Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:50:10 GMT

مجازات زندان برای تفنگدار آمریکایی در روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۳۸۸

مجازات زندان برای تفنگدار آمریکایی در روسیه

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، دادگاهی در مسکو امروز دوشنبه برای «پل ویلان،» یک تبعه آمریکایی-بریتانیایی را به اتهام جاسوسی برای واشنگتن به تحمل ۱۶ سال مجازات زندان محکوم کرد.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده از پل ویلان به عنوان تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا اشاره کرد و گفت که این متهم ۵۰ ساله باید دوران محکومیت خود را در یکی از بازداشت‌گاه‌های شناخته شده به جهت وضع مقررات سخت‌گیرانه سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه در حالی ۱۶ سال مجازات زندان را برای این تبعه آمریکایی مورد تأیید قرار داده که دادستان کل روسیه پیش‌تر خواهان صدور حکم ۱۸ سال زندان برای وی شده بود.

واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود که از نزدیک روند رسیدگی به این پرونده را دنبال می‌کند.

ایالات متحده آمریکا اواخر سال گذشته میلادی پیشنهاد مبادله پل ویلان را با یک زندانی روس رد کرده بود.

این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود تابعیت کشورهای کانادا و ایرلند را هم دارد دو سال پیش در جریان سفر به مسکو دستگیر شده بود.

 

پامپئو آزادی فوری جاسوس آمریکایی در روسیه را خواستار شد

وزیر خارجه آمریکا اقدام دادگاه مسکو در صدور حکم زندان برای تفنگدار دریایی سابق واشنگتن به جرم جاسوسی را محکوم کرد و آزادی فوری او را خواستار شد.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به محکوم شدن یک تفنگدار دریایی سابق این کشور در روسیه به ۱۶ سال زندان به جرم جاسوسی واکنش نشان داد.

در ادامه واکنش‌های واشنگتن به صدور حکم دادگاه مسکو برای «پال ولان» تفنگدار دریایی سابق آمریکایی و مجرم شناختن وی به جاسوسی، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در پیامی توییتری به شدت از مقام‌های روسی انتقاد و حکم صادر شده را محکوم کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشت: «از تصمیم امروز برای اعلام جرم علیه پال ولان بعد از یک محاکمه محرمانه و با مدارک و شواهد محرمانه و بدون دادن اجازه برای حضور شاهدان، برآشفتم. رفتار مقام‌های روسیه با پال همچنان هولناک است و ما خواهان آزادی فوری او هستیم».

پیش‌تر، سفیر آمریکا در روسیه هم در واکنش به صدور حکم 16 سال زندان برای تفنگدار دریایی سابق این کشور به مسکو درباره این حکم و تاثیر آن بر روابط دوجانبه هشدار داده بود.

اتهام‌زنی‌های واشنگتن به مسکو در حالی مطرح می‌شود که دادگاه در پایتخت روسیه امروز دوشنبه رای خود را درباره محاکمه پال ولان به اتهام جاسوسی صادر کرد و او را مجرم شناخت.

منبع: فردا

کلیدواژه: تفنگدار آمریکایی جاسوسی روسیه تفنگدار دریایی سابق وزیر خارجه صدور حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

به گزارش خبرآنلاین هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

به گزارش ایرنا این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889028

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟