Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا امینی اظهار کرد: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با تهیه پیش‌نویس پروتکل حضور کودکان در مهدهای کودک با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی و اولویت والدین شاغل، فعالیت مهدهای کودک از ۲۴ خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: پروتکل‌های خاصی از سوی دانشکده پزشکی که متولی نظارت بر این موضوع بوده است، وضع و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتکل‌های ویژه به تمام شهرستان‌ها ارسال می‌شود و تمام مهدهای کودک موظف به رعایت آن هستند.

به گفته امینی، این پروتکل شامل موارد متعددی است مانند نحوه ضدعفونی کردن مکان، اعلام نمونه‌های مشکوک، نحوه فاصله‌گذاری، آموزش و تعیین تکلیف برای انتخاب اینکه کدام کلاس‌های آموزشی قابلیت برگزاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه اولویت بندی خاصی در پذیرش وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای بازگشایی ادارات، نگرانی درباره وضعیت مادران شاغل مطرح بوده است؛ زیرا این افراد بیش از همه، از تعطیلی مهدها متضرر شده اند.

امینی افزود: ضوابط اعلام شده به مهدهای کودک شامل، ضرورت حضور کامل مسئول فنی مهد کودک، ضدعفونی کردن کل فضاها در مهدکودک و ایجاد تعمیرات بهداشتی لازم طبق پروتکل‌های تعیین شده بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه اتاق‌ها و استفاده از سطل زباله اختصاصی و جدا برای ماسک و دستکش، استفاده از سطل زباله درب دار پدالی یا بادبزنی در سرویس‌های بهداشتی، ضرورت وجود صابون مایع و مواد ضدعفونی کننده دست و حوله کاغذی و یا خشک کن هوای گرم دست در مهدکودک، نصب پوستر، بنر و استندهای آموزشی در مکان مناسب از جمله در ورودی با موضوع نکات بهداشتی مرتبط با کووید ۱۹ و راه‌های پیشگیری از آن، مجهز بودن کارکنان و مربیان به ماسک و دستکش و استفاده درست از آنان و در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی کننده مورد تأیید وزارت بهداشت به مراجعان و کارکنان مهد است که می‌بایست به صورت کامل اجرایی شود.

کد خبر 4950708

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا امینی بهزیستی استان مرکزی مهد کودک ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج مجلس شورای اسلامی صنایع دستی مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار عملیات بازگشایی گردنه تته سروآباد

دریافت 12 MB کد خبر 6080916

دیگر خبرها

  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • نمایشگاه گروهی «وعده صادق» با محوریت «کودک، جنگ، غزه» در فرهنگسرای اندیشه
  • جاده جیرفت به بلوک بازگشایی شد
  • ارتش تبلور امنیت و امید آفرینی برای ملت ایران است
  • استمرار عملیات بازگشایی گردنه تته سروآباد
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • بازگشایی محور گشت - سراوان