Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در مجمع‌الجزایر «کیپ‌ورد» (دماغه سبز) در حکمی اعلام کرد، این کشور غرب آفریقا می‌تواند تا زمان ارائه درخواست رسمی استرداد از سوی آمریکا، تاجر نزدیک به رئیس جمهور ونزوئلا را که اخیرا بازداشت کرده، به مدت ۴۰ روز در بازداشت نگه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکس ساب، شهروند کلمبیایی که پاسپورت ونزوئلایی هم دارد و به گفته دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در مأموریتی برای تأمین مواد غذایی و دارو قرار داشته، روز شنبه در مجمع‌الجزایر کیت ورد بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوزه لاندیم، دادستان مجمع‌الجزایر کیپ‌ ورد پیش از آغاز جلسه دادگاه به رادیو ملی گفت: کشوری که خواستار استرداد یک زندانی باشد ۱۸ روز فرصت دارد تا درخواست رسمی را ارائه کند اما این بازه زمانی می‌تواند تا ۴۰ روز نیز افزایش یابد.

تلویزیون ملی کیپ ورد، الکس ساب را در حالی که به دست‌هایش دستبند زده بودند نشان داد که توسط دو افسر پلیس به داخل ساختمانی اسکورت می‌شد.

مقامات آمریکا و مجمع‌الجزایر کیپ ورد گفتند که ساب براساس اخطار قرمز پلیس اینترپل که با توجه به کیفرخواست آمریکا برای وی صادر شده بود، بازداشت شد. آمریکا وی را به پولشویی متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه وی اعمال کرده است.

این در حالی است که ونزوئلا که این بازداشت را یک بازداشت خودسرانه خوانده تأکید کرده که ساب در هنگام بازداشت به عنوان نماینده دولت کاراکس فعالیت می‌کرد تا بتواند مواد غذایی، دارو و دیگر کالاهای بشردوستانه را به دست آورد و به ونزوئلا در مبارزه با پاندمی کرونا کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا کیپ ورد آمريكا مجمع الجزایر کیپ ورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است