Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حملات ائتلاف متجاوز سعودی در استان صعده یمن به شهادت 13 تن از جمله چهار کودک و یک زن منجر شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، هواپیما‌های ائتلاف متجاوز سعودی در اقدامی دیگر، به کشتار شماری از غیر نظامیان در استان صعده در شمال یمن پرداخت.
حملات هواپیمای ائتلاف متجاوز سعودی در این منطقه، به شهادت 13 تن از جمله چهار کودک و یک زن منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ائتلاف در دو حمله هوایی، یک خودروی غیر نظامیان را در منطقه مرزی «شدا» در استان صعده هدف قرار داد.
وزارت بهداشت یمن اعلام کرد این حملات هوایی به شهادت همه سرنشینان این خودرو منجر شد.
 
تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای سعودی‌ها به یمن
تهاجم جنگنده‌ها و همچنین حملات بی وقفه توپخانه‌ای رژیم سعودی به استان‌های مختلف یمن ادامه دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ در 24 ساعت گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای سعودی به استان‌های صعده، الجوف و مارب همچنان ادامه داشت.
همچنین یک شهروند یمنی بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های گارد مرزی سعودی در ناحیه شدی در استان صعده زخمی شد.
خبرنگار المسیره اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی در ساعات گذشته 32 بار استان مارب را بمباران کردند.
در استان الجوف نیز جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی در 5 نوبت ناحیه خبوه الشعف را هدف قرار دادند و 3 بار نیز ناحیه الظاهر و یک بار نیز ناحیه حرض را در استان صعده بمباران کردند.
اتاق عملیات افسران هماهنگی پایش نقض آتش بس در استان الحدیده، در 24 ساعت گذشته 87 مورد نقض آتش بس توسط متجاوزان سعودی در این استان را به ثبت رساند.
یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: این موارد نقض آتش بس شامل یک مورد هدف قرار دادن استحکامات دفاعی در الجبیله و التحیتا و 14 مورد نقض آتش بس با حملات توپخانه‌ای می‌شود به طوری که این مناطق با 49 گلوله توپ گلوله باران شدند. همچنین 68 مورد نقض آتش بس با حملات مختلف بوده است.
این منبع نظامی افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی را برای پیشروی در سه محور در جنوب و شرق روستای الشعب و غرب روستای مغازی در ناحیه حیس، خنثی کردند و حملات مزدوران را ناکام گذاشتند.

سازمان ملل ائتلاف سعودی را از فهرست ناقضان حقوق کودکان خارج کرد!
دبیر کل سازمان ملل متحد ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را از فهرست سیاهی که مربوط به نقش‌آفرینی در کشتار کودکان یمن است خارج کرد.
«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را از یک فهرست سیاه این سازمان که مربوط به نقش‌آفرینی در مرگ کودکان و نقض حقوق آنان است خارج کرد.
خبرگزاری رویترز که این خبر را گزارش داده نوشته اقدام آقای گوترش چند سال بعد از قرار گرفتن ائتلاف سعودی در فهرست سیاهِ مربوط به نقش‌آفرینی در کشتار و زخمی کردن کودکان یمن صورت می‌گیرد.
گوترش در گزارش سالانه خود که خطاب به شورای امنیت نگاشته شده ادعا کرده است: «این ائتلاف پس از کاهش چشمگیر موارد مرگ و قطع عضو در نتیجه حملات هوایی از این فهرست سیاه خارج می‌شود.»
دبیر کل سازمان ملل متحد علاوه بر این ادعا کرده ائتلاف سعودی اقداماتی را به منظور محافظت از کودکان انجام داده است.
سازمان ملل اکتبر سال 2017 ائتلاف سعودی را به دلیل کشتن و مجروح کردن 683 کودک در یمن و حمله به ده‌ها مدرسه و بیمارستان در این لیست سیاه قرار داده بود.
گوترش مردادماه سال گذشته هم گزارش خود به شورای امنیت تأکید کرده بود همچنان عربستان سعودی را در فهرست مزبوز نگاه خواهد داشت.
این نخستین بار نیست که نام عربستان سعودی وارد این فهرست سیاه شده یا از آن خارج می‌شود.
سازمان ملل نخستین بار در سال 2016 و در زمان ریاست «بان کی‌ مون» بر این سازمان عربستان سعودی را برای مدت کوتاهی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک قرار داد.
بان‌کی‌مون در ان اظهار کرد که عربستان سعودی سازمان ملل را برای خروج از این فهرست تحت فشارهای شدید قرار داده و آن را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده است.
تنها یک روز بعد از درج نام ائتلاف سعودی در این فهرست، سیاه بان‌کی‌مون تسلیم فشارها شد و از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد. این اقدام با واکنش‌های تند نهادهای حقوق بشری مواجه شد.

انتقاد عفو بین الملل از گوترش
سازمان عفو بین الملل تاکید کرد حذف نام عربستان از فهرست سیاه در گزارش دبیرکل سازمان ملل، اقدامی کاملا سیاسی است.
سازمان عفو بین الملل تصمیم آنتونیو گوترش در خصوص حذف نام عربستان از فهرست سیاه را محکوم کرد و افزود شاید آنتونیو گوترش امیدوار بود رسانه‌ها سرگرم مسائل دیگر باشند و به این اقدام کاملا سیاسی توجه نکنند.
این سازمان افزود حذف نام عربستان در گزارش سالیانه سازمان ملل درباره کشتار کودکان در درگیری ها، تمام این سازوکار را به طور جدی زیر سوال می‌برد.

در سال 2019، بیش از 1440 کودک یمنی کشته یا معلول شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در سال 2019 میلادی به دلیل جنگ در یمن، 1447 کودک در این کشور کشته یا معلول شدند.

درخواست کمک مادران ربوده‌شدگان یمنی برای آزادی فرزندانشان در عدن
ده‌ها نفر از مادران افراد ربوده‌شده مقابل مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» در غرب عدن تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.
انجمن مادران ربوده‌شدگان یمنی بار دیگر خواستار مشخص شدن سرنوشت فرزندانشان شدند، کسانی که بازداشت شده و در زندان تحت کنترل امارات در استان عدن در جنوب یمن زندانی‌اند.
بر اساس گزارش «عربی 21»، ده‌ها نفر از مادران بازداشت‌شدگان در برابر مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» در غرب عدن تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندانشان از زندان «بئر احمد» شدند.
انجمن مذکور که حدود سه سال پیش تأسیس شده و هدف آن کم کردن از رنج مادران بازداشت‌شدگان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: 40 ربوده شده در زندان بئر احمد هستند که از سال 2016 تا کنون خبری از سرنوشت آنها یا وضعیت جسمی‌شان در دست نیست.
این بیانیه خواستار آزادی افراد ذکر شده به‌ویژه در سایه شیوع کرونا شده است.
در ادامه این بیانیه آمده، مادر دو تن از ربوده‌شدگان که چهار سال منتظر دیدن فرزندان خود بود چند هفته پیش بدون دیدن آنها فوت کرد.
انجمن مادران ربوده‌شدگان یمنی سپس از طرف‌های حقوقی و انسانی بین‌المللی و محلی خواست برای آزادی بازداشت‌شدگان تلاش کنند.

واکنش یمن به اقدام سازمان ملل
عضو شورای عالی سیاسی یمن اقدام سازمان ملل به حذف نام عربستان از فهرست سیاه کودک کشی در کشورش را محکوم کرد و آن را نشانه هرج و مرج در این سازمان دانست.
به گزارش شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی گفت: حذف نام عربستان از گزارش سالانه سازمان ملل متحد در باره نقض حقوق کودکان، جنایتی پاک نشدنی است.
وی افزود: حذف نام عربستان از گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان همزمان با کشتار تازه عربستان و آمریکا در یمن انجام شد.
مقام یمنی اظهار داشت که خط زدن نام عربستان از این گزارش، هرج و مرج در سازمان ملل را نشان می دهد.

مقام یمنی: چرا سازمان ملل در برابر جنایت‌هایی که در یمن رخ می‌دهد سکوت کرده است؟
عضو شورای ملی کمیته هماهنگی یمن تاکید کرد: کمیته اعزامی سازمان ملل به یمن خواسته‌های کمیته هماهنگی یمن را درباره پایان دادن به خشونت متجاوزان نادیده می‌گیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ سرلشکر محمد القادری در گفتگو با این شبکه تلویزیونی تصریح کرد: سازمان ملل که همواره در حال هشدار درباره شیوع بیماری کرونا در یمن است هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد و هیچ گامی برای حمایت از مردم یمن در برابر ویروس کرونا برنمی دارد.
عضو شورای ملی کمیته هماهنگی یمن همچنین افزود: با حضور مقامات محلی و کارکنان شرکت نفت و پزشکان همه بیمارستان‌ها سندی را به کمیته اعزامی سازمان ملل به یمن ارائه دادیم تا تدابیری قاطعی دربرابر ائتلاف جنایتکار اتخاذ نماید، اما تاکنون هیچگونه پاسخی از سازمان ملل نشنیدیم ما درخواست برداشته شدن محاصره از بندر الحدیده یمن را ارائه دادیم تا کشتی‌های محاصره شده در دریا وارد این بندر شوند.
محمد القادری ادامه داد: شهروندان یمن در شهر الحدیده و همه مناطق یمن از گرمای شدید، محاصره کشور یمن و شیوع بیماری کرونا در این کشور می‌میرند چرا سازمان ملل در برابر یمن و جنایت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد سکوت اختیار کرده است؟ این همه سکوت وحشتناک برای چیست؟ سازمان ملل متحد باید مسئولیت خود را در این زمینه به عهده بگیرد ما به رئیس کمیته اعزامی سازمان ملل به یمن این سند درخواست را ارائه دادیم، اما تاکنون هیچگونه پاسخی ندیده ایم و نشنیده ایم.
عضو شورای ملی کمیته هماهنگی یمن همچنین گفت: ما می‌خواهیم بندر الحدیده باز شود و کشتی‌ها به این بندر محاصره شده وارد شوند این در حالی است که قیمت این کشتی‌ها به طور نقدی پرداخت شده است و اظهارات رسمی سازمان ملل متحد در زمینه ورود این کشتی‌ها نیز وجود دارد چرا این همه ترس و وحشت برای نجات مردم یمن وجود دارد؟

مسئولیت شیوع کرونا در یمن برعهده متجاوزان است
رئیس کمیتهٔ عالی انقلابی یمن، مسئولیت شیوع کرونا در کشورش را بر عهده آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی دانست.
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در برنامه بدون مرز خود با محمد علی الحوثی رئیس کمیتهٔ عالی انقلابی یمن درباره اوضاع و تحولات یمن گفتگو کرد.
مجری بی بی سی در آغاز محمد علی الحوثی را سیاستمدار و رهبر بارز یمنی در جماعت انصار الله معرفی کرد؛ کسی که ریاست کمیته عالی انقلابی یمن را پس از سیطره بر صنعا، پایتخت، در سال 2014 بر عهده گرفت. او همچنین عضو شورای عالی سیاسی و مجلس شورا است. محمد علی الحوثی در خلال جنگ‌های معروف به شش بین انصار الله و نیرو‌های دولتی در زمان حکومت علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن، بازداشت و چند سال در زندان بود. در این برنامه از محمد علی الحوثی از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن و نیز برخی خبر‌ها درباره اختلافات میان جناح‌های مختلف جنبش انصار الله سوال شده است، جنبشی که وی یکی از ارکان آن است.
محمد علی الحوثی در پاسخ این سئوال که چند درصد مردم یمن به کمک‌های فوری نیاز دارند؟ گفت: طبق اعلام نهاد‌های سازمان ملل متحد, 20 میلیون نفر از مردم یمن نیازمند کمک‌های فوری هستند. من معتقدم با شیوع کرونا، همه مردم یمن نیازمند شکسته شدن محاصره و توقف تجاوز هستند. مردم یمن همگی چه در مناطق اشغال شده و چه در مناطقی که تحت اشغال نیست، نیازمند این هستند که آزاد باشند، نه اینکه تحت محاصره باشند، درآمد‌های آنان به خودشان داده شود تا با آزادی و در سلامت زندگی کنند.
محمد علی الحوثی در جواب این سئوال که مناطق تحت کنترل شما چگونه با بحران کرونا برخورد می‌کند، در حالی که طرف مقابل، شما را به پنهان کردن شمار مبتلایان متهم می‌کند؟ گفت: پنهان کردن یا آشکار کردن، شمار مبتلایان را نه کاهش می‌دهد و نه افزایش، هر چند باعث وحشت بیش‌تر می‌شود، همانگونه که روان شناسان می‌گویند، بسیاری از اضطراب‌ها و نگرانی‌ها نتیجه تبلیغات رسانه‌ای است و به نوعی بیماری را به مردم تلقین می‌کند هر چند بیمار نباشند.
وی در ادامه افزود: البته ما طبق تایید سازمان‌های بین المللی، کرونا را تحت کنترل داریم و نیازی نیست که مردم نگران باشند یا آنان را نگران کنیم. ما علاوه بر اینکه راهنمایی‌های لازم را از طریق رسانه‌های مختلف در اختیار مردم قرار داده ایم، وزارت بهداشت را نیز مامور پیگیری کرده ایم. وزارت بهداشت یمن ابتدا در چند بیمارستان مشخص و در ادامه در همه بیمارستان ها، امکانات خود را برای مقابله با بیماری کرونا به کار گرفته است.
محمد علی الحوثی در پاسخ این سئوال که پس چرا هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اوضاع یمن را فاجعه بار توصیف کرده است، به گونه‌ای که به گفته وی، شمار فوت شدگان بر اثر کرونا، بیش از شمار کشته شدگان در جنگ از سال 2015 تاکنون است؟ نیز گفت: البته سخنان او با توجه به اظهارات پیشین وی، متناقض است، زیرا ما آنقدر آزمایشگاه نداریم که از طریق آن به طور دقیق مشخص شود که چه کسانی مبتلا هستند و چه کسانی مبتلا نیستند، هر چند محاصره تحمیلی بر مردم یمن به طور قطع به فاجعه می‌انجامد، زیرا اجازه نمی‌دهند نه دارو‌های لازم وارد یمن شود و نه فراورده‌های نفتی. همه این محدودیت‌ها بر مشکلات مردم یمن می‌افزاید، بنابر این، فاجعه این گونه به وجود می‌آید، نه اینکه فاجعه را بر اساس شمار مشخصی از مبتلایان ارزیابی کنیم.
محمد علی الحوثی در جواب این سئوال که آیا شما کاملا بر صنعا مسلط هستید، به گونه‌ای که بتوانید آن را از نظر امنیتی تحت نظر و در اختیار خود بگیرید؟ نیز گفت: آری این موضوعی است که هیچ اختلافی بر سر آن نیست. ما بر همه استان‌هایی که تحت سیطره ارتش یمن هستند، مسلط هستیم. همه این استان‌ها به یاری خدا، در امنیت به سر می‌برند و با تلاش‌های وزارت کشور و سازمان‌های نظامی، در امنیت و سلامت هستند، در حالی که در استان‌هایی که تحت سیطره متجاوزان هستند، مردم با نگرانی، هراس، انفجار، ترور و وحشت مستمر زندگی می‌کنند.
محمد علی الحوثی در پاسخ این پرسش که پس شما بر چه اساس مسئولیت هرگونه ابتلا به کرونا را در یمن بر عهده آمریکا و ائتلاف سعودی دانسته و گفته اید شیوع کرونا در یمن به علت سیطره آن‌ها بر فضای هوایی و ورودی‌های یمن است و این در حالی است که می‌گویید بر صنعا و استان‌های تحت سیطره خود اشراف کامل دارید؟ نیز گفت: آری مسئولیت به عهده ائتلاف متجاوز است، زیرا کسانی که به یمن بازگشتند، عامل شیوع کرونا در کشور شدند و این در حالی است که فقط در یک روز، هشت هواپیما وارد یمن شد. دو هواپیما از هند، چهار هواپیما از مصر و دو هواپیما از اردن، در حالی که مسافران آن‌ها نه آزمایش شده بودند و نه در قرنطینه قرار گرفتند و در نتیجه مسئولیت بر عهده آن‌ها است.
وی در ادامه افزود: هیچ کس از مناطق تحت کنترل ما از یمن خارج نشده است که بگوییم ویروس کرونا را با خود به یمن بازگردانده است. کسانی که از سعودی آمدند و همچنین از اردن، از مصر و از هند. همه کسانی که از این کشور‌های آلوده به ویروس کرونا آمدند، ویروس را با خود آوردند و در نتیجه آن‌ها باید مسئولیت را بر عهده بگیرند,، زیرا اولا هیچ گونه تدابیر احتیاطی در نظر نگرفتند و دوم اینکه این احتمال وجود دارد که آمریکا این ویروس را ایجاد کرده باشد.
وی تاکید کرد: این شک و تردید وجود دارد که آمریکا سال 2014 این بیماری را ایجاد کرده و سپس همان گونه که برخی پزشکان مشهور آمریکایی گفته اند و سخنان آنان در اینترنت موجود است، این بیماری را به ووهان در چین منتقل کردند و سپس فاجعه کنونی رخ داده است. ما مسئولیت را بر عهده کشور‌های متجاوز می‌دانیم. آن‌ها مسئول همه مناطقی هستند که تحت سیطره آن‌ها است. این در حالی است که نخستین بار بیماری کرونا در مناطق تحت اشغال آن‌ها بروز کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات ائتلاف متجاوز سعودی حذف نام عربستان محمد علی الحوثی کمیته هماهنگی یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد ائتلاف سعودی شبکه تلویزیونی فهرست سیاه سازمان ملل گزارش شبکه استان صعده سازمان ملل شیوع کرونا بیماری کرونا ربوده شدگان حملات هوایی توپخانه ای نقض آتش بس تحت کنترل حقوق کودک عضو شورای تحت سیطره مردم یمن استان ها کشتی ها بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

سفیر عربستان در ایران با تاکید بر پیشرفت قابل توجه مناسبات تهران و ریاض از تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد خبر داده و اعلام کرد که به زودی یک مقام ارشد سعودی به تهران سفر خواهد کرد و همچنین شرایط لازم برای عمره‌گزاران ایرانی فراهم است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مناسبات ایران و عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته شاهد گام‌های جدیدی در مسیر صلح و آشتی سازنده و تاریخی بوده و در همین راستا روز گذشته دوشنبه عمره‌گزاران ایرانی برای اولین بار بعد از سال 2016 وارد فرودگاه مدینه منوره شدند.

در این راستا «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در تهران طی گفتگویی با روزنامه الشرق با تاکید بر گسترش روابط تهران و ریاض از تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد و نیز سفر قریب الوقوع معاون «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به تهران خبر داد.

سفیر سعودی اعلام کرد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده و قبل از آغاز حج تمتع، 6 هزار زائر ایرانی برای حج عمره عازم مکه شوند و بعد از پایان مناسک حج تمتع امسال در عمره بر روی زائران ایرانی باز خواهد شد. این امر بعد از رعایت همه شروط فنی عربستان توسط طرف ایرانی صورت می‌گیرد که سازمان هواپیمایی و آژانس‌های مربوطه عربستان آن را تایید کرده‌اند.

عبدالله العنزی تاکید کرد که برای حضور در مراسم بدرقه عمره گزاران ایرانی به فرودگاه بین المللی در تهران رفتم و در کنار مسئولان ایرانی و شخصیت‌های دینی از ساعت 2 بامداد تا زمان پرواز هواپیما در ساعت 6 صبح در این مراسم حضور داشتم.

وی در ادامه خبر داد که «محمد نوار العتیبی» دیپلمات سعودی به عنوان سرکنسول عربستان در مشهد انتخاب شده و بلافاصله بعد از انجام اقدامات لازم که احتمالا دو هفته طول خواهد کشید در یکی از هتل‌های مشهد به عنوان مقر موقت کنسولگری عربستان فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

دیدار سفرای ایران و عربستاندیدار و گفت‌وگوی سفرای ایران و عربستان در لبنان/ تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش جنگ غزه

این دیپلمات سعودی درباره اقدامات انجام شده جهت سفر شهروندان عربستان به ایران نیز گفت که شهروندان سعودی قبل از سفر به ایران باید موافقت رسمی وزارت کشور را از طریق سامانه «ابشر» کسب کنند و موضوع ازسرگیری سفرها میان ایران و عربستان در دست بررسی قرار دارد.

وی تاکید کرد که مناسبات تهران و ریاض در همه سطوح و زمینه ها شاهد پیشرفت بوده و سفرهای متقابل هیئت‌های رسمی دو طرف ادامه دارد. همچنین «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان به زودی به تهران سفر خواهد کرد. هفته آینده نیز هیئتی از سازمان توسعه صادرات عربستان سعودی وارد ایران می‌شود و در اکسپو تهران حضور خواهد داشت. همچنین «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر خارجه ایران نیز در اجلاس داووس مشارکت خواهد کرد.

پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح دیروز، دوشنبه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور