Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکان شمالی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید نانو مواد پیشرفته فعالیت می‌کند. در واقع این شرکت اولین تولیدکننده کوانتوم دات‌های پایه کربنی در مقیاس صنعتی در کشور است که با تولید این محصول در شرکت، ایران جز معدود کشورهای تولید کننده این محصولات در مقیاس صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول در تولید روانکار مخصوص صنایع ماشین‌کاری و محلول ضدعفونی پایه آبی آنتی وایرال و آنتی بادی استفاده می‌شود. کوانتوم دات پایه کربنی علاوه‌ بر ویژگی فلورسانسی و نوری که در نسل قبل‌ نیز وجود داشت دارای ویژگی‌هایی مانند هدایت حرارتی و الکتریکی بالا و خواص نوری شدیدتر و قوی‌تری هستند. این ویژگی‌ها باعث کاربرد گسترده این محصول در علوم بین رشته‌ای مانند پزشکی و تصویربرداری، فیزیک، شیمی، الکترونیک، برق و بردهای الکترونیکی شده است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در دنیا از کوانتوم دات‌های پایه کربنی در تولید روغن برش تولیدی شرکت استفاده کردند و محصول حاصل با انجام تست‌های میدانی تاییدیه‌های فنی و زیست محیطی لازم را از صنایع ماشین‌کاری هوا فضا و صنایع دفاع اخذ کرد. بسیاری از صنایع حساس و پر اهمیت نظامی کشور در خواست عقد قرارداد با شرکت برای تامین روغن برش این صنایع را دارند.

شمالی ادامه داد: در واقع محصولات ما محصولات هدفمند و سفارشی است شاید از لحاظ حجم تولید به صورت تیراژ زیاد نباشد اما بازار داخل را تحت پوشش قرار می‌دهد. در زمینه روانکار حدود 10 تن در ماه تولید می‌کنیم که مشتریان این محصول بیشتر حوزه صنایع نظامی است و در زمینه ضدعفونی کوانتومی پایه آبی روزانه 20 تن تولید می‌کنیم. همچنین مواد اولیه کوانتومی نیز روزانه یک تن در کشور تولید می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: محصولات روانکار بیشتر در داخل کشور تولید می‌شود چرا که چندین سال است که این محصولات به دلیل بالا رفتن قیمت و تحریم‌ها وارد نمی‌شود و از نظر طول عمر و کیفیت بهتر از نمونه‌های خارجی است.

وی افزود: به صورت عمومی حمایت‌های مراجع تخصصی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حد توان و بضاعت بوده است اما حمایت‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف توسعه نبوده است.

شمالی با بیان اینکه 5 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیر مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند، گفت: در بحث صادرات اقدام کردیم ولی کشورهای همجوار و همسایه مثل ما نیستند زیرا ما درهای کشور را به روی واردات باز گذاشتیم این در حالیست که کشوری مثل ترکیه با اختصاص تعرفه 100 درصد گمرکی برای محصولات در تلاش است که شرکت‌های تولید را جذب کند تا با انتقال دانش و تکنولوژی این نوع محصولات را در کشور خودش تولید کند. بنابراین زمانی که برای محصولی تعرفه گمرکی تعلق می‌گیرد دیگر توان صادراتی را ازتولید کننده می گیرد.

وی‌ خاطرنشان کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. شرایط اقتصادی و وضعیت کشور شبیه سال جهش تولید نیست، اگر زرنگ باشیم تنها می‌توانیم شرکت را حفظ کنیم چرا که با افزایش قیمت دلار نمی‌توان چشم‌انداز خوبی برای امسال پیش بینی کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 دانش بنیان روانکار صنعتی نان مقیاس کوانتومی محلول ضدعفونی کننده اشکان شمالی آنتی بادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان کوانتومی محلول ضدعفونی کننده آنتی بادی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان البرزگفت: در استان البرز بخش مهمی از تولیدات در بخش باغی، زراعی و دامی توسط کشاورز، دامدار و تولید کننده، انجام می‌شود و این بیانگر مردمی بودن اقتصاد در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی در استان البرز است.

وی افزود: در این میان جهاد کشاورزی نقش هدایت، راهبردی، تسهیلگری، کمک به صدور مجوزها و حل و فصل مشکلات در حوزه تولید را بر عهده دارد و تولید توسط بهره‌بردار، کشاورز، تولیدکننده، دامدار و مرغدار در حال انجام است. به این شکل حجم تولیدات برای مصرف وارد بازار استان شده و مازاد آن هم به استان‌های هم مرز و مجاور فرستاده می‌شود و متقابلا از استان‌های دیگر هم به استان البرز وارد می‌شود.

حسنی مقدم بیان کرد: طبق سند ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه اصلی و اساسی جهاد کشاورزی امنیت غذایی است. امنیت غذایی یعنی تولید غذا و بعد فراهم کردن دسترسی آحاد مردم به غذای کافی است. خوشبختانه بالای ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل در حال تولید بوده و در استان البرز هم به همین شکل است. چون استان البرز جزو استان‌هایی است که تراکم جمعیتی دارد، یعنی قریب ۳.۵ میلیون نفر جمعیت در این استان زندگی می‌کنند و قریب ۳.۷  درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه کمبود کالاهای اساسی در استان البرز وجود ندارد، چون از محل تولیدات استان تامین شده و یا اینکه از استان‌های همجوار وارد بازار می‌شود. بنابراین با توجه به توانمندی‌های تولید وفور کالاها و مواد غذایی را در استان داریم که اعم از میوه‌ها، مواد پروتئینی، شکر و مرغ و.. است.

حسنی مقدم در ادامه اظهار کرد: در بعضی از محصولات هم مثل تخم مرغ، شیر در استان مازاد تولید داریم و بعضی محصولات دیگر هم با کمبود تولید مواجه هستیم که در این زمینه برنامه‌های بلند مدتی برای افزایش حجم تولیدات در سازمان جهاد وجود دارد.

وی درخصوص وضعیت بازار گفت: هیچکدام از اقلام اساسی دولتی شامل برنج، شکر و گوشت منجمد و گوشت مرغ که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزایش قیمت نداشته است و اگر موردی از افزایش قیمت مشاهده می‌شود، این گران فروشی است و گرانی نیست.

حسنی مقدم ادامه داد: در خصوص گران فروشی هم باید با آن برخورد شود. بازرسی از خرده فروشی‌ها برعهده وزارت صمت و اتاق اصناف است. البته این نظارت و بازرسی به جدیت در حال انجام بوده و روزانه از واحدهای صنفی بازدید و بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی درخصوص عملکرد جهاد کشاورزی بر نظارت بر تامین و توزیع اقلام خوراکی گفت: جهاد کشاورزی در راستای وظایف و تعهدات خود در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰پرونده تعزیراتی تشکیل داده که در این زمینه بالغ بر۱۸ میلیارد تومان جریمه صورت گرفته است. اما وظیفه ما در جهاد کشاورزی تامین و تولید مواد غذایی بوده لذا در این حوزه جهاد نظارت و بازرسی مراکز عمده تولید، انبارها و سردخانه‌ها را بر عهده دارد. البته جهاد کشاورزی در کنار ارگان‌های دیگر ایستاده و در کار کارگروه‌های که تشکیل می‌شود مشترکا در بازرسی‌ها شرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد