Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه ریزی برای تداوم آموزش مجازی در دوران پس از کرونا گفت: زمان آزمون‌های علوم پزشکی تغییر نمی‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه‌ای که با حضور اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت در بحث آموزش تامین سلامت دانشجو است و دانشجو را هم راحت گذاشتیم تا اگر بخواهد حذف ترم یا حذف واحد کند و از طرفی هم با بازگشایی دانشگاه‌ها سعی کردیم کمترین ظرفیت را در خوابگاه‌ها ایجاد کنیم تا سلامت دانشجویان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  آمادگی داشتیم که ۶ ماه کل فرآیندهای آموزشی تعطیل شود وی گفت: آمادگی داشتیم که ۶ ماه کل فرآیند‌های آموزشی تعطیل شود، ولی دانشجویان، کارکنان و اساتید آسیب نبینند. اما قبول داریم که آموزش مجازی هم نقص‌هایی دارد، ولی در نهایت با همتی که شد، شرایط را پشت سر گذاشتیم و این ترم در حال اتمام است. البته موضوع آموزش مجازی منحصر به ایران هم نبود. در تمام دنیا این مسئله مطرح شد که آمادگی لازم برای این حجم از آموزش مجازی وجود نداشت. کل دنیا هم به این موضوع رسیده اند که آموزش مجازی در نهایت ۷۰ درصد می‌تواند محتوای آموزشی را پوشش دهد.

وی با طرح این سوال که چرا با وجود بالاتر بودن ابتلا نسبت به قبل، دانشگاه‌ها در حال بازگشایی هستند؟ افزود: ابتلا با موارد شدید و کشنده متفاوت است. در صورت اندک بودن مرگ و بالا بودن مبتلا بازگشایی اصلا نگران کننده نیست به هر روی ما از اشکال خطرناک کرونا می‌ترسیم، ولی در شرایط فعلی این اشکال خطرناک گسترش پیدا نکرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه آمار قبل از عید و الان را نمی‌توان مقایسه کرد، چون مراکز تست گیری افزایش پیدا کرده است، گفت: آن چیزی که براساس آن تصمیم میگیریم ویرولانس بیماری است نه ابتلا پس نمی‌توانیم تصمینی دهیم ویرولانس بالا باشد.   هیچ اجباری نیست که دانشجویان در دانشگاه حضور یابند حقدوست با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها مثل قبل بازگشایی نشده‌اند، تصریح کرد: هیچ اجباری نیست که دانشجویان در دانشگاه حضور یابند. دانشجویان می‌توانند ترم یا تک درس را حذف کنند. بنده با آموزش بی کیفیت و سمبل شده موافق نیستم.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری نکردیم و اگر مسئولی احساس کند وضعیت در حال تشدید است می‌تواند دانشگاه خود را تعطیل کنند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید استقلال داشته باشند و نباید به صورت یک شکل دستوری رفتار کرد، زیرا شان دانشگاه‌ها پایین می‌آید.   بسیاری از دانشگاه‌ها زیرساخت امتحانات مجازی ندارند
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها زیرساخت امتحانات مجازی ندارند، تصریح کرد: اخیرا ابلاغیه‌ای صادر کردیم که انواع و اقسام روش‌های آزمون‌های غیرحضوری همانند امتحان مجازی حتی به صورت اسکایپ و واتس اپ را مجاز اعلام می‌کند. از دانشگاه‌ها خواستیم که فشار به دانشجویان نیاورند که همه امتحانات باید حضوری باشد بلکه غیرحضوری نیز ممکن است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به شرایط و ضوابط برگزاری آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: باید ترتیبی اندیشیده شود که کیفیت ارزشیابی حفظ شود به عبارتی امتحان مجازی نباید به شکلی سهل دیده شود که دانشجویان دغدغه لازم برای مطالعه موثر را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم اطمینان از فراگیری کافی دانشجویان مدرس می‌تواند با اختیار کامل درس را ناتمام اعلام کند و در ترم بعد با انجام آزمون‌های تکمیلی نمره نهایی دانشجو محاسبه و در کارنامه درج شود، افزود: هویت دانشجو در هنگام آزمون باید محرز شود.

حقدوست با اشاره به اینکه جهش قابل ملاحظه در نمرات دانشجو در ترم جاری در مقایسه با سوابق گذشته می‌تواند علامتی از آسیب در شیوه برگزاری آزمون‌های الکترونیک باشد، تصریح کرد: آزمون‌های الکترونیک نباید به عنوان تنها گزینه ارزشیابی پایان ترم دیده شوند.   آموزش مجازی در ترم آینده  وی افزود: برای ترم آینده آموزش مجازی با شدت و قدرت تمام ادامه خواهد داشت و سرمایه گذاری عظیمی در این بخش کرده ایم. در ترم آینده، اما آموزش حضوری نیز خواهیم داشت، چون ملکت را نمی‌توان تعطیل کرد و باید با کرونا زندگی کنیم. در واقع آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری است که با اتمام کرونا نیز این امر ادامه می‌یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اگر شرایط ممکن نباشد، دروس عملی به ترم آینده انتقال پیدا می‌کند و امتحانات در همان ترم برگزار می‌شود. پیش نیاز و هم نیاز و سقف واحد را نیز برداشته‌ایم.   آزمون‌های علوم پزشکی در تابستان امکان جابجایی نخواهند داشت حقدوست با بیان اینکه نتایج ثبت سوابق و آزمون علوم پایه و پره انترنی اسفند ۹۸، هفته آینده اعلام خواهد شد، اظهار کرد: آزمون‌های علوم پزشکی در تابستان امکان جابجایی نخواهند داشت و آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری وزارت بهداشت در تاریخ مقرر شده در تابستان برگزار خواهند شد. به هر روی سوال این است که آزمون‌ها را تا چه حد مگر می‌توان عقب انداخت؟ هیچ آخر هفته‌ای خالی نیست و تمامی سالن‌های امتحانی در تابستان پر هستند؛ بنابراین ما شرمنده دوستان هستیم و نمی‌توانیم مجددا آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به تعویق بیاندازیم.

وی افزود: با توجه به مجازی شدن آموزش و عدم استفاده دانشجویان از محیط و فضای آموزشی مقرر شد برای ترم آینده هزینه شهریه دانشجویان بین الملل کاهش یابد و نیز بخشی از مبالغ دریافتی این ترم برای ترم بعد ذخیره شود.

حقدوست با بیان اینکه در ابتدا در خصوص آموزش مجازی مقاومت وجود داشت و اساتید زیر بار نمی‌رفتند، ولی خوشبختانه در حال حاضر تعداد بسیار کمی از اساتید مقاومت می‌کنند با این وجود آموزش‌ها توسط سایر اعضای گروه پوشش داده شده و آموزش زمین نمانده است، اضافه کرد: اگر استادی در برابر آموزش مجازی مقاومت کرد رویکرد‌های تهدیدی و محدودکننده پیش گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزشی بخشنامه مهمانی در شهر محل سکونت را صادر کرده، ولی خب نمی‌توان بصورت دستوری پیش رفت و آزادی عمل را از دانشگاه‌ها سلب کرد، افزود: با کاهش سقف تعداد زایمان‌ها برای رشته مامایی ممکن است مهارت لازم توسط دانشجو کسب نشود و همین موجب بروز حوادث ناگواری در آینده برای مادر و فرزند خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های پزشکی قابل اغماض نیست و باید پزشکان، پرستاران و ماما‌ها فن‌های لازمه را بیاموزند، افزود: باید ترتیبی اتخاذ می‌شود که سقف تعداد زایمان‌ها با افزایش شیفت‌ها و یا اضافه کردن درمانگاه‌های آموزشی خصوصا در شهرستان‌ها پر شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تشویقاتی که برای کشیک‌های کرونا باید به دانشجویان داده شود در مقابل زحمات شان آنچنان ناچیز بوده که قابل گفتن نیست و بنده از این جهت متاسفم گفت: با توجه به کم بودن این تشویقی سعی شده بابت امتیاز ارتقا و پایه سالانه کمک شود.

حقدوست با اشاره به اینکه داوطلبین آزمون‌های ارشد و دکتری باید توجه داشته باشند که امکان تغییر حوزه انتخابیه برای آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد این وزارتخانه وجود خواهد داشت، اظهار کرد: لزومی برای ثبت پروپوزال برای دانشجویانی که امتحان پره دارند وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در شهریور ماه امتحان پره انترنی دارند شامل دانشجویانی هستند که با کسب حداقل معدل نمرات قبول شده و نیاز به آزمون ندارند، حداقل معدل نمرات را کسب نکرده و باید آزمون دهند و دانشجویانی که به دنبال رتبه‌های برتر و ۲ونیم درصد هستند و می‌خواهند امتحان دهند، اضافه کرد: دانشجویی که انقدر نگران سلامت خود است که ۳ ماه نیامده خب ۳ ماه دیگر هم نیاد و از شهریور کار خود را شروع کند به هر حال این فرد می خواهد پزشک شود و کمی باید خطر کند. ولی خب ما هم سعی کردیم شرایط را برای این دانشجویان فراهم کنیم و آن‌ها را به بخش‌های کرونایی نفرستیم.

حقدوست ضمن ابراز بی اطلاعی از استعفای وزیر بهداشت این استعفاء را شایعه دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت ویروس کرونا امتحانات مجازی معاون آموزشی وزارت بهداشت علوم پزشکی دانشگاه ها آموزش مجازی ترم آینده آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبدا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد