Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد امینی زاده مدیر کل امور عشایر استان بوشهر در نشست با فرماندار دشتی   با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در استان وجود دارد، ارزش تولیدات این قشر را سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

او افزود: جمعیت عشایری استان بوشهر ۳۰ هزار نفر است که دو درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر با بیان اینکه شغل اصلی عشایر دامدارای و تولید صنایع دستی و کشاورزی است، ادامه داد: ۴۵ درصد دام استان با ۴۵۰ هزار واحد دامی متعلق به عشایر است.

امینی زاده بیان کرد: تولیدات اصلی عشایر گوشت و فرآورده‌های دامی است به طوری که سالانه ۱۹ هزارو ۵۰۰ تن گوشت و سایر فرآورده‌های لبنی تولید می‌کنند.

او گفت: ۳۰ هزارمتر مربع صنایع دستی و ۸۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی از دیگر تولیدات عشایر استان است.

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر افزود: پارسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای طرح‌های عشایر مصوب شد که ۹۸ درصد آن تخصیص پیدا کرد.

امینی زاده گفت: در سه سال اخیر بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به جامعه عشایری اختصاص داده شد.

۲۰ میلیارد ریال برای حل مشکل عشایر دشتی

 فرماندار دشتی نیز گفت: در سه سال اخیر از محل اعتبارات ارزش افزوده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات عشایر این شهرستان اختصاص یافت.

عبدالله نادری افزود:  در این مدت در زمینه بازگشایی راه‌های عشایری، تامین آب و احداث آب انبار‌ها گام‌های بلندی برداشته شد.

او با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت عشایری استان در شهرستان دشتی ساکن هستند، بیان کرد: تلاش داریم امسال هم اعتباراتی برای حل مشکلات عشایری شهرستان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدات عشایر جمعیت عشایری قشلاق عشایر طرح های عشایری میلیارد ریال استان بوشهر عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است