Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود عسکری روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این محکومان به جرم قتل عمد از سال ۸۹ و ۹۵ در زندان میناب منتظر اجرای حکم اعدام بودند اما با پیگیری مددکاران زندان و دادگستری شهرستان، رضایت اولیاء دم پای چوبه دار جلب شد و از اعدام رهایی یافتند.
وی بیان داشت: رضایت خداوند در گذشت و بخشش است و به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه از نعمت آزادی بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند.
تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه‌های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

برچسب‌ها میناب سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور هرمزگان میناب سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور