Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین‌لرزه‌های اخیر در جنوب استان فارس که مردم را دچار نگرانی و هراس کرده است، گرچه تلفاتی نداشت اما تلنگری در زمینه کمبودهای حیطه امداد و نجات در این ناحیه ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، زمین‌لرزه‌های اخیر در جنوب استان فارس که مردم را دچار نگرانی و هراس کرده است، گرچه تلفاتی نداشت اما تلنگری در زمینه کمبودهای حیطه امداد و نجات در این ناحیه ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فضای مجازی به مسائلی نظیر نبود نمایندگی اداره راه و شهرسازی و هلال احمر در بیرم لارستان مطرح شد.کانون زمین لرزه طی هفته گذشته در شهر بیرم به شدت ٥/١ و ٥/٧ ریشتری بود که با گذشت دو روز از زمین‌لرزه یاد شده ، هنوز پس لرزه‌های نسبتا شدید آن ادامه داشت.
پس از آن گلایه‌های مردم مبنی بر عدم استقرار نمایندگی اداره راه وشهرسازی در این شهر  مطرح شد.
شهر بیرم از مناطق زلزله‌خیز استان فارس است، زلزله اخیر تلفات جانی در پی نداشت اما در پی خسارت های ناشی از این زلزله‌ها، چه امکانات و ماشین‌آلات امدادی و لجستیک در این منطقه وجود دارد؟
در صورت مصدومیت افراد، تا قبل از رسیدن نیروهای متخصص امدادی شهرستان، از کدام ناحیه  باید به کمک مصدومان، حادثه‌دیدگان و خسارت‌زدگان زیر آوار رسیدگی شود.
با توجه به شرایط خاص منطقه، ضرورت وجود یک نمایندگی اداره راه و شهرسازی  که در این مواقع به کمک مردم بشتابد، مشهود است.
موقعیت جغرافیایی بیرم نیز به گونه‌ای است که فاصله تا مرکز شهرستان یک ساعت و نیم و با شهرستان اوز یک ساعت و بیست دقیقه ، و اداره های راه و شهرسازی  شهرستانهای همجوار که لامرد است ٥٢ دقیقه فاصله زمانی دارد همچنین مسیرهای منتهی به این بخش کوهستانی و صعب‌العبور است که در مواقع حساس و بحرانی با ریزش سنگ راه عبور و مرور به این بخش بسته می‌شود.
  در زلزله اخیر نیز مسیر منتهی به این بخش به دلیل ریزش سنگ از کوه بسته شده بود .
 امکان انتقال دستگاه‌های لجستیک و ماشین آلات (لودر ، بیل ، و....) با یدک کش عملا زمانبر است بنابراین در چنین شرایطی ثانیه‌ها، سرنوشت‌ساز شده و حفظ جان افراد منوط به سرعت عمل و تجهیزات موجود می‌شود.
شرایط موقعیت مکانی این بخش به نحوی است که در صورت بروز زلزله در بخش شهرستانهای همجوار مثل بخش چاهورز ، علامردشت لامرد، یا بخش مرکزی شهرستان گراش (دهستان فداغ ، بشیرآباد ، دهستان خلیلی) به دلیل فاصله بسیار کم همچنین سهل‌الوصول بودن راه‌های ارتباطی در صورت وقوع بحران، در کمترین زمان ممکن می‌توان  به این مناطق نیز امدادرسانی کرد .

در چنین شرایطی ضرورت ایتقرار اداره راه و شهرسازی در بیرم مشخص می‌شود .
ساختمان این اداره نیز توسط خیرین ساخته و افتتاح شده است اما با توجه به پیگیری مداوم ، هنوز خبری از استقرار ماشین‌آلات و نیروی انسانی در آن نیست !!

به دنبال پیگیری‌ها، این موضوع را از بخشدار بیرم جویا شدیم.
روح‌الله بامداد گفت: ساختمان اداره راه و شهرسازی بیرم بیش از ١٤سال هست توسط خیرین ساخته شده که طی مراسمی افتتاح و سپس تعطیل شد.
وی ادامه داد: با نامه نگاری بسیار هنوز موفق به استقرار ان نهاد در بیرم نشدیم و این استقرار این اداره با توجه به موقعیت جغرافیای این شهر ضروری است که در زلزله‌های اخیر این ضرورت دوچندان شده است.
بامداد تاکید کرد: وجود امکانات اولیه در سطح بخش مستقر باشد در حوادث ناگوار که سرعت آواربرداری حائز اهمیت است

سید هادی زندوی یکی از شهروندان بیرمی در خصوص لزوم استقرار اداره راه در بیرم بیان کرد: در این لحظات حساس و استرس زا، لزوم وجود نمایندگی اداره راه و شهرسازی در بیرم بیش از هر زمان احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی خرابی‌های زلزله اخیر، مسافت زیاد  امکان حمل ماشین‌آلاتی نظیر بیل مکانیکی را دشوار می‌سازد حتی امکان مسدود شدن راه ها هم وجود دارد که این امر امدادرسانی را کند و جان افراد را به خطر می‌اندازد.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه امداد و نجات شهرسازی زلزله زمین لرزه امداد و نجات شهرسازی نمایندگی اداره راه اداره راه و شهرسازی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق