Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درباره برنامه ریزی برای تداوم آموزش مجازی در دوران کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد اتفاقاتی در ترم جاری تحصیلی خارج از انتظار و روال معمول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اولیه برای برگزاری امتحانات در روند آموزشی و ارائه دروس برای سیستم های ذی ربط مشکلاتی ایجاد کرده است. 

او افزود: وضعیت فعلی جامعه در رویارویی با بیماری کرونا نسبت به قبل متفاوت است و شرایط حاد و خطرناک ماه‌های اول را ندارد. ترم دانشگاهی فعلی رو به پایان است و با همت، تلاش مسئولان ذی‌ربط تعداد مبتلایان به این بیماری، همچنین تعداد مرگ و میر‌ها نسبت به قبل کمتر شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم؛ چون در غیر این صورت سیستم کشور بهم خواهد ریخت.

بیشتر بخوانید

آموزش‌های مجازی برای ترم آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود

براین اساس معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت طی نامه‌ای الزامات برگزاری آزمون مجازی برای دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

شرایط و ضوابط آزمون مجازی برای دانشجویان پزشکی

- دانشجویان می‌توانند بعضی یا تمامی دروس این ترم خود را حذف یا ناتمام اعلام و ارزشیابی و امتحانات خود را در ترم آینده داشته باشند. (در صورت حذف ترم جزو سنوات محسوب نمی‌شود).

- توصیه می‌شود مدرسان در صورت امکان از شیوه‌های متعدد مصاحبه، امتحانان شفاهی حضوری و غیرحضوری امتحانات تشریحی و کوئیز‌های متعدد در کنار امتحانات رایج پایان ترم استفاده کنند.

- در صورت فراهم بودن برگزاری امتحانات حضوری، تلاش شود فاصله بین کلاس‌های درس و امتحانات به حداقل برسد تا دانشجویان با دشواری کمتری بتوانند با سرعت امتحانات خود را به انجام برسانند و محیط دانشگاه را ترک کنند. در این صورت به دلیل فشردگی امتحانات تلاش می‌شود درجه دشواری امتحانات متناسب با شرایط تنظیم و در صورت نیاز جزیی از نمرات در قالب گزارشات و امتحانات تشریحی دیده شود که دانشجویان پس از ترک محیط دانشگاه بتوانند انجام و پاسخ خود را از طریق فضا مجازی به مدرس مربوطه ارسال کنند.

- در برگزاری امتحانات مجازی حداکثر تدابیر لازم اندیشیده تا کیفیت ارزشیابی حفظ شود. به عبارتی امتحان مجازی نباید به شکلی سهل دیده شود که دانشجویان دغدغه لازم برای مطالعه موثر جهت آمادگی امتحان را از دست بدهند.

- لازم است اختیارات لازم به مدرسان داده شود که در صورت عدم اطمینان از فراگیری کافی دانشجویان، درس را ناتمام اعلام و در ترم بعد با انجام آزمون‌های تکمیلی نمره نهایی دانشجویان محاسبه و در کارنامه درج شود.

- در صورتی که شرایط و امکانات دانشگاه اجازه می‌دهد تدابیر لازم اندیشیده شود که شناسایی هویت دانشجو در هنگام انجام آزمون محرز شود و زمینه بروز تخلفات امتحانی به حداقل برسد.

براین اساس جهش قابل ملاحظه نمرات دانشجویان در ترم جاری در مقایسه با سوابق گذشته می‌تواند علامتی از آسیب در شیوه برگزاری آزمون الکترونیک باشد؛ بنابراین با توجه به تجربیات ذی قیمتی که در ترم جاری به دلیل شرایط کرونا در حوزه آموزش مجازی کسب شده است، توصیه می‌شود، آزمون‌های مجازی صرفا در قالب سوالات بسته به عنوان تنها گزینه ارزشیابی پایان ترم دیده نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای تاسیس دانشکده دندانپزشکی مشهد ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته دندانپزشکی ۳۵ نفر بود که با گذشت زمان و افزایش یونیت‌های دندانپزشکی و ظرفیت ها و تجهیزات دندانپزشکی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی به ۶۰ تا ۷۰ دانشجو افزایش یافت.

 دکتر ناصر سرگلزایی افزود : در کنکور سال گذشته پذیرش دانشجوی دندانپزشکی این دانشکده به ۱۰۰ دانشجو افزایش یافت و این در حالی است که زیرساخت‌های آموزشی برای این دانشجویان در مشهد تامین نشده و این امر سبب ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به این که هم اینک ۳۱۵ یونیت دندانپزشکی و ۱۱ بخش عمومی و تخصصی در تمامی رشته های دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است افزود: هم اکنون ۱۱۵ عضو هیات علمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به فعالیت هستند.

سرگلزایی با بیان این که هم اکنون ۷۱۵ دانشجوی رشته عمومی، چهار نفر در مقطع پی.اچ.دی و ۹۷ رزیدنت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: از این تعداد ۲۴ نفر از دانشجویان رشته عمومی اتباع غیرایرانی و از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و بلژیک هستند و ۹ نفر از دانشجویان رشته تخصصی دندانپزشکی از اتباع غیر ایرانی و از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

وی اضافه کرد: درمان دندان با خدمات بیهوشی با ۲۰ درصد هزینه بخش خصوصی در درمانگاه این دانشکده انجام می‌شود و مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات به این دانشکده مراجعه کنند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجهیز درمانگاه تحت بیهوشی و راه اندازی بخش دیجیتال دانشکده دندانپزشکی مشهد، بازدید ۱۵ سفیر از کشورهای مختلف از این دانشکده در راستای افزایش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه بین‌الملل، برگزاری دوره آموزشی برای دندانپزشکان کشورهای دیگر، از جمله اقدامات مهم این دانشکده طی سال گذشته به شمار می‌رود.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدمتی ۵۰ ساله دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است