Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حبیب شهسواری عصر روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در روستای "همپا"ی تکاب گفت: این طرح ها با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اجرا و برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها ۱۰۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: طرح تامین و انتقال آب به ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای "همپا" با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع آب با ۲ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای آن ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر لوله‌گذاری و خط انتقال احداث شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین ۲۲ واحد مسکونی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با ۱۰ میلیارد ریال هزینه در مناطق روستایی تکاب احداث شده و امروز به صورت متمرکز در روستای "قره‌بلاغ" این شهرستان در اختیار خانواده‌های مددجوی کمیته امدادامام خمینی (ره) قرار گرفت.

سردار شهسواری ادامه داد: طرح‌های محرومیت‌زدایی دیگری از جمله احداث پل، دیوار ساحلی، خانه عالم و بازسازی مساجد در مناطق مختلف تکاب در حال اجراست که به‌زودی تکمیل خواهدشد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در سفر یک روزه خود به تکاب علاوه بر افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان نیز حضور یافت.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و براساس اعلام وزارت کشور جزو ۳۱ شهرستان محروم وکم‌برخوردار کشور به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تکاب توسعه روستایی محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تکاب توسعه روستایی محرومیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تکاب توسعه روستایی محرومیت سپاه شهدای آذربایجان غربی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت

قدرت‌الله صمدنژاد از نیرو‌های اولیه سپاه در شهرستان تکاب تعریف می‌کند: من بازاری بودم که اوایل تأسیس سپاه وارد این نهاد مقدس شدم. آن زمان حقوق ماهانه ما یک هزار تومان بود و، چون با کمبود سلاح مواجه بودیم، به هر ۳ پاسدار یک تفنگ دادند.

به گزارش فارس، قدرت‌الله صمدنژاد از نیرو‌های اولیه سپاه در شهرستان تکاب، به بیان خاطره‌ای از زمان تاسیس سپاه پاسداران پرداخته است.

او روایت می‌کند: مهر ماه ۱۳۵۷ جمعی از بازاری و هیئتی‌ها در مسجد جامع تکاب جمع شدند و یک کمیته عملیاتی علیه رژیم پهلوی تشکیل دادند. در این کمیته با نیرو‌های ژاندارمری این رژیم مبارزه می‌کردیم تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۰ نفر عضو این کمیته بودیم که در خیابان‌ها و کوچه‌ها نگهبانی می‌دادیم.

بعد از فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس سپاه، عابدین سقا از نیرو‌های پاسدار بود که با لباس سبز از تهران به تکاب آمد و به نیرو‌های متعهد اعلام کرد که بیایند عضو سپاه شوند؛ تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان هم آمدند برای گزینش. گزینش‌ها را عابدین سقا انجام داد که با ۲۰ نفر سپاه شهرستان تکاب شکل گرفت. نیرو‌های پاسدار از جوانان نمونه بودند که می‌خواستند خودشان را فدای انقلاب اسلامی کنند.

ساختمان اولیه سپاه در یک درمانگاه کوچک ۲ طبقه بود که بعد به قلعه‌ای نقل مکان کردیم. آن زمان با کمبود اسلحه مواجه بودیم که به هر ۳ پاسدار یک تفنگ دادند. من بازاری بودم که عضو سپاه شدم. آن زمان کار‌های فرهنگی در سپاه انجام می‌دادیم و در خیابان‌های اصلی نگهبانی می‌کردیم.

حقوق ماهانه ما یک هزار تومان بود. تا اینکه غائله کردستان شروع شد و نیرو‌های سپاه مستقیم وارد مبارزه شدند. اولین شهید پاسدار تکاب، شهید حاجیان‌پور بود که در عملیات دیواندره به شهادت رسید. بعد از مدتی درگیری در احمدآباد که اطراف تکاب بود، صورت گرفت که تعدادی از نیرو‌های پاسدار شهید و اسیر ضدانقلاب شدند. این فعالیت‌ها ادامه داشت و هیچ وقت ضدانقلاب جرأت نکرد وارد تکاب شود.

ما نیروی پاسداری داشتیم به نام حاج‌حسن بحری که فروردین سال ۹۷ بر اثر عوارض جانبازی به شهادت رسید. این پاسدار در شب عروسی‌اش، وقتی متوجه درگیری شد، مراسم را رها کرد و خودش را به نیرو‌های پاسدار رساند. بعد از مقاومت در حالی که پایش گلوله خورده بود، به منزلش بازگشت. ما در سپاه تکاب، شهید عباس الطافی را داشتیم که شجاعتش مثال‌زدنی است. حتی نیرو‌های بسیج مردمی از جمله شهید باقر محمدیاری دوشادوش نیرو‌های پاسدار در عملیات‌ها شرکت می‌کردند. آنچه که ما از سپاه دیدیم، فقط اخلاص بوده و هست.

دیگر خبرها

  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم