Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:24:10 GMT

بنیاد بین‌المللی امین ولایت راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۶۱۲

بنیاد بین‌المللی امین ولایت راه‌اندازی می‌شود

سهرابی گفت: بنیاد برای اجرای برنامه‌های ویژه حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌شود و تاکنون 60 درصد کار پیشرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بستر اجرای همه برنامه های فرهنگی هنری اجرا تغییر کند و در فضای مجازی اجرا شود به گونه ای که درسه ماه اول سال جاری برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است و همچنان در دهه کرامت نیز برنامه ها در فضای مجازی ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: امید که با هم افزایی دستگاه های اجرایی برنامه هایی که برای هر سه حرم تدوین شده است، شایسته و درخور با محوریت ائمه اطهار (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع)  اجرا شود.   وی با عنوان اینکه محور اصلی برنامه ها «امین ولایت» که بارزترین شاخصه حضرت شاهچراغ (ع) است، باشد گفت: با محوریت این شعار امیدواریم شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.   وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطر نشان کرد: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از 3 تا 13 تیرماه سال جاری به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می شود.    به گفته سهرابی نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامی داشت دهه کرامت است.   مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم،  برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.   سهرابی از  راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت» با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و اظهار داشت: این بنیاد برای اجرای برنامه های ویژه حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی خواهد شد که 60 درصد کار پیشرفته است و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط تحقق پیدا خواهد کرد.   دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به لزوم اطلاع رسانی برنامه های ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه ای با عضویت مسئولان کشوری تا دهیاران در بستر فضای مجازی ایجاد شده و 25 گروه با مجوز واتساپ ایجاد شده که تمام اخبار برنامه ها در بستر زنده و فضای مجازی انتشار داده می شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی حضرت شاهچراغ راه اندازی فضای مجازی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان با سیدسلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدافقهی بر لزوم توجه جدی به جذب نخبگان علوم انسانی تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان نسبت به معرفی نیرو‌های توانمند به سازمان اداری استخدامی کشور آمادگی کاملی دارد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور شامل وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و وزارت نفت خبر داد.

سیدافقهی با بیان اینکه تعریف بنیاد از فرد نخبه نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در دوره جدید فعالیت‌های بنیاد، نخبه، صرفا نخبگان آکادمیک را شامل نمی‌شود، بلکه نخبگان مدیریتی، اجرایی، مهارتی  و ... نیز در این خانواده به شمار می‌آیند.

رویکرد بنیاد در تعامل با نخبگان به سمت شناسایی فعال در حرکت است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه با بیان اینکه رویکرد بنیاد در تعامل با نخبگان به سمت شناسایی فعال در حرکت است، گفت: رویکرد اکتفا به خوداظهاری افراد نخبه به پایان راه خود خواهد رسید چرا که ممکن است همه افراد واجد شرایط، خودشان را در معرض اظهار قرار ندهند. در فرآیند شناسایی، حین رفت و برگشت اقدامات میان بنیاد و دستگاه‌ها، نخبه‌های واقعی شناسایی خواهند شد.

سیدافقهی سپس با اشاره به فرآیند طولانی گزینش در پروسه جذب نخبگان گفت: در فراخوان جذب نخبگان در سال ۱۴۰۱ از میان ۷ هزار نفر حدود هزار و ۳۰۰ نفر در گزینش علمی بنیاد و کانون ارزیابی مورد پذیرش قرار گرفتند و به دستگاه‌ها معرفی شدند و طبق آخرین آمار از میان این نفرات ۱۸۹ نفر در دستگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه تعریف سیستمی کارآمد جهت شناسایی و صحت‌سنجی توانمندی افراد را از الزامات همکاری دستگاه‌ها و بنیاد دانست و این امر را اقدامی در جهت هموار ساختن مسیر سخت و طولانی گزینش قلمداد کرد.

سیدافقهی با بیان اینکه با تعریف جدید از فرد نخبه و مستعد، مسیر تربیت نیز اصلاح می‌شود، گفت: سیاست استفاده بهینه از ظرفیت نخبگانی کشور ایجاب می‌کند، تمرکز بر اثرگذاری بیشینه نخبگان باشد تا در بستر همکاری و در زمان مناسب بهترین بهره‌وری حاصل شود.

در بخش دیگری از این نشست، سبحانیان با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری توان و تفکر نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و نظام مسائل کشور گفت: پیش از این سیستم اداری کشور به‌صورت سنتی اداره می‌شد و بدنه اجرایی دستگاه‌ها ۳۰سال در همین فضا رشد کرده و با فناوری نامانوس است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است تا سازمان بعد از خروج نیرو‌های پیشین دغدغه و مشکلی برای جذب نیروی توانمند و اثرگذار نداشته باشد.

همکاری بنیاد با ۱۵۰ هیئت اندیشه‌ورز

در ادامه این نشست، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد با ۱۵۰ هیئت اندیشه‌ورز همکاری دارد که شناسایی اعضای آن به دو صورت فعال وفراخوان محور است. همچنین در دستگاه‌ها میز‌های نخبگانی با حضور نخبگان و مدیران و افراد ذی‌نفع فعال است که با رویکرد‌های متعدد و با تضارب آرا ایده‌های خود را به رای افراد و اجرا می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز همیشه حل مسئله نیست بلکه گاهی ایجاد گفتمان می‌تواند هدف اساسی آن باشد. رویداد‌های نخبگانی نیز با همین هدف و ایجاد فضای واقع‌بینانه از مشکلات کشور برگزار می‌شوند.

آسیب‌های تخطی از قوانین با کمک نخبگان قابل رفع است

فرشاد سلیمانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز در ادامه این نشست گفت: برخی از مسائل کشور بدون نظارت و وضع قانون به یکی از ظرفیت‌های تخطی از قوانین موجود تبدیل شده اند که با کمک نخبگان این مسائل قابل حل هستند، به عنوان مثال حوزه رمز ارز‌ها را شاهد هستیم که به سبب نبود قانون و نظارت‌های لازم به یکی از بستر‌های فرار مالیاتی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد