Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه رژیم های قاتل کودکان حذف کرد. سازمان های حقوق بشری این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سازمان ملل متحد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه رژیم های قاتل کودکان حذف کرد. سازمان های حقوق بشری این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه سازمان ملل متحد خارج كرد در حالیکه در سال های گذشته عربستان بارها کودکان یمنی را با بمباران شهرهای مسکونی این کشور به خاک و خون کشیده است.

 

جو بكر مدير حمایت از کودکان در سازمان ناظر حقوق بشر گفت: سازمان ملل با حذف ائتلاف به رهبري سعودي و ناديده گرفتن شواهد خود مبنی بر نقض حقوق بشر در یمن توسط عربستان و کشورهای عربی نشان داد که کاملاً به نفع پول های نفتی رای می دهد.

 

آدریان لاپار مدیر یک سازمان حقوق بشری بین المللی در امور کودکان جنگ نیز اقدام سازمان ملل را محکوم کرد و گفت: این عمل ثابت می کند که کشتن کودکان توسط قدرت های دنیا به راحتی صورت می گیرد و هیچ کس مانع این کار نخواهد شد.

 

وی افزود: لیست سیاه کشورهای قاتل کودکان باید توسط کسی تهیه شود که دوست کشورهای قدرتمند نباشد و مستقل از آنها بتواند درباره جنایاتشان قضاوت کند.

 

طبق آمارهای خود همین سازمان ملل عربستان از زمان حمله به یمن تا کنون بیش از 100هزار نفر از مردم غیرنظامی یمن را کشته است که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمله عربستان به یمن تجاوز به یمن عربستان سازمان ملل سازمان ملل متحد لیست سیاه قاتل کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!