Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- براساس گفته مسئولان، در این روزها نظارت دقیق بر رعایت بهداشت در نانوایی‌های استان کردستان برای پیشگیری از انتقال کرونا انجام می‌شود. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در این روزهای کرونایی یکی از اماکن پرتردد نانوایی‌ها هستند، اماکنی که رعایت دستورالعمل و نکات بهداشتی در آن بسیار ضروری است، برخی از مردم نیز در این اوضاع شیوع بیماری کرونا نگران ابتلا و سلامت کارگران نانوایی بوده و از متولیان بهداشتی خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت و انجام تست تشخیص کرونا ویروس از این افراد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیار میرکی، یکی از شهروندان سنندجی در ارتباط با نحوه نظارت بر بهداشت نانوایی‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: متأسفانه این‌روزها علی‌رغم شیوع مجدد کرونا و آغاز پیک دوم، برخی از نانواداران بسیار عادی برخورد و در اکثر نانوایی‌های سطح شهر بهداشت رعایت نمی‌شود.

وی افزود: البته در اکثر نانوایی‌ها کارتخوان‌ها در دسترس مشتریان قرار گرفته و کارگران نانوایی به پول‌های نقد دست نزده و امیدواریم همیشه این موضوع الگوی‌سازی و به یک فرهنگ تبدیل شود.

خط‌کشی مقابل نانوایی‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

باقر اکبری، دیگر شهروند سنندجی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها اظهار کرد: دراین اوضاع نابسامان شیوع بیماری کرونا، حتماً نظارت بر بهداشت نانوایی‌ها با شدت بیشتر بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: به نظر بنده، در این روزهای کرونایی نانوایی‌هایی که ایده و یا خلاقیت‌های خوبی برای جلوگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا در مغازه‌های خود داشته، باید توسط متولیان بهداشت تشویق و اطلاع‌رسانی شود.

این شهروند سنندجی خاطرنشان کرد: اخیراً رنگ‌آمیزی و خط‌کشی در جلوی نانوایی‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجراست که این اقدام خوبی در جهت جلوگیری از تجمعات بوده و امیدوارم در پساکرونا نیز این قوانی رعایت شود.

اکبری بیان کرد: گرچه انجام این اقدامات برای کاهش احتمال مبتلا به ویروس کرونا مؤثر بوده اما باید خود مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و مراقب سلامت خودمان باشیم.

توصیه‌های مهم و کاربردی برای پیشگیری از مبتلا به کرونا در نانوایی‌ها

ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به افزایش اپیدیمی بیماری کرونا در جامعه، طرح نظارت بر نانوایی‌های سطح شهر، به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: هرهفته جلوی تعدای از نانوایی‌ها برای ایجاد فرهنگ‌سازی در جامعه در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی شده تا افراد در مراجعه به نانوایی‌ها، صف و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و مشکلی برای کسی پیش نیاید.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در کردستان «نگران‌کننده» استآخرین وضعیت کرونا در کردستان| از ادامه افزایش روزانه مبتلایان تا تصمیم برای قرنطینه شهر سنندج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه باید خود نانواداران در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با ویروس کرونا همکاری داشته و پای کار باشند؛ تصریح کرد: «کاهش چهره به چهره کارکنان با مشتری، رعایت حداقل فاصله دو متر، اجتناب از تجمع کارکنان در محیط کار از جمله محل استراحت و تجمع، جلوگیری از افراد متفرقه به محل کار، خط‌کشی جلوی محوطه نانوایی‌ها و رعایت فاصله‌گذاری در صف مشتریان» اقدامات مهمی بوده که باید در دستور کار قرار گیرد.

قادری با بیان اینکه پوشاندن نان‌های فانتیزی و محلی در واحدهای صنفی به‌صورت کامل با روکش قابل روئیت، باید انجام شود، خاطر نشان کرد: ضرورت استفاده از دستکس و انبرک توسط مسئول تحویل نان ضروری و دریافت وجه نقدی در نانوایی‌ها ممنوع بوده و بایستی پرداخت‌ها آنلاین و توسط مشتری صورت گیرد.

هیچ‌گونه مورد مشکوک به کرونا در نانوایی‌های استان کردستان مشاهده نشده است

ناصر اسدی، رئیس اتحادیه خبازان سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از نظارت و بازرسی بیشتر در ایام کرونایی بر نانوایی‌های سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: قبل از شیوع شدید بیماری کرونا، دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی به نانواداران ابلاغ و نکات بهداشتی به‌صورت بروشور جهت نصب در واحدهای خبازی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی گفت: کارکنان خبازی باید از ماسک استفاده کنند اما در این روزها به‌دلیل گرمای زیاد داخل نانوایی‌ها، تحمل آن برایشان سخت بوده و به همین دلیل طرح جلوگیری از مشتریان به داخل نانوایی‌ها برنامه‌ریزی و اجرا و هر نیم ساعت یک بار، شستن دست‌ها با آب و صابون برای آنها الزامی است.

رئیس اتحادیه خبازان سنندج با بیان اینکه درحال حاضر استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مکانیزه در واحدهای خبازی، تعداد گارگران را کاهش داده است، تصریح کرد: گرچه در نانوایی‌ها هنوز کارگران نیز حضور داشته اما باید حتماً شستن دست‌ها در هر نیم ساعت یک‌بار را جدی گرفته و کارتخوان راه‌اندازی و به هیچ عنوان پول نقد ازمشتریان قبول نکنند.

وی بیان کرد: در این ایام کرونایی، هر هفته یک بار پیامک‌های رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کلیه واحدهای خبازی ارسال می‌شود.

اسدی از پلمپ 48 ساعته دو واحد خبازی در این ایام شیوع ویروس کرونا به‌دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه اکنون اکثر واحدهای خبازی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های شهر سنندج در پاسخ به این سؤال که اگر یکی از کارگران نانوایی مبتلا به ویروس کرونا شوند، آیا واحد مربوطه را تعطیل می‌کنید یا خیر، گفت: در تماس‌های تلفنی با نانواداران و پیگیری‌های کارشناسان مربوطه، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبت و مشکلی از جانب کارگران نانوایی مشاهده و گزارش نشده و در صورت مشاهده و اطلاع از ابتلای کارگران به این بیماری، با پرداخت نصفی از حقوق ماهیانه تا بهبودی کامل از حضور در محل کار خودداری می‌شود.

انتهای پیام/484/ی

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت فاصله گذاری اجتماعی کارگران نانوایی واحدهای خبازی استان کردستان نانوایی ها بیماری کرونا ویروس کرونا خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تداوم نظارت بر نانوایی‌های ایلام