Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@07:20:29 GMT

کلیه‌های خود را با این گیاهان مثل آینه برق بیندازید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۷۰۹۹

در این مطلب به معرفی ۷ گیاه طبیعی برای شستشوی کلیه پراخته شده است.

به گزارش شریان نیوز،کلیه‌ها به کنترل فشار خون کمک می‌کنند، زیرا برای انجام کار خود به فشار مطلوب نیاز دارند. این بدان معنی است که کلیه‌ها می‌توانند فشار خون را در صورت لزوم از طریق هورمونی به نام رنین که باعث انسداد رگ‌های خونی می‌شود، بالا برده یا کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ گیاه خاصی که کلیه‌ها را دوست دارند شامل موارد زیراست:

۱- سیر

سیر دارای خاصیت محافظتی بر کلیه‌ها و سایر اعضای بدن است. با مصرف منظم سیر، غلظت سرب و کادمیوم در کلیه ها، قلب، کبد، طحال و جریان خون کاهش می‌یابد. سیر همچنین دارای خاصیت مدر است که به از بین بردن سدیم اضافی از بدن کمک می‌کند.

آلیسین، ماده فعال سیر، دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. این بدان معنی است که می‌تواند به کلیه‌های در پاکسازی و فیلتر کردن خون مهاجمان مضر کمک شایانی کند.

۲- زردچوبه

ماده فعال موجود در زردچوبه، کورکومین است که به دلیل کاهش اثرات مولکول‌ها و آنزیم‌های التهابی که باعث بیماری مزمن کلیه می‌شوند، شناخته شده است. کورکومین در واقع رشد و گسترش انواع میکروب‌ها را کاهش می‌دهد.

زردچوبه حاوی مقداری پتاسیم است که به طور معمول با سدیم کار می‌کند تا سطح مایعات بدن را تنظیم کند. بیماری کلیه نگه داشتن تعادل پتاسیم در کلیه را دشوار می‌کند، بنابراین اغلب از افراد خواسته می‌شود که میزان مصرف آن را محدود کنند.

۳- زنجبیل

کلیه به دلیل جلوگیری از گسترش باکتری‌ها شناخته شده است که می‌تواند برای کلیه‌ها و کبد بیش از حد مفید باشد. زنجبیل یک وسیله مؤثر برای حمایت از هضم سالم است و باعث کاهش التهاب و درد در بدن می‌شود.

مصرف منظم زنجبیل باعث کاهش بروز عوارض کلیوی در مبتلایان به دیابت می‌شود.

۴– زغال اخته

زغال اخته حاوی نوعی فیتون غذایی به نام پروانتوسیانیدین نوع A است که باعث می‌شود باکتری‌ها از چسبیدن لایه‌های دستگاه ادراری و کلیه خود جلوگیری کنند.

۵-ریشه قاصدک

ریشه قاصدک یک ادرارآور است که می‌تواند به پاکسازی کلیه و کبد کمک کند. از این گیاه برای درمان زردی، آکنه و کم خونی و همچنین اختلالات کلیوی و کبد استفاده شده است.

۶- جعفری

جعفری حاوی ترکیباتی به نام‌های اپیول و میریستین است که مدر‌های طبیعی هستند. همچنین برای کمک به عفونت ادراری و سنگ کلیه می‌توانید جعفری مصرف کنید.

اما جعفری برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است قند خون را کاهش دهد.

۷- ریشه کرفس

ریشه کرفس هم پتاسیم و هم سدیم دارد، بنابراین به کلیه‌ها می‌دهد که برای انجام کار خود نیاز دارند. همچنین حاوی آب زیادی است و باعث افزایش میزان ادرار می‌شود، به بدن شما اجازه می‌دهد سموم باقی مانده را بیرون بیاورد. تصور می‌شود که خوردن ریشه کرفس از عفونت‌های باکتریایی هر دو کلیه و مجاری ادراری جلوگیری می‌کند.

منبع: شریان

کلیدواژه: کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی شماره یک سطح نارنجی دریایی، افزود: از ظهر سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد از شنا و تفریحات دریایی و تردد کلیه شناورها خودداری کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 6078591

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز
  • ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • وقتی «ننه قمر» و «اسکندر» آینه رفتار می‌شوند
  • لغو کلیه سفرهای مقامات اسرائیل
  • لغو کلیه سفرهای مقامات رژیم صهیونیستی
  • بازدید بیش از ۶ هزار نفر از موزه‌های خراسان شمالی
  • روز جهانی قدردانی از گیاهان + دانستنی‌های جالب