Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الاسلام مختار کرمی» با ممنوع اعلام کردن برگزاری تجمعات ختم و سایر تجمعات گفت: مساجد صرفا برای برگزاری نماز جماعت باز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا تاکید کرد و گفت:   اگرچه وضعیت برخی از شهرستان ها از نظر شیوع کرونا سفید اعلام شده‌، اما از آنجایی که احتمال ناقل بودن برخی افراد جامعه وجود دارد، رعایت بهداشت فردی در مساجد برای ریشه کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به ضرورت ضدعفونی روزانه مساجدی که اقامه نماز جماعت دارند، از نمازگزاران خواست تا حتما برای اقامه نماز جماعت در مساجد سجاده، مهر و تسبیح اختصاصی به همراه داشته باشند و از وسایل عمومی مساجد استفاده نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط نماز جماعت در مسجد اقامه می‌شود و برگزاری مراسم عزا و سایر تجمعات در مساجد ممنوع است، ادامه داد: البته مردم برای حضور در نماز جماعت و برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری پیشگیری های لازم را به عمل آورند، چون احتمال اوج گیری بیماری در همه جا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی است، بیان کرد: مساجد مثل سابق باز است و تصمیمی برای بستن مجدد مساجد با وجود قرمز شدن شرایط زنجان گرفته نشده است و تصمیم بر این است که مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز باشد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جماعت در مساجد مساجد استان زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان استان زنجان نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم