Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کروناویروس جدید ۲۰۱۹در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها، نسخه ۰۱ در مورد بازگشایی آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، ابلاغ شد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن نسبت به سرایت ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹)، بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

هدف از ارسال این دستورالعمل برگزاری ایمن کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها است و مسئولیت اجرای این دستورالعمل با مدیر آموزشگاه علمی آزاد و مدیر زبان‌سرا است.

مسئولیت نظارت بر اجرای این پروتکل با شورای نظارت به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان (نماینده تام‌الاختیار) و مرکب از ۵نفر شامل دو نفر نماینده حوزه مشارکت‌های مردمی (ترجیحاً مدیر مشارکت‌های مردمی و کارشناس مسئول توسعه مدارس غیردولتی)، یک نفر از شورای مؤسسین آموزشگاه‌های علمی آزاد استان به پیشنهاد مدیر مشارکت‌های مردمی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های سلامت نوجوانان،جوانان و مدارس و مدیریت سلامت محیط و کار است.

الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری بازگشایی آموزشگاه‌ها و زبان‌سراها منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است؛ برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، امکان فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود و خروج، امکان فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌ها، آگاهی کلیه دانش آموزان، اساتید، مربیان و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کروناویروس فاصله گذاری کووید ۱۹ کرونا گندزدایی آموزشگاه های علمی آزاد بیماری کرونا زبان سراها آموزشگاه ها فاصله گذاری علمی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به تشریح برخی فعالیت‌های واحد شیراز همچون کسب مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از سازمان مرکزی که همزمان با برگزاری کنگره برگزار خواهد شد، پرداخت.

محمدامین شایگان از ارائه دستورالعمل نشر و تهیه کتاب‌هایی با محتوا و عنوان بزرگداشت شهدای استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته انتشارات استان و همچنین ارسال دستورالعمل ابلاغی به تمام گروه‌های علمی برای همکاری پژوهشی با دبیرخانه کنگره بزرگداشت شهدا در چارچوب انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی مرتبط خبر داد.

حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با بیان اینکه در حق شهدا هرچقدر تلاش و جهاد علمی صورت گیرد، کم است، ادامه داد: در ۳۶ واحد و مرکز دانشگا‌ه آزاد اسلامی استان فارس دبیرخانه کمیته‌های علمی واحد‌ها به ریاست رئیس هر واحد دانشگاهی و هماهنگی با دبیرخانه مرکزی شکل گرفته و همسو با مصوبات استانی این دبیرخانه‌ها فعال و در چارچوب همکاری با ناحیه مقاومت بسیج هر شهرستان و فرمانداری آن شهرستان فعالیت‌های مجزا و هماهنگ با دبیرخانه کنگره را انجام و در دست اقدام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد