Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:17:46 GMT

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۶۲۹۸

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) معرفی شد

با تصمیم هیئت امنا و موافقت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس «سید مهدی حسینی» به عنوان مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حضرت یحیی بن زید بن علی بن حسین (ع) نوه بلافصل امام سجاد (ع) و یکی از چهار پسر زید بن علی (ع) و بزرگترین آنهاست که نسبش با سه واسطه هم پدری و هم مادری به علی بن ابی‌طالب  (ع) می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقبره ایشان که در سال ۱۲۵ هجری قمری به شهادت رسیدند در شهر گنبدکاووس در جوار شهر قدیمی جرجان در استان گلستان قرار دارد که هر روزه میزبان زائران بسیاری از اقوام و مذاهب مختلف شیعه و سنی است.

در سالهای اخیر با توجه به استقبال بسیار خوب زائران، مجاوران و گردشگران از برنامه‌های این آستان و به ویژه علاقه‌مندی شدید مردم برای زیارت این شخصیت بزرگ دینی، عملا آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) به یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی شمال کشور تبدیل شده است. به همین منظور مدیریت و ساماندهی امور این آستان مقدس نیازمند دقت، تجربه و توجه کافی است.

پس از طی یک دوره نسبتا پر چالش در مدیریت امور اجرایی، فرهنگی و ... آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در سال 1397 بود که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اخذ مشورت از بزرگان، نخبگان و فعالان فرهنگی و دینی شهرستان گنبدکاووس آقایان حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی، حسین کریمی‌اول، نبی‌الله آخوندی، پرویز ناصری و محمد پرتوی را به عنوان اعضای هیئت امنای آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) منصوب و معرفی کرد.

ایجاد برخی تغییرات فیزیکی، افزایش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و توسعه فعالیت‌های عمرانی از جمله اهدافی بود که به صورت نسبی در دو سال گذشته توسط اعضای جدید هیئت امنا پیگیری و به سرانجام رسیده است. اما تحقق کامل انتظارات و همچنین هماهنگی‌های لازم میان بخشی از جمله ایجاد هماهنگی میان امور فرهنگی و قرآنی، عمرانی، امور خادمین، حراست فیزیکی، آرامستان و ... همه و همه نیازمند یک مدیریت جامع است.

از این رو هیئت امنای این آستان مقدس در مصوبه‌ای «سید مهدی حسینی» از مدیران اجرایی باسابقه و توانمند شهرستان گنبدکاووس را که در ماه‌های گذشته به افتخار بازنشستگی در اداره آب و فاضلاب و روستایی نائل آمده به عنوان مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) منصوب و معرفی کردند.

آنچه در روزها و ماه‌های آتی مورد انتظار مردم است تکمیل طرح جامع آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، ساماندهی عبور و مرور، ترافیک و ورود و خروج زائران و همچنین توسعه فعالیت‌های محتوایی در برنامه‌های این آستان مقدس است که بخشی از آن قطعا به همت مدیر معرفی شده وابسته خواهد بود.

گفتنی است هفته گذشته نیز «سروش اصغریان» به عنوان مدیر حراست این آستان مقدس از سوی مسوول حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان معرفی شده بود.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان یحیی بن زید آستان مقدس هیئت امنا استان گلستان یحیی بن زید آستان مقدس هیئت امنا آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود