Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:25:16 GMT

البرز صاحب سه موزه می شود.

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۱۸۶۷

البرز صاحب سه موزه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز گفت: موزه مردم شناسی در شهرستان نظرآباد و در محل آسیاب آبی شهرک مهدی آباد افتتاح خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز افزود: در حال حاضر فصل پایانی مرمت آسیاب آبی مهدی آباد که یکی از بناهای قدیمی مربوط به دوره قاجار است در حال انجام است که بعد از اتمام کار با کارکرد آسیاب و به موزه مردم شناسی استان البرز تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: کاخ سلیمانیه که در مجموعه دانشکده کشاورزی قرار دارد نیز به عنوان موزه نقاشی های تاریخی و قاجاری افتتاح خواهد شد .

او با اشاره به ظرفیت بالای محوطه باستانی ازبکی افزود: موزه باز سایت ازبکی نیز حداکثر تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است محوطه باستانی ازبکی محل اکتشاف نخستین خشت دست ساز بشر است که قدمتی ۹ هزار ساله دارد و در حال حاظر یک نمونه از این خشت در موزه سازمان‌ ملل به عنوان نماد فرهنگ و تاریخ کشورمان نگهداری می شود.

انتهای پیام / ر.خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی موزه مردم شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان جشنواره نوروزی هر سال در روستای تاریخی کنارصندل، در کنار تپه های باستانی کُنارصندل با موسیقی محلی (ساز و دهل ) ، نمایش طنز ، شعرخوانی  برگزار  می شود.

 محوطه‌های تاریخی جیرفت که در طول هزاره‌های سوم پیش از میلاد آثار ارزشمندی را در خود جای داده جزو غنی ترین محوطه‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • قدم در سرزمین باغ‌های بهشتی؛ خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش
  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • گردهمایی پهلوانان و پیشکسوتان باستانی کار زورخانه علی ابن ابی طالب اردبیل
  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • جاذبه‌های طبیعی وگردشگری عنبرآباد
  • فرایند پخت 135 کیلوگرم پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز مشهور ازبکستانی (فیلم)
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) دشت سر آمل
  • بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد