار دریایی سابق آمریکا سابق آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان‌الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفته که این رژیم همچون امپراطوری رم و چنگیز خان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

به گزارش مشرق،‌ جاسوس سابق موساد میشکا بن دیوید که پس از استعفا به یک رمان‌ نویس تبدیل شد و حمله حماس به رژیم صهیونیستی و حمله ایران از آسمان به تل‌آویو را پیش‌بینی کرده بود، هم‌اکنون درباره آینده رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

این جاسوس سابق موساد در کتاب خود تحت عنوان «کوسه» که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، به درگیری مرگباری اشاره می‌کند که با حمله حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در پشت نوار غزه شروع می‌شود و به تنش بین جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی می‌رسد.

پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، این کتاب به پرفروش‌ترین کتاب او تبدیل شد.

طبق گزارش العربیه، بن دیوید که برای مدت ۱۲ سال در موساد فعالیت داشته است، به خوبی می داند که ارتش یا سازمان های اطلاعاتی ممکن است شکست بخورند.

در سال ۱۹۹۷، وی در عملیات ناکام موساد در ترور رئیس سیاسی وقت حماس خالد مشعل در اردن مشارکت داشت. وی در سال ۱۹۹۹ پس از آن‌که نام وی پس از ترور نافرجام مشعل، فاش شد، موساد را ترک کرد و ۲۰ کتاب به زبان عبری نوشت.

وی هم‌اکنون با ابراز نگرانی درباره آینده رژیم صهیونیستی گفت «مردم اسرائیل ۳ هزار سال یا شاید بیشتر زندگی کرده باشند اما به امپراطوری رم نگاه کنید به چنگیزخان نگاه کنید...آن‌ها دیر یا زود ناپدید خواهند شد».

وی تأکید کرد «چشم‌اندازم به من میگوید که اسرائیل برای همیشه وجود نخواهد داشت».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم