Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز 10 طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی در معادن اجرا کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد، با بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با تجهیزات منحصر به فرد علاوه بر ارائه خدمات و فعالیت های تحقیقاتی انجام شده، زمینه اجرای فعالیت های تحقیقاتی در حوزه زیست محیطی و توسعه پایدار را در معادن و صنایع معدنی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از جمله طرح های پژوهشی زیست محیطی در حال اجرا، طرح ممیزی آب (با هدف کاهش و بهینه کردن مصرف آن) در واحدهای تابعه ایمیدرو (43 واحد) با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و با حمایت و مشارکت مدیریت های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو است.
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به طرح انجام شده «ارزیابی زیست‌محیطی استفاده از گزنتات‌ها و بهینه کردن مصرف آن ها در فرآیند فلوتاسیون کانی‌های معدنی» در این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز، پروژه طرح مذکور را با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس در سال 96 انجام داد.
وی افزود: این پروژه با حمایت مدیریت های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اجرایی شد و در سال 97 به عنوان طرح برتر پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و لوح تقدیر دریافت کرد. «طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس پایلوت»، پروژه دیگر این مرکز بود که در سال 97 موفق به کسب عنوان پروژه ملی از وزارت علوم شد.
وفایی فرد با اشاره به طرح های زیست محیطی دیگر انجام شده در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، تصریح کرد: «شناسایی آلاینده های آلی دی اکسین و فوران در معادن و صنایع معدنی کشور و تهیه دستورالعمل و کتابچه برای برآورد اولیه واحدها و کمی سازی میزان انتشار آلاینده ها بر اساسTOOLKIT-UNEP»، «باز فرآوری سرباره های صنایع فولادی و استحصال عناصر با ارزش آن و باطله های کم عیار سنگ آهن و ارزیابی زیست محیطی آن» و «آنالیز نمونه‌های روغن ترانسفورماتورهای نیروگاه های استان تهران، قم و مرکزی»، بخشی از این طرح هاست.
وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین برای کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت های ویژه در مقیاس آزمایشگاهی»، «استحصال عناصر با ارزش از باطله های گل قرمز معدنی کارخانه بوکسیت جاجرم و ارزیابی زیست محیطی آن»، «اندازه گیری ترکیبات نفتی، سموم و فلزات سنگین در حاشیه دریای خزر و حوزه خلیج فارس» و نیز «استحصال نیکل و کادمیوم از فیلتر کیک های سرد ایجاد شده موجود درکشور توسط واحدهای تولید روی»، از جمله طرح های پژوهشی انجام شده در این مرکز است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران زیست محیطی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوط گفت‌: با حضور مختار خانی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی و سکینه رستمی رئیس اداره مدیریت زیست محیطی ، آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیریت محیط زیست منطقه آزاد ماکو،  واحد کابی آلیاژ و بخش تولید فروسیلیکو منگنز  این شهرستان مورد بازدید و پایش محیط زیستی قرار گرفت.

یاسین مهرفر افزود : کلیه بخش های  مختلف واحد مذکور ، شامل کوره ، بگ فیلتر ، محل دپوی مواد اولیه ، دپوی محصولات ، خردایش و آسیاب ،کندانسور و سیکلون ها ، فضای سبز واحد ، نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی وعادی پایش شد و ضمن ارائه توصیه های محیط زیستی لازم،  از عملکرد قابل قبول این واحد از سوی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل، تقدیر بعمل آمد.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان