Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محدثه معصومی با اشاره به هفته سلامت مردان گفت: به همان اندازه که ویروس کرونا خطرناک و مرگ آفرین است، برخی از رفتار‌های ناسالم در مردان مانند تغذیه ناسالم و بی‌تحرکی نیز می‌تواند منجر به بیماری و یا حتی مرگ شود.

او  بیان کرد: فعالیت بدنی ناکافی و چاقی از دلایل مهم بیماری‌های غیرواگیر در مردان است که متاسفانه آنان را در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مقاومت پایین در مقابله با آن قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تاکید کرد : مردان باید برای محافظت از خود در مقابل کرونا و سایر عوارض بیماری‌های غیر واگیر به رفتار‌های ناسالم خود پایان دهند چرا که هیچ چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی کمک نمی‌کند.

معصومی با اشاره به فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در زمان فاصله گذاری اجتماعی باید از زندگی بی تحرک پرهیز کرد چرا که فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد همچنین در کاهش استرس‌های ناشی از این بیماری مهلک موثر است.

او  سپس به فعالیت‌های ورزشی مناسب برای بهبود ظرفیت قلبی و تنفسی و همچنین تقویت عضلات اشاره و عنوان کرد: فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند راه رفتن سریع، تمرینات کششی و انعطاف پذیری برای افزایش گردش خون و گرم کردن عضلات و تمرینات قدرتی برای تقویت قدرت استقامت عضلات از جمله فعالیت‌های ورزشی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.
معصومی خاطرنشان کرد : ویروس کرونا از جمله عوامل بیماری‌زای تنفسی هستند که ممکن است از یک سرماخوردگی خفیف تا بیماری‌های شدیدتری را باعث شوند و عوامل زمینه‌ای متفاوتی مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت می‌توانند روند طبیعی بیماری را تغییر دهند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته سلامت مردان علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!

به گزارش "ورزش سه"، چلسی سه‌شنبه شب این هفته در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روبروی آرسنال به میدان رفت و با پنج گل برابر این تیم شکست خورد تا شب تلخ دیگری را برای هوادارانش رقم زده باشد.

شاگردان مائوریسیو پوچتنیو در این فصل عملکرد چندان خوبی را به نمایش نگذاشتند که با انتقاد بسیاری همراه بوده و در چند روز اخیر شایعاتی درباره احتمال برکناری این مربی آرژانتینی در پایان فصل به گوش می‌رسد.

فردیناند در گفتگو با تی ان تی اسپورت اظهار داشت:« چلسی تیم برتر زمین نبود و شرایط طوری پیش رفت که انگار این بازی، بازی مردان مقابل پسر بچه‌ها بود. درست است که چهل سیتی به جوانیست اما دلیل این عملکرد جوانی تیم نیست. حتی گاهی بازیکنان جوان با ترس کمتری بازی می‌کنند.

آنها در بازی‌های بزرگ در چند هفته اخیر عملکرد خوبی داشتند اما در دیدار برابر آرسنال همه چیز را واگذار کردند. شرایط طوری پیش رفت که انگار واقعا بازی مردان مقابل پسر بچه‌ها بود و این تیم واقعا نابود شد.»

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید