Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهم خرداد در جلسه شورایعالی کار بعد از مدتها بحث و چانه‌زنی، حداقل مزد کارگران ۲۶ درصد افزایش یافت؛ حق مسکن نیز ۲۰۰ هزار تومان زیاد شد اما این مولفه، مانند سایر مزایای مزدی از قبیل حق سنوات و بن خواربار به کارگران ساعتی و روزمزد از جمله معلمان آزاد و تحت پوشش قانون کار پرداخت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، معلمان غیررسمیِ تحت پوشش قانون کار فقط حداقل مزد مصوب شورایعالی کار را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند؛ حداقل مزدی که بعد از انتظاری طولانی فقط ۲۶ درصد افزایش یافت.

حالا معلمان آزاد می‌گویند: درحالیکه حقوق معلمان رسمی افزایش چشمگیری داشته، دستمزد ما فقط ۲۶ درصد زیاد شده است و این بسیار ناعادلانه است.

یکی از این معلمان که کارشناسی ارشد ریاضیات دارد و در مدارس قزوین درس می‌دهد؛ در این رابطه می‌گوید: بی‌عدالتی بیش از هر چیز ما را آزار می‌دهد؛ کار ما و معلمان رسمی یکی‌ست اما تفاوت فاحشی بین دستمزدها وجود دارد؛ تصمیم اخیر شورایعالی کار نیز این فاصله را عمیق‌تر خواهد کرد.

به گفته‌ی این معلم، شورایعالی کار بایستی در تصمیم‌گیری‌ها معیشت ساعتی‌کاران را در نظر بگیرد.

دستمزد این معلمان مانند کارگران روزمزد و فصلی پرداخت می‌شود؛ این مساله، به گفته معلم قزوینی، موجب سرخوردگی و نارضایتی معلمان شده است. او می‌گوید: در این ساختار تبعیض‌آمیز، ما سال به سال فقیرتر می‌شویم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معلمان آزاد معلمان غیررسمی افزایش 26 درصدی حداقل مزد کارگران معلمان تحت شورایعالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟

جلسه‌ی شورایعالی کار ساعاتی پیش به پایان رسید و در این جلسه مصوبه‌ی جدیدی در خصوص مزد ۱۴۰۳ کارگران تصویب شد.

به گزارش ایلنا، جلسه‌ی شورایعالی کار شب گذشته برگزار شد. از قرار معلوم در این جلسه مصوبه‌ی جدیدی در خصوص مزد ۱۴۰۳ کارگران تصویب شده است.

جزئیات این مصوبه قرار است بعد از ابلاغ از سوی وزارت کار اعلام شود.

به روز‌های پایان فروردین‌ماه نزدیک می‌شویم و از آنجا که موعدِ پرداختِ حقوق کارگران رسیده، انتظار می‌رود وزارت کار هر چه سریع‌تر مصوبه‌ی جدید مزد ۱۴۰۳ را ابلاغ کند.

دیگر خبرها

  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید/ ۱۹ ماه پس‌اندازِ کامل دستمزد برای خرید یک «پراید هاچبک»!