Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ فرانسه، آلمان و بریتانیا بناست طی قطعنامه‌ای از ایران بخواهند تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی «همکاری کامل داشته باشد.»

بلومبرگ مدعی شد که مدرکی به دستش رسیده که شورای حکام برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۲ در این زمینه به ایران تذکر رسمی بدهند، امری که می‌تواند تنش‌ها بر سر برجام را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که پیشتر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: «تا این تاریخ آژانس هیچ تغییری در اجرای تعهدات هسته‌ای ایران یا در سطح همکاری ایران در ارتباط با راستی‌آزمایی آژانس و نظارت بر فعالیت‌های در چارچوب برجام را مشاهده نکرده است.»

گروسی گفت: «ایران را به همکاری کامل و فوری با آژانس و فراهم کردن زمینه دسترسی فوری به مکان‌های مشخص شده دعوت می‌کنیم. ما به راستی‌آزمایی فعالیت های ایران ادامه می‌دهیم.»

 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آژانس اتمی قطعنامه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ

 به گزارش تابناک، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد.

منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مواضع حکام عرب نسبت به جنگ غزه، متناقض است/خوی حیوانی رژيم کودک کش اسراييل براي تمام ملل جهان آشكار شده است
  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • ۶ سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ