Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا شمس اردکانی در ششمین نشست گروه علمی کمیته حکمت و طب سنتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور از تهیه مطالب و بسته‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف خدمتگزار زیر پرچم کشور و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه خبر داد و گفت: آموزش سبک زندگی سالم، موضوعی است که برای تمامی گروه‌ها باید مد نظر قرار گیرد و در کنار آن برخی موضوعات دیگر را نیز می‌توان برای آموزش سربازان و فرماندهان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌منظور پیشبرد بهتر برنامه‌ها، گروه‌های کاری مختلفی با شرح وظایف مشخص، به‌عنوان زیرمجموعه کمیته ایجاد شده و روسای این گروه‌ها، به عضویت شورای مرکزی درمی‌آیند.

رییس کمیته حکمت و طب سنتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشورانتشار فراخوان اعلام آمادگی درمانگاه‌های بسیج برای ارائه خدمات طب سنتی و مکمل را به‌عنوان برنامه دیگر این کمیته برشمرد و گفت: با انتشار این فراخوان و بر اساس نتایج حاصل از آن و پس از انجام بررسی‌های تخصصی لازم، ظرفیت‌های بهداشتی‌درمانی حوزه بسیج نیز برای ارائه خدمات طب سنتی و مکمل به بسیجیان و اقشار محروم جامعه، استفاده می‌شود.

 مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت انجام اقداماتی برای ترویج کشت گیاهان دارویی و خرید تضمینی آنها را، راه حلی مناسب برای رفع مشکل خام‌فروشی در این حوزه دانست.

برچسب‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بسیج مستضعفان گروه ها طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی

سرهنگ پاسدار کاظم رجبی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: معاونت بهداشت و درمان در ۲ ماموریت از جمله پشتیبانی درمانی از نیرو‌های جهادگر و یگان‌های رزمی و همچنین ارائه خدمات درمانی در کنار دولت و دانشگاه علوم پزشکی به مردم، فعالیت‌های خود را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکید سپاه پاسداران ارائه خدمات بهداشتی مناسب به قشر ضعیف است، افزود: ما به دنبال سود و پول بیشتر در حوزه بهداشت و درمان نیستیم، بلکه هدف ما پوشش درمانی قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه است.

سرهنگ رجبی به خدمات این درمانگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خدماتی مثل اورژانس، داروخانه، ویزیت عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و اکو قلب به طور شبانه روزی به شهروندان ارایه می‌شود و ۷۰درصد عموم مردم، ۳۰ درصد خانواده‌های نیروی مسلح و ۱۵ درصد جامعه بسیج استان از تخفیفات این خدمات بهره‌مند هستند.

به گفته این مسئول، ۸۰ پزشک و ۲۸ دندان پزشک با سابقه در این ۲ درمانگاه با نگاه جهادی و روحیه بسیجی با ویزیت ۶۵۰ هزار ریال در خدمت مردم استان قزوین هستند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: ۴۵۸ هزار شهروند در سال گذشته از درمانگاه‌های پاکروان و همچنین امام خمینی (ره) خدمات درمانی دریافت کردند.

وی عنوان کرد: معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران در زمان شیوع بیماری کرونا با راه اندازی غربالگری کرونا در ۲ شیفت صبح و عصر، مرکز سرپایی درمان دارویی رمدسیور و داروخانه‌ها بار زیادی از دوش جامعه پزشکی استان برداشت و همچنین با ارسال تیم پزشکی به طارم سفلی و نقاط دوردست استان به غربالگری بیماری‌های غیرواگیر همانند فشارخون و دیابت اقدام کرد.

رجبی به برنامه‌های معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران استان قزوین به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و یادآور شد: هفته سلامت با شعار اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد که برنامه‌هایی از جمله انجام غربالگری بیماری‌های غیرواگیر خانواده‌ها، اجرای طرح مردم یاری در منطقه الولک و برگزاری پیاده روی خانوادگی در مسیر جاده سلامت استان را شامل می‌شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: ارایه بسته‌های آموزش از طریق جزوات آموزشی، ارسال پیامک به مناسبت هفته سلامت و همچنین شناسایی مناطق و خانواده‌های آسیب پذیر شهر و انجام آموزش‌های امدادی نیز از دیگر برنامه‌های معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران استان قزوین به مناسبت هفته سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت بهداشتی در سال ۱۴۰۲
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • ارائه بیش از ۲۸.۸ میلیون خدمت درمانی در خوزستان