Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات بیابان زدایی در سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع استان انجام گرفته است، گفت: تاکنون۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابانزایی به خراسان جنوبی تزریق شده است.

علیرضا نصرآبادی، امروز دوشنبه 26 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زدایی اظهار کرد: خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است که در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع استان در قالب ۲۸ کانون فرسایش بادی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: در خراسان جنوبی از ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتارعرصه منابع طبیعی، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار را بیابان تشکیل داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: اولویت اجرای پروژه‌های بیابان زایی با مناطق حساس و بحرانی شاسایی شده است، لذا سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری، عملیات بیابان زدایی در سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مراتع استان انجام شد.

نصرآبادی تصریح کرد: خراسان جنوبی جزء پنج استان درگیر با پدیده مهم گردو غبار  است که از مجموع وسعت بیابانی استان یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تهیه طرح های جامع مقابله با بیابان‌زدایی انجام شده، که بسته کامل مدیریتی و اجرایی است.

وی گفت: پیش از دهه 80 اجرای پروژه‌های بین المللی به دلیل کمبود آب و تغییر اقلیم رقم خورد که در خراسان جنوبی، به ویژه در مناطق زیرکوه به دلیل مهاجرت افغان‌ها و  تخریب گونه‌های جانوری، طرح ترسیب کربن با نگاه مشارکتی جوامع محلی و توانمندسازی این جوامع دنبال شد.

وی بیان کرد: پروژه بین المللی ترسیب کربن  استان به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص  بین اللملی معرفی شده و بیش از 170 کشور دنیا از این پروژه‌ها به عنوان الگوبرداری بازدید داشته‌اند و در سال 2017 به عنوان یکی از الگوهای برتر  در مرکز اسناد سازمان ملل ثبت شد.

وی با بیان اینکه21 استان از  طرح ترسیب کربن استان خراسان جنوبی الگوبرداری کرده‌اند، اظهار کرد: از دو محل کارگروه مقابله با گردو غبار و صندوق توسعه ملی  سال گذشته، 40 میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که هزینه شده و 33 میلیارد و 300 میلیون تومان هم از محل صندوق توسعه ملی برای اقدامات مدیریت بیابانی در تمامی شهرستان‌های استان متناسب با عرصه‌ها و کانون‌های فرسایش بادی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون چهار پروژه شاخص در سطح بین المللی برای مقابله با بیابانزایی داریم و در سال 96 پروژه ترسیب کربن جدید در نهبندان آغاز و هم اکنون در حال انجام است.

نصرآبادی اظهار کرد: علاوه بر هفت میلیارد و 300 تومان برای اعتبارات بیابانزدایی، در فروردین امسال، 10 میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته‌ایم که مجموع اعتبارات تزریق شده به استان برای مقابله با بیابانزایی بیش از 82 میلیارد تومان است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال، 45 هزار و 750  هکتار انواع مختلف عملیات مقابله با بیابانزایی انجام داده‌ایم که شامل نهاکاری، مدیریت رواناب‌های سطحی، مارچ پاشی و نهال کاری بر روی عرصه مارچ پاشی شده، احداث بادشکن زنده و غیر زنده، مدیریت جنگل ها، چراگاه ها و غرق است.

نصرآبادی یادآور شد: کرد: استان‌های خراسان جنوبی و کرمان، موفقیت‌های مهمی در سطح بین المللی برای مقابله با بیابانزایی داشته‌اند؛ لذا فردا دستاوردهای بیابانزدایی به صورت ویدئو کنفرانس به وزیر جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيابان زدايي مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی برای مقابله با بیابانزایی میلیارد تومان بیابان زدایی ترسیب کربن هزار هکتار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی

همزمان با ۲۹ فرودین مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مردم و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی