Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:27:43 GMT

دو المان مهم و کاربردی برای دیوار و کف ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۹۲۶۸

دو المان مهم و کاربردی برای دیوار و کف ساختمان

امروزه بسیاری از افراد به دکوراسیون داخلی محل زندگی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و به دنبال جدیدترین و تازه‌ترین راهکارها برای اجرای یک طراحی زیبا هستند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساختمانچی، فاکتورهای زیادی در اجرای یک دکوراسیون زیبا تاثیرگذار می‌باشد. برای مثال انتخاب وسایل، چگونگی چیدمان، انتخاب متریال‌های مناسب و بسیاری موارد دیگر از جمله نکاتی است که در اجرای دکوراسیون داخلی باید به آن‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نمونه از المآن‌های اساسی که تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی طراحی داخلی دارند، دیوارپوش و کفپوش می‌باشد. دیوارپوش‌ها و کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند و با در نظرگرفتن عوامل مختلف امکان استفاده از نمونه‌ای مناسب از آن‌ها وجود دارد.

دیوارپوش، عنصری دکوراتیو است که از آن می‌توان برای تزئین دیوار استفاده کرد. به طور کلی دیوارپوش‌ها به دو دسته دیوارپوش‌های داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند.

دیوارپوش‌های خارجی باید از مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف هم چون شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار باشند. دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مکان مورد نظر، میزان هزینه مصرفی برای انجام این کار و شرایط مکانی می‌توان نمونه‌ای مناسب از آن را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

از جمله دیوارپوش‌هایی که می‌توان از آن‌ها در طراحی داخلی خانه استفاده کرد، دیوارپوش‌های چوبی، چرمی، سنگی، آلومینیومی، کاغذ دیواری، پی وی سی و سه بعدی می‌باشد.

انتخاب نمونه مناسب باید با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی صورت پذیرد. هم چنین نکته مهم دیگر در استفاده از دیوارپوش‌ها زیرسازی مناسب در صورت نیاز به انجام این کار می‌باشد.

استفاده از دیوارپوش‌ها چوبی می‌تواند نمای زیبایی در خانه ایجاد نماید و باعث القای گرما به خانه شود. همچنین استفاده از آن‌ها تا اندازه‌ای می‌تواند به صورت عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کند.

دیوارپوش‌های چرمی هم می‌توانند عایق خوبی برای صدا بوده و از در صورت بروز آتش سوزی از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد. دیوارپوش‌های سه بعدی نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها هستند که می‌توانند باعث ایجاد نمایی متفاوت در خانه شوند.

در این میان کاغذ دیواری از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به بالا بودن طرح، رنگ و جنس می‌تواند سلایق گوناگون را پاسخگو باشد.

کفپوش نیز از دیگر المآن‌هایی است که استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند تاثیرگذاری فراوانی بر زیبایی خانه داشته باشد. این المان از تنوع بالایی برخوردار بوده و امکان انتخاب آن‌ها با توجه به سلیقه‌های متفاوت و نوع کاربرد، امکان‌پذیر می‌باشد.

برای مثال کفپوش‌ها سرامیکی، پارکت‌های چوبی، کفپوش لمینت، کفپوش پی وی سی، کفپوش‌های صنعتی، اپوکسی، سه بعدی و غیره نمونه‌ای از کفپوش‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

از جمله فاکتورهایی که باید در انتخاب کفپوش به آن توجه شود، در ابتدا مکانی است که قصد استفاده از کفپوش در آن را دارید. برای مثال در صورتی که در نظر دارید از کفپوش در مکان‌های پر رفت و آمد استفاده نمایید، باید نمونه‌ای مقاوم و با دوام انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای انتخاب کفپوش آشپزخانه باید توجه داشته باشید که از نمونه هایی که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم هستند استفاده نمایید. برای مثال استفاده از سنگ به عنوان کفپوش در مکان‌هایی مانند آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، اجرای یک زیرسازی مناسب می‌باشد. این امر نه تنها در دوام کفپوش تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند در زیبایی آن‌هم تاثیرگذار باشد. این دو المان می‌توانند نقش مهمی در دکوراسیون خانه داشته باشند، بنابراین در انتخاب آن‌ها باید دقت لازم را داشته باشید.

شما برای مشاهده قیمت انواع دیوارپوش و کفپوش می‌توانید به وب‌سایت ساختمانچی به آدرس http://price.sakhtemanchi.com مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی برای مثال کفپوش ها نمونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟
  • پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج